BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

even twee vraagjes voor de r1150r rijders. (of tweede generatie 850). Hoe stug is julllie achterveer? als ik op mijn zadel leun kan ik de motor nauwelijk in de vering drukken. De veervoorspannings staat op standaard.
En de tweede vraag: ik heb nu pilot road 4 gt banden er onder liggen (op aanraden van de dealer) Echter vind ik dit een waardeloze band. Ik stel niet zoveel eisen aan een band. rond en zwart is meestal genoeg. Maar deze band is zwaar drama. Enorm gevoelig voor lengte richels en heel erg de bocht invallen.Michelin komt er dus niet meer op. Maar waar rijden jullie mee en hoe is jullie ervaring daarmee
 
even twee vraagjes voor de r1150r rijders. (of tweede generatie 850). Hoe stug is julllie achterveer? als ik op mijn zadel leun kan ik de motor nauwelijk in de vering drukken. De veervoorspannings staat op standaard.
En de tweede vraag: ik heb nu pilot road 4 gt banden er onder liggen (op aanraden van de dealer) Echter vind ik dit een waardeloze band. Ik stel niet zoveel eisen aan een band. rond en zwart is meestal genoeg. Maar deze band is zwaar drama. Enorm gevoelig voor lengte richels en heel erg de bocht invallen.Michelin komt er dus niet meer op. Maar waar rijden jullie mee en hoe is jullie ervaring daarmee
Ik rij met Pilot Roads en heb geen problemen. Maar ik zoek dan ook niet de grenzen op van wat de motor/banden nog kan presteren.

O sorry, eerste generatie 850 :$
 
ik zoek ook zeker de grenzen niet. maar de motor zwabberd soms alle kanten op over lengte richels. Er zit geen speling verder op de wielen en lagers dus daar lijkt het me ook niet aan liggen dan.
 
ik zoek ook zeker de grenzen niet. maar de motor zwabberd soms alle kanten op over lengte richels. Er zit geen speling verder op de wielen en lagers dus daar lijkt het me ook niet aan liggen dan.
Is dat een bandenprobleem of is dat eigen aan het soort voertuig? Ik hoor graag ervaringen van anderen.
 
ik heb metzelar roadtec 01 ,, ben best tevreden met die banden.

wat veel 850/1100 hebben veer stug genoeg, maar demping in en uitgaand zijn verschillend en als je hem bijsteld word het verschil alleen maar groter.
 
hiervoor zaten er ook metzelers op en ik kan me niet herinneren dat ik daarmee zoveel last van rillen en spoorvorming had.
huidige pilot roads zitten er ondertussen ook alweer 10000 km op en zijn behoorllijk aan het cuppen. Zal ook niet meehelpen natuurlijk. En ik vraag me af of de gt versie wel de goede keuze was voor mijn motor.
 
Ik rij met bridgestone. Exedramax achter, voor weet ik zo niet.
Mij bevallen ze goed, alleen ik vind ze vlug kaal. 15000 km ongeveer en ik ben niet echt een doorrijder. Vrijwel uitsluitend woonwerk, ik kom zelden boven 4000 rpm.
Trillen geen last. Spoorvorming ook niet maar ik ben bijna nooit op een snelweg.
Ik heb nog nooit op mijn zadel geleund dus over mijn vering kan ik niks zinnigs zeggen.
 
Heren waarom zetten jullie er niet bij met welke bandenspanning jullie rijden maar alleen merken en type banden ?
Als je de bandenspanning zoals BMW dat opgeeft aanhoud nou dan kom je wel bedrogen uit rij zelf solo zonder bagage met een michelin road 5 voor op 2.6 bar en achter een Michelin Anakee 3 met 2,9 bar en stuurt prima.
En na de Hyperpro veren en de korte reactiestang is dat nog prettiger geworden.
 
Heren waarom zetten jullie er niet bij met welke bandenspanning jullie rijden maar alleen merken en type banden ?
Als je de bandenspanning zoals BMW dat opgeeft aanhoud nou dan kom je wel bedrogen uit rij zelf solo zonder bagage met een michelin road 5 voor op 2.6 bar en achter een Michelin Anakee 3 met 2,9 bar en stuurt prima.
En na de Hyperpro veren en de korte reactiestang is dat nog prettiger geworden.
Sorry hoor! Mijn bandenspanning voor is 2.5 en achter 2.9.
 
Mijn remleiding vooraan is gesprongen. Het is een r1150r uit 2002 zonder abs.
Ik wil ze maar direct alle 4 vervangen en achter wellicht ook. Is er een bedrijf dat een kant en klaar set levert? Of is het allemaal maatwerk, want dat vind ik wel op meerdere plaatsen.
Maar dan moet ik het eerst demonteren om te kijken welke schroefdraad het is bij het verdeelblok op de voorvork.
Heeft er iemand goede ervaring met een bedrijf?
 
Mijn remleiding vooraan is gesprongen. Het is een r1150r uit 2002 zonder abs.
Ik wil ze maar direct alle 4 vervangen en achter wellicht ook. Is er een bedrijf dat een kant en klaar set levert? Of is het allemaal maatwerk, want dat vind ik wel op meerdere plaatsen.
Maar dan moet ik het eerst demonteren om te kijken welke schroefdraad het is bij het verdeelblok op de voorvork.
Heeft er iemand goede ervaring met een bedrijf?
Bel oscar motoren in nunspeet, die kan je waarschijnlijk wel helpen
Heb hele goede ervaringen daar
 
Terug
Bovenaan Onderaan