BMW R1200RT ervaringen e.d. deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was een heerlijke rit vandaag. Veel met het ESA gespeeld; de weg varieerde van kinderkopjes tot strak asfalt.
Heb ik ook!
Ontdekt dat het op sport-stand het lekkerst door de bochten gaat, maar met 80 over kinderkopjes gaat toch prettiger in comfort.
Vrolijk zwaaiend en typ bewegingen makend met de rechterhand (we reden nog steeds op de cc) leek het mij wel duidelijk dat wij M-F-ers waren. Helaas werden we niet herkend door E-J -O-
Hahaa! Ik vroeg me al af wat voor rare bewegingen je nou met je hand maakte Oot! _O-
Maar dat waren dus typ-bewegingen ;)
Tja....en dat vrolijk zwaaien deed ik vanmorgen naar alle BMW-rijders richting het startpunt hoor! Ik ging er vanuit dat het clubgenoten waren of op z'n minst sympathisanten ;) De meesten zwaaiden, net als jij, dan ook vrolijk terug!
Wat scherst mijn verbazing, na ca. 5 km. Komt opeens oom agent, gevolgd door mw E-J uit tegenovergestelde richting gereden en draaiden net voor ons de weg in die gevolgd diende te worden volgens de route. De rest van de grote groep was inmiddels verdwenen. Zo kan ik ook een groep zoekrijden !
Tja......dat was waar ik het over had.....zijn GPS valt wel eens uit en dan ben je opeens van de route af ;)
Geeft niet, is goed voor het oefenen van krappe bochtjes draaien :Y
Mijn eega zijn we direct na de lunch kwijt geraakt, is een heel verhaal, zal ik jullie niet mee vermoeien. Maar die troffen we weer op het eindpunt en die had jullie dus zien vertrekken.
Wat wordt de volgende rit ?

16 maart is de "Openingsrit". Die is sowieso vrij toegankelijk voor een ieder die mee wil rijden, tegen een kleine vergoeding, ook voor clubleden geloof ik (die vergoeding dus)
 
Een prima dag gehad, leuk gereden, wat van Brabant gezien en weer nieuwe mensen ontmoet. Bovendien mijn nieuwe tuf weer wat beter leren kennen, 500 km gereden en geen centje (zadel) pijn.

Voor herhaling vatbaar
 
RoLoo bromt:

...dus eigenlijk zeg je ; jank zo vlug mogelijk van startpunt naar eindpunt, rij anderen zoek, trek je geen sikkepit aan van de route die de uitzetter bedacht heeft, jaag dus maar wat aan, en verstook domweg een partij benzine... B|

...ik denk niet dat ik nou zo'n uitgesproken toerridder ben, en ook geen heilig boontje qua snelheid en toerental, maar om met een 1200 boxer nog niet de 1 op 16 te kunnen halen, moet je wel heel driftig aan het gas trekken en duwen...


Hè bah! Wat ben je chagarijnig!! Je bent gewoon hartstikke uit je hum dat je niet mee kon omdat je een familie-dag moest uitzitten! :]
 
Yep! Nog even gecheckt in het clubblad:

Openingsrit 2008 ca. 120 km
Zondag 16 maart.
Start restaurant La Place aan de A15 tussen afrit 35 Ochten en afrit 36 Dodewaard parkeerplaats Overbroek.

In het oosten des lands dus. We doen zelfs een stukje Duitsland aan.
Start wederom tussen 10:00 en 11:00.
Gezamenlijke lunch bij Café-restaurant De Molenhoek (www.de-molenhoek.com)

Nou ja......maar eens afwachten hoe het weer dan zal zijn :] .
 
Enjoy-Rider bromt terug...:

...hè bah! Wat ben je chagarijnig!!

Je bent gewoon hartstikke uit je hum dat je niet mee kon omdat je een familie-dag moest uitzitten!

...nee hoor ; prima dag gehad afgelopen Zondag...
...samen met 'moeders' en zoonlief op de trapfiets de bij ons om de hoek gelegen bossen en landgoederen ingedoken. Daar kun je nagenoeg eindeloos fietsen, lopen, en zelfs motorrijden...

...daarna heerlijk op een terrasje een milkshake genomen...

...en het is zeker niet : moest uitzitten ; dingen met je zoon doen is errug leuk ; ik zie 'm al zo verrote weinig... B|




en zelfs Ootje schreef nog...

...de rest van de grote groep was inmiddels verdwenen. Zo kan ik ook een groep zoekrijden !...
 
Laatst bewerkt:
Even een impressie:

Hoe 't kan kan 't, maar we beginnen met het eind.


Oirschot, Dorps BMW plein
full


Onderweg lunch
full


Vertrekpunt Oosterhout.
full

full

full


en wie was dit nou ook alweer ?
full
 
Laatst bewerkt:
Enjoy-Rider is vol van haar ritje:

[...]
Hahaa! Ik vroeg me al af wat voor rare bewegingen je nou met je hand maakte Oot! _O-
Maar dat waren dus typ-bewegingen ;)

en dit waren nog beschaafde bewegingen

Tja....en dat vrolijk zwaaien deed ik vanmorgen naar alle BMW-rijders richting het startpunt hoor! Ik ging er vanuit dat het clubgenoten waren of op z'n minst sympathisanten ;) De meesten zwaaiden, net als jij, dan ook vrolijk terug!

Tuurlijk BMW rijders zijn blijde rijders.

Tja......dat was waar ik het over had.....zijn GPS valt wel eens uit en dan ben je opeens van de route af ;)

heb ik ook wel eens, moet is zijn aansluitingen een keertje nakijken. Soms wordt de stroom niet goed door gegeven.

Trouwens ik zal maar niet vertellen wat er met mijn GPS was. Blue Pugilist reed niet voor niets voorop :$


Mijn eega zijn we direct na de lunch kwijt geraakt, is een heel verhaal, zal ik jullie niet mee vermoeien. Maar die troffen we weer op het eindpunt en die had jullie dus zien vertrekken.

Iets met een koffer ?
 
RoLoo heeft toch genoten:

...nee hoor ; prima dag gehad afgelopen Zondag...
Dan niet zo mopperen op mij hè? Ik probeerde nog een excuus voor je te vinden, maar dat wuif je zelf al weg :?
en zelfs Ootje schreef nog...

...de rest van de grote groep was inmiddels verdwenen. Zo kan ik ook een groep zoekrijden !...

Tja......zolang ik geen voorrijder ben moet ik "volgen" hè? ;) En als ik me bij een groepje wil aansluiten dat graag doorrijdt moet ik ook niet zeuren dat ze te hard gaan en dat ze zich voor mij moeten inhouden :N.
Betekent niet dat ik ook niet enorm zou genieten van "normaal" rijden hoor, dan kan ik tenminste ook nog eens om me heen kijken ;)

Ik heb wel rekening gehouden met "het materiaal". Dus niet als een gek tot in het rood doortrekken bij snel accellereren (er zit nog steeds inloopolie in), maar maximaal vijf-, vijvenhalf duizend toeren, en alleen bij warme motor. Daarom had ik het ook zo druk met schakelen ;).
Hij schakelt trouwens heerlijk, de kleinste aanraking van het pookje en hij floept al een versnelling hoger of lager! Ik maakte me voordat ik hem had nog druk over bij welke toerentallen ik moest schakelen, omdat ik het geluid nog niet kende, en jullie zeiden: dat gaat vanzelf...... Nou, dat laatste is helemaal waar! Je schakelt gewoon op gevoel en gehoor, hoef je niet eens bij na te denken.
 
ootje heeft een geheimpje:

Trouwens ik zal maar niet vertellen wat er met mijn GPS was. Blue Pugilist reed niet voor niets voorop :$
Jawel.....vertel!! :Y Je weet toch dat wij niets anders doen dan meeleven en meedenken? ;)
Iets met een koffer ?

Pff, hou op! :X :X Stemming ver beneden nul rest van de dag ;(
Nou ja, ik mocht er niks over zeggen, schrijft ie het zelf van zich af op het BCN-forum (vandaar dat jij het weet Oot)
Rijdend door een kuil op een zandweg was z'n topkoffer eraf gesprongen. Hoe dat in godsnaam kan gebeuren? Tja, de rubbertjes op de pootjes bleken later te zijn gaan "rubbelen". In ieder geval koffer zwaar beschadigd. Daarna zijn wij hem in de drukte kwijt geraakt en moest ie ook nog eens in z'n eentje de route uitrijden.
Dus dat was een wat minder gezellig einde ;(.
Ach nou ja, het is maar materiële schade ;)
 
ootje voelt mee:
Zandweg :?

Het ergste wat wij gehad hebben is kinderkopjes.
Nou ja, dat was dus waar we van de route waren afgeweken. Niet veel hoor. Maar daar was dus restaurant De Bockerijders waar we vorig jaar ook een keer heerlijk op het terras hebben gezeten. En ja......dat was bereikbaar via een (hard) zandpad. Het was er allejezus druk met auto's, paarden, fietsers...... een gekkenhuis, dus ik vond het nog reuze spannend om er met m'n motor netjes tussendoor te komen :X .
Maarre wel balen Joke !
Jij zit met een chagrijnige man

Ach ja, voor hem is het vervelender ;(.
 
Ik wilde trouwens vanmorgen lekker op de motor naar m'n werk gezien het heerlijke weer! 8-)
Maar toen ik buiten kwam zag ik dat de voorruit van m'n auto licht bevroren was en de straat wittig van de rijp. Dus zullen ze ook wel weer gestrooid hebben :X
Toen toch maar het autootje genomen. Wél het dak open gegooid, 3 graden, maar met sjaal en handschoenen heerlijk in het zonnetje! :)
 
Nou ja, dat was dus waar we van de route waren afgeweken. Niet veel hoor. Maar daar was dus restaurant De Bockerijders waar we vorig jaar ook een keer heerlijk op het terras hebben gezeten. En ja......dat was bereikbaar via een (hard) zandpad. Het was er allejezus druk met auto's, paarden, fietsers...... een gekkenhuis, dus ik vond het nog reuze spannend om er met m'n motor netjes tussendoor te komen :X .

Tja, daar ist altijd druk......... Heb ook nog heeeeeeel ffies erover gedacht om daar aan te leggen, maar goed dat we dat niet gedaan hebben ;)

Moet zeggen dat lunchen met de "oot-groep" ook gezellie was..... ;)
 
Ik heb gisteren bij thuiskomst weer driftig zitten poetsen op met name m'n uitlaatbochten.
Hoewel ze daar wel van opknappen en in ieder geval weer glimmen krijg ik de paars/gele verkleuring er echt niet af, volgens mij is het door en door.

Nou hebben jullie me natuurlijk Starglanz geadviseerd en dat heb ik ook gebruikt, maar ondanks dat jullie (met name RoLoo) beweren dat je de bochten weer helemaal blank moet kunnen krijgen gaat dat (in ieder geval door mij) niet lukken.
Vorige week las ik echter ergens in een topic dat je de bochten van een 1200 niet meer blank krijgt, in tegenstelling tot de voorlopers. Dus toen dacht ik: "Ahaaa! Zie je nou wel!!" Zo'n opmerking moet toch ergens op gebaseerd zijn.
Hebben jullie hier herkenning bij?
 
Nog een vraag:

Op de zijkoffers van de K1200GT zitten beschermstrips. Bestaan die ook voor de zijkoffers van de R1200(R)T? Mooi is het niet natuurlijk, de K1200GT is donkerblauw en de strips zwart, dus dat valt bijna niet op. Maar mijn koffers zijn net zo mooi zilver gespoten, zonde om ze te bedekken met zwarte beschermstrips. Maar schade is ook zonde ;(

Ben benieuwd....... *D
 
Ik had zondag een inspectie verwacht dus Ootjes bochten glommen hoor !

edit: die beschermstrips heb ik wel eens op een RT gezien.
 
Laatst bewerkt:
onderwerp : blanke bochten

...gaan we weer... :)

...ben er heel eerlijk in ; op de S probeer ik het niet eens (meer)...
...geen beginnen aan...
...die dingen zijn in no-time weer bruin...

...maar op de RT...
...hoe-la-la...!
...glim, glim ; blank, blank...
 
onderwerp : kofferbeschermdingen

...zo ziet het er een beetje uit op een lichtgekleurde motor...

2007_0324diversen10001.jpg


2007_0324diversen10004.jpg


...had ze ook op de R80RT koffers zitten...
...en als ik zie hoeveel steenslag plekjes ik al op de 12RT koffers heb zitten, lijken ze mij niet eens zo heel gek...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan