Overigens is mij wel opgevallen dat de oude 1200RT luchtgekoeld ook amper last van warmte heeft. Als je in 30+ rijdt is er geen bal aan de hand. Dat is bij sommige oudere luchtgekoelde motoren wel anders.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, hoort geen slangetje op die tuut. Reeds op andere fora regelmatig besproken.
M'n auto ook.En de r1250rt is ook een lc
Bij je eigen linkje staat de 1250 onder lc hè .M'n auto ook.
Maar de term LC is noodgedwongen in het leven geroepen om onderscheid te maken tussen de oer oliegekoelde R1200RT en de nieuwere vloeistofgekoelde R1200RT. De R1250RT krijgt niet dat toevoegsel.
Let dus op dat je vanaf de R1100RT niet spreekt over luchtgekoeld.
In de hele historie van BMW boxers spreken we dan ook al naar gelang de soort koeling over luchthoofden, oliehoofden en vloeistofhoofden.
En door het uiterlijk of techniek zijn daar nog het chroomhoofd, zeskanthoofd en het camhoofd bijgekomen.
Voor wie dit het hoofd te boven gaat.
Zzzzzzucht ja maar toch dan, eigenlijk als volgt:Bij je eigen linkje staat de 1250 onder lc hè .
Ik zou het toch niet hebben over ‘de LC’ en ‘de 1250’, maar dan eerder over ‘de 1200 LC’ en de ‘1250’, als je dan toch precies wilt zijn.
Die VW TomTom navigatie is echt ruk trouwens of we mogen elkaar niet.
Ik herhaal mezelf nog maar eens: ik ben niet van de vage symbolen zonder verklarende tekst, daar zit dat ding dus vol mee. En het ding is erg fanatiek met het vinden van slimme kortere en ongetwijfeld in de nacht van zaterdag op zondag rustige wegen binnendoor. En TomTom gaat liever dwars door Bremen dan gewoon via rondweg, dan ben ik blij met m'n eigen boeren verstand.
Je moet ook altijd naar de geschatte rijtijd kijken en niet naar het aantal km…Ooooooh..., navigaties..., hou op zeg...
...afgelopen vorige week (en wat dagen daaromheen) een 4 buitenlanden tocht geboxerd.
En dan 4 buuitenlanden (foto's volgen nog wel...) in de zin van Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, en Italië.
Mooie tochten, mooie vergezichten.
...maar dan dus die navigatie...
Om in die relatief koRTe tijd toch iets op te schieten, daarom voor op dag 1 gekozen voor kilometers, voor Autobahn, en voor een eerste tussenstop op circa 800 kilometers van huis.
Want dat zijn kilometers die gewoon (relatief) makkelijk te doen zijn, zonder dat je je hoeft te haasten, en zonder dat je met een compleet overleden zitvlak, uitgedroogde oogbollen, en tuutende oren op de plek van bestemming aan komt.
Nog thuis : ik zet voor de aardigheid de GARMIN op 'koRTste route' ; dat ding rekent en doet wat, en komt met een roze lijn, en 'zegt' dat die afstand 817 kilometers is.
Nog thuis : ik zet voor de aardigheid de GARMIN op snelste route ; dat ding rekent en doet wat, en komt met een roze lijn, en 'zegt' dat die afstand 814 kilometers is...
...eh..., dat is raar..., de koRTe route is dus 3 km langer dan de snelste route..., waarom heet dat dan KORTE route... ???!!!
Ik heb nadien zelf een route gemaakt, omdat ik zelf graag bepaal waar ik rijd, en dat was een roze lijn van iets van 825 kilometers.
Zzzzzzucht ja maar toch dan, eigenlijk als volgt:
Iemand bij BMW Motorrad verzon het om verschillende motoren een zelfde naam te geven, het volk (wij dus) plakken daar dan iets achter om het voor ons zelf ook duidelijk te maken.
De leek zal het een worst zijn, die ziet alleen een mooie BMW met boxer motor en kuip hetgeen vaak bereden wordt door personen van het mannelijk geslacht die boven een zekere leeftijd zijn.
- R1150RT-Twinspark en de oer R1150RT met een enkele bougie.
- R1200RT-LC voor de vloeistof koeler, R1200RT-DOHC voor het oliegekoelde model met Dual Over Head Camshaft en de oer R1200RT die oliegekoeld is en waarvan de nokkenas niet DOH is.
- R1250RT met samen geknepen LED ogen en de oer R1250RT met de vissenkom als koplamp (en eigenlijk is die oer R1250RT een R1200RT-LC met een 1254 cc motorblok).
Ooooooh..., navigaties..., hou op zeg...
...afgelopen vorige week (en wat dagen daaromheen) een 4 buitenlanden tocht geboxerd.
En dan 4 buuitenlanden (foto's volgen nog wel...) in de zin van Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, en Italië.
Mooie tochten, mooie vergezichten.
...maar dan dus die navigatie...
Om in die relatief koRTe tijd toch iets op te schieten, daarom voor op dag 1 gekozen voor kilometers, voor Autobahn, en voor een eerste tussenstop op circa 800 kilometers van huis.
Want dat zijn kilometers die gewoon (relatief) makkelijk te doen zijn, zonder dat je je hoeft te haasten, en zonder dat je met een compleet overleden zitvlak, uitgedroogde oogbollen, en tuutende oren op de plek van bestemming aan komt.
Nog thuis : ik zet voor de aardigheid de GARMIN op 'koRTste route' ; dat ding rekent en doet wat, en komt met een roze lijn, en 'zegt' dat die afstand 817 kilometers is.
Nog thuis : ik zet voor de aardigheid de GARMIN op snelste route ; dat ding rekent en doet wat, en komt met een roze lijn, en 'zegt' dat die afstand 814 kilometers is...
...eh..., dat is raar..., de koRTe route is dus 3 km langer dan de snelste route..., waarom heet dat dan KORTE route... ???!!!
Ik heb nadien zelf een route gemaakt, omdat ik zelf graag bepaal waar ik rijd, en dat was een roze lijn van iets van 825 kilometers.
Op de Navigator VI spreekt men zeer duidelijk van de Navigatie voorkeuren:Je moet ook altijd naar de geschatte rijtijd kijken en niet naar het aantal km…
Een favoriete bestemming van mij is in tijd echt wel een stuk korter via de snelste route. Scheelt op een afstand van bijna 90 km toch wel een uur.
Moet eerlijk toegeven dat ook ik aangenaam verrast was met de optie “bochtige wegen” in de BMW app via mijn “iPad scherm“ op de RT.Nou ik zal je zeggen, wat •Bochtige wegen betreft.
Ik was bij MotoPort Goes en moest naar Vlissingen en heb toen voor de gein •Bochtige wegen aangevinkt en ik vond de route verrassend leuk.
Ik heb toch weer enkele nwe weggetjes gereden.
Nou is Zuid-Beveland ook erg mooi met alle dijkjes etc.
ik zag deze ook MultiPod fasteningWunderlich phone adapter for SP-Connect fitment on stub handlebars
www.nippynormans.com
Hiermee kun je een paar opties kiezen. Zo’n sp connect werkt trouwens ook perfect, helemaal als je de draadloze lader erbij neemt.