BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Zeker doen! Ik heb er in ieder geval veel plezier van.

Vanmiddag ook een oude laser demper op de Rusor gegooid. De cat zit er nog onder, maar toch komt er een mooie iets donkerdere roffel uit de uitlaat. Precies wat ik wilde :)
 
Net even de linker distributiekettingspanner vervangen. Mijn god wat een k*t klus om dat ding los en weer vast te krijgen (zilveren bout op de foto)...
20210623_175122.jpg


Maaaaar, nu wel beduidend minder getik vanuit het blok!
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Zeker doen! Ik heb er in ieder geval veel plezier van.

Vanmiddag ook een oude laser demper op de Rusor gegooid. De cat zit er nog onder, maar toch komt er een mooie iets donkerdere roffel uit de uitlaat. Precies wat ik wilde :)
Ik heb de cat er ook nog onder zitten, maar in combinatie met
DSC-0114.jpg


klinkt echt lekker donker. En echt niet aso hard. Die cat dempt als een dolle.
 
Nice! ik zat dus te twijfelen tussen cat + aftermarket demper of decat + standaard demper.
Had eigenlijk de voorkeur voor het laatste, aangezien met de cat er uit en een Gemi of Eprom chip dan nog meer vermogen kan worden gewonnen. Maar een laser demper voor 50 euro laat ik niet liggen :]
 
Ik kocht die Akra als ex showroom model uit failliete boedel voor weinig.
Er zat een krasje op. Zie links van de uitlaatopening. _O-
En de stickers zaten er nog niet eens op, gelukkig. Heb ik weggegooid.
 
Poah netjes! Toch moet je het soms van dat soort gelukjes hebben :)

Ik zie dat ophang punt van jou. Hoeveel marge heb je nog tussen de demper en het wiel? Ik kom echt niet aan een halve centimeter en ik heb die beugel strak tegen de voetsteun gebeunhaast.
 
Maar hoe dik is die Laser dan wel niet? Zoals je ziet hangt de Akra niet tegen de voetsteun aan en heb ik zo'n 4 cm tot aan de band ruimte.
Ik heb de standaard bandenmaat er onder.
Die Akra was wel voor R1150R gemaakt en heeft een diameter van 12 cm.
 
Maar ik bedenk me net dat mijn rockster een bredere achterband heeft dan de R en de GS (waar de uitlaat vanaf komt). Ik gok dat daar het verschil zit
 
Hmm ok.
Naja het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat mijn demper dikker is. Oh well, t werkt en niets raakt elkaar. Ik ben happy
 
Beste R-rijders, ik ga jullie hier verlaten. Ik heb de bmw verkocht en ga weer honda 4 cillinder rijden. Het ga jullie allen goed en wens jullie veel veilige kilometers.
 
Gisteren nog een lekker stukkie langs de Rijn en lunch in tuin van kasteel Doorwerth.
Mijn vrouw moest 's ochtends werken en ik had haar de Garmin meegegeven met de mededeling dat ze een soort van blind date had.
Ze wist wel met wie, maar niet waar. Aan het einde van haar diensttijd adres doorgegeven.
Leuke surprise.
 
Ben van het weekend naar Den Helder gereden.. het is bijna saai hoe soepel en betrouwbaar de BMW rondtuft 🤪
 
Na al die verhalen over de 1200 injectoren wordt ik wel enthousiast. Deze winter maar eens serieus naar kijken want ondanks dat ik de Twinspark-motor heb verneem ik best wat KFR rond de 3.5/4k toeren. Verder dik tevreden met deze motor :].
 
Terug
Bovenaan Onderaan