Ongelijk afgestelde carbs merk je meteen. Trek maar eens aan één gaskabel bovenuit de carb, dan weet je hoe het ergste geval isHet mooie van die BMW's is dat je ze op het gehoor soms beter kan synchroniseren dan met meters... Zorg eerst dat de kabels op het oog gelijk omhoog gaan (dus evenveel speling hebben tot aangrijpen van hendel), dan echt minimaal gasgeven tot 'ie nét oppakt, en dan hoor je zo of ze gelijk oppakken, of één cilinder eerder, dan bijstellen etc.
helemaal waar.
ik wou gisteren eigenlijk al een stap voor stap handleiding schrijven.
toen bedacht ik dat je de bougiedoppen er niet af mag trekken bij een electronische ontsteking.
je moet eigenlijk beginnen met stationair gelijk stellen, ik kan dat alleen door kappen te trekken.~
Wat wel eens wil helpen is gewoon het rubber in de tankdop even omdraaien....Tankje wat voller gegooid en een stuk gaan rijden. De tankdop blijkt te lekken met een wta volere tank, dara moet ik wat op verzinnen. Verder rijdft het echt, echt heel erg goed. Ben er heel blij mee.
\helemaal waar.
ik wou gisteren eigenlijk al een stap voor stap handleiding schrijven.
toen bedacht ik dat je de bougiedoppen er niet af mag trekken bij een electronische ontsteking.
je moet eigenlijk beginnen met stationair gelijk stellen, ik kan dat alleen door kappen te trekken.\
Kijk, dat wist ik nou weer niet van die kappen en electronische ontsteking, kan die dan echt naar de filistijnen gaan?
"Opa"Jan (nooit te oud om te leren.)
Nog een vraagje voor de BMW kenners:
De laadstroomcontrollelamp blijft (nauwelijsk zichtbaar) soms ook in de hogere toerengebeiden héél zacht branden. Erg? Ik heb niet het idee dat de accu achteruit gegaan is in die +/- 80 km met veel starten en meerendel verlichting aan. Misschien omdat het nu een ledlampje is?
Ben ook nog opzoek naar spaakwielen. Volgens mij heeft de GS een groter voorwiel en kleiner achterwiel, toch? Ik wil eigenlijk wle dezelfde wielmaten aanhouden. De R, heeft die dezelfde maten? Iemand een idee waar ze voor een acceptabele prijs 2dehands te krijgen zijn?
Edit: welke velgen passen er eigenlijk allemaal op een R80 met monoarm?
Maar ik zit dus nog wel met de olietemperatuur. Ik weet dat de 100 een oliekoeler heeft, de mijne niet. Hoe hard heeft een 100 die oliekoeler nodig?