BMW S1000RR of Aprilia RSV4 ????

wat een onzin praat
de kawasaki heeft een drooggewicht van 179kg (iets zwaarder dan het kawa model van ervoor), maar wel 13pk meer hetzij 188pk zonder ram-air
als ik het zo uitreken kom ik ook aan 1,05pk/kg
cijfers waarmee de s1000rr de concurrentie in de schaduw zet :z dream on


en hoeveel weegt een kawa met volle tank en alle vloeistoffen :W
 
Ik zou je keuze gewoon baseren op het model dat jouw het meeste aanspreekt. En verdere theorien kan je beter achterwege laten, want dat is gewoon onmogelijk te voorspellen.

Ohjah testrit ;)

Ik dacht ook de ideale motor voor mezelf gevonden te hebben tot ik er een test rit op maakte. Veels te klein, te sportieve houding en binnen enkele minuten al last van me polsen. (Aprilia RS 250 overigens)
 
Laatst bewerkt:
typisch supersportrijders die zich druk maken om de vorm van een koplamp....... :?
alsof ze de 24 uur van LeMans nog moeten rijden _O-
 
Sommige opmerkingen in dit topic... |(

Duidelijk de RSV4 (met Akra natuurlijk)


Iedereen is schijnbaar vergeten dat de RSV4 de S1000RR redelijk zoek rijdt in het WSBK. Terwijl Aprilia toch een wat kleiner fabriekje is dan BMW...

aprilia-rsv4-officia_460x0w.jpg


Oja RSV4 vs de concurrentie in de Masterbike 2009 (die de RSV4 dus heeft gewonnen)


1 - Aprilia RSV-4 1.45.367
2 - Suzuki GSX-R 1000 1.46.500
3 - Honda CBR 1000 RR ABS 1.46.866
4 - KTM RC8 R 1190 1.46.966
5 - Kawasaki ZX-10R 1.47.067
6 - MV Augusta F4 1078 1.47.234
7 - Ducati 1198 S DTC 1.47.234
8 - Yamaha YZF R1 1.47.733


Overall Rating by riders

1 - Aprilia 9.3
2 - Suzuki 9.2
3 - Honda 9.1
4 - Ducati 9.1
5 - Kawasaki 8.9
6 - KTM 8.9
7 - Yamaha 8.9
8 - MV 8.8
 
Laatst bewerkt:
o ja

forget the rsv4, ik heb zowat half belgië afgezocht voor ne prijs of leverdatum te krijgen voor de gewone versie. dus niet de factory versie voor snobkes en NIEMAND kon mij daarmee helpen

dus ik zeg, fuck aprilia (en dat na zelf 2 aprilia gereden te hebben)
't is ook altijd wat met da merk :r
 
:Y :Y geef je toch het geld uit van een RSV V4 ging ik ook voor 1198 Duc

Bij mij werkt het juist andersom. Ik heb nu een 1098S en ik wil een RSV4 kopen.

Vooral omdat hij al 5 weken bij de dealer staat.
Vandaag werd me verteld dat het hele blok eruit gehaald word deze week.
Ze kunnen het probleem niet vinden......

Ik durf nog 1 keer een Italiaanse motor te kopen. Gaat die ook kapot, dan word het weer gewoon een Jap. Heb er 4 gehad (1xR6, 3xR1) Die deden het altijd.

Maar een RSV4 is nu nog geen optie. Achterlijk lange levertijden.
Volgens een dealer waar ik ben geweest komen er maar een paar naar Nederland.
2010 word het dan volgens hem.

En on-topic: RSV4 kopen. Als je hem kunt kopen, zeg effe waar, dan kom ik ook met mijn Duc op een aanhanger....
 
Aprilia_RSV4_Factory_ENGINE2_448p.jpg


Best wel grappig als je als leek zo'n plaatje ziet..

"Indrukwekkend ding! En wat doet dat allemaal dan? "
"dat kleine tandwieltje achterop, dat laat-ie draaien"..

_O- :+
 
:W het ging ze ook over drooggewicht bij bmw :W
het spijtige is dat er een groot verschil zit tussen BMW droog gewicht en japans droog gewicht.

BMW droog is droog rijklaar.
japans droog is gecalculeerd uit de som van de samengestelde onderdelen.

reken nog maar op minstens 10 kilo extra bij je japanner. ik zou zeggen, zet hem eens op de weegschaal met een bijna lege tank. en daar heb je geen grote weegschaal voor nodig, gewoon wiel voor wiel wegen op een personenschaal.

en je kawa loopt ook nog wat achter in het vermogen, BMW geeft op 195 pk, op de proefbank kwam er bij het eerste testexemplaar al 200 uit _O-
 
Sommige opmerkingen in dit topic... |(

Duidelijk de RSV4 (met Akra natuurlijk)


Iedereen is schijnbaar vergeten dat de RSV4 de S1000RR redelijk zoek rijdt in het WSBK. Terwijl Aprilia toch een wat kleiner fabriekje is dan BMW...


dat jij aprilia fan bent is ook al duidelijk , maar wat jij schijnbaar ook lekker vergeet is dat dit de eerste echte bmw supersport motor is.
en als je het vergelijk met de andere 4-in-lijn-japanners scoort ie wel beter

wat hij doet in het wsbk is ook geen referentie voor hoe de bmw echt zal rijden op de openbare weg bestuurd door het de gemiddelde motorrijder waar er imo nog altijd meer van rond rijden dan biaggi's en checa's :W
 
Laatst bewerkt:
Volgend weekend is er op mij werk een een speed weekend dit geld voor zowel auto als motoren. Er staan natuurlijk allerlij motor en auto's te bewonderen maar ook is de nieuwe S1000rr is er te bewonderen.

Graag tot 23 mei

Lokatie F.Breeman BMW auto en motorad
Driemanssteeweg 130
Rotterdam

Beetje reclame voor mijn werkgever mag toch wel ;-)
 
Sommige opmerkingen in dit topic... |(

Duidelijk de RSV4 (met Akra natuurlijk)


Iedereen is schijnbaar vergeten dat de RSV4 de S1000RR redelijk zoek rijdt in het WSBK. Terwijl Aprilia toch een wat kleiner fabriekje is dan BMW...
En jij vergeet hoe veel jaren meer ervaring aprilia al heeft in de WSBK ten opzichte van BMW :W
En in de echte wereld doet ervaring meer dan een bak geld :P
 
Laatst bewerkt:
dat jij aprilia fan bent is ook al duidelijk , maar wat jij schijnbaar ook lekker vergeet is dat dit de eerste echte bmw supersport motor is.
en als je het vergelijk met de andere 4-in-lijn-japanners scoort ie wel beter

wat hij doet in het wsbk is ook geen referentie voor hoe de bmw echt zal rijden op de openbare weg bestuurd door het de gemiddelde motorrijder waar er imo nog altijd meer van rond rijden dan biaggi's en checa's :W

BMW Fanboy :+ Ik had gewoon wat meer verwacht van een van wereld's grootste motorfabrikanten... En hij is nog lelijk ook :P
 
Laatst bewerkt:
BMW Fanboy :+ Ik had gewoon wat meer verwacht van een van wereld's grootste motorfabrikanten... En hij is nog lelijk ook :P

vind ze allebei niet mooi. de aprilia zou imo veel mooier geweest zijn als dat middenste licht een luchthapper was oid. bmw was beter geweest als het iets meer symetrischer was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan