BMW S1000XR

Goedemorgen XR vrienden, ik wil wat meer off road gaan rijden en dat is zonde van m'n XR. Dus, deze mag plaatsmaken:
Check de advertentie op Marktplaats

Vraagprijs zit wat ruimte ingebouwd voor de Marktplaats gelukzoekers ;) Weet dat je hier in ieder geval geen tijd meer nodig hebt om alle accessoires te kopen, want die zitten er allemaal al bij *O*

IMG_0407.jpeg

IMG_0412.jpeg
IMG_0420.jpeg
IMG_0433.jpeg
 
Wat vinden we van de M1000XR?
Ik vind hem wel erg tof, alleen jammer dat bepaalde zaken ontbreken en niet bijbesteld kunnen worden.
 
De S1000XR was al geen muurbloempje om te zien. Zelfs in de kleur ice grey vind ik het een knap ding. Voor ~90% van de rijders geeft de S voldoende uitdaging. De M is qua specs indrukwekkend. Om te rijden vast nog indrukwekkender. De looks zijn zoiets als een Lamborghini Countach: Indrukwekkend. Gaaf. Vet. Crazy. Maar tja, misschien ook wat over de top. Wat zouden concurrenten zijn? Ducati Multistrada V4 RS?
 
Qua vergelijk met de S heb je helemaal gelijk, en de M is absoluut overkil maar wel vet 8-)
Concurrenten zijn Superduke en Multistrada RS denk ik inderdaad.
 
vind de gen 1 best meevallen, heb zelf een rode gehad..
Ik wou toen de gen2 uitkwam op de auto en motorbeurs in Belgie een nieuwe kopen, tot ik hem zag, wat een slecht afgewerkt plastiekkerig hok is dat :r recht naar de overkant naar Ducati gelopen en daar een Multistrada 1260S gekocht
 
Misschien geeft de M wel wat meer mogelijkheden (opties) die ook de S wat meer helpen. Het S standaard zadel is voor mij perfect. Maar als je wat sportiever rijdt wil je meer over het zadel leunen. Dat gaat op de S niet zo makkelijk. Hopelijk geeft de M die mogelijk meer. De M is natuurlijk meer "racey" dan de S. Zo'n optioneel M zadel lijkt mij wel wat voor de S.

Misschien geeft de M ook wat meer software opties, die eventueel later ook voor de S beschikbaar komen. Het mooie van de GS is dat je riding-modes kunt aan/uitvinken. Past ook prima in de M software. Dat vind ik van de S nog echt een beperking. Dat kan nl niet. Wat een geklungel (duurt lang) als je van Dynamic Pro wilt veranderen naar Road, bijvoorbeeld met filerijden. Dat kun je een M rijder echt niet aandoen....vind ik.
 
Niet gedacht nu op dit punt te komen, maar…
zit er serieus aan te denken om mijn geliefde XR te verkopen.
Ik ben er echter nog niet helemaal uit.
We hebben net een forse investeringen gedaan en er zitten nog wat investeringen aan te komen..
en dan moet je keuzes maken…..
Maar goed, misschien hou ik ‘m wel gewoon en wijzig ik de plannen

Dit bericht is om te checken of er serieus geïnteresseerden zijn voor de overname. Bij een serieus geïnteresseerde kan het helpen in de keuze maken.
De prijs ben ik nog niet helemaal precies uit, maar zal minder zijn dan waar ‘ie voor bij de dealer zou komen te staan.

In eerdere berichten is mijn motor al langsgekomen inclusief foto’s
De motor is in perfecte staat en super compleet met alle beschikbare opties die beschikbaar waren (behalve carbon delen) en nog meer
Heb het lijstje er maar even bij gepakt:

Dealer onderhouden (Volgens voorgeschreven schema)
km stand op dit moment: 19.899 km

kleur: Racing red
MSR (motorsleepregeling)
Adaptieve bochtenverlichting
Dagrijverlichting
Koplamp pro
Touring pakket
Navigatie voorbereiding
Handkappen
Middenstandaard
Bagagerek (bij aflevering door BMW dealer aangepast aan grotere topkoffer)
3 delige kofferset, topkoffer groot (plek voor 2 helmen) inclusief binnentassen
Dynamic pakket
Keyless Ride
Dynamic ESA Pro
Schakelassistent Pro
Verwarmbare handvaten
Cruise control
Bandenspanningscontrole (RDC)
M lichtgewicht batterij
LED verstralers
Anti diefstal alarm (SCM aangepast)
Intelligent Emergency Call (eCall)
Teleservices
M Gesmede velgen (lichtere velgen, beter stuurgedrag) (hebben €1522,- gekost bij aanschaf)
M Buddy (M zadel)
Comfort Buddy (comfort zadel)
Screen protector TFT-display
Tankbeschermers
Kettingsmeersysteem
Radiator beschermer (zwart)
Standaard ruit (ongebruikt)
Donker getinte ruit
MRA tourruit (verstelbaar)
Wunderlich “Doubleshock” As protectoren voor en achter
Wunderlich Beschermbeugels zwart (met montageset vd verstralers)
SW-Motech tanktas pro TRAIL inclusief tankring pro

(Nieuwprijs alles bij elkaar +€30.000,-)

extra onderdelen zoals b.v. extra buddy, ruitjes, tanktas etc. hoeven niet perse in de verkoop er bij te zitten.

Ben je series geïnteresseerd, laat het dan even weten.
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden we van de M1000XR?
Ik vind hem wel erg tof, alleen jammer dat bepaalde zaken ontbreken en niet bijbesteld kunnen worden.
Van Harten schijnt er al 8 in de competition uitvoering (37k) verkocht te hebben, alsof je het over een pak suiker hebt😳😳😳
 
Van Harten schijnt er al 8 in de competition uitvoering (37k) verkocht te hebben, alsof je het over een pak suiker hebt😳😳😳
Mocht er een topic komen over de M1000XR, dan mag ik toch hopen dat die wel in "sport" komt. Dat we nu onder "Off/Allroads" staan blijft ik raar vinden.
 
Is er interesse?
Vanuit het forum nog geen reactie.
Ik ben inmiddels uit de persoonlijke puzzel en ga ‘m verkopen.
Overigens grote kans dat ik ‘m bij een motorzaak ga verkopen, heb niet veel zin in gedoe en rare types.
Heb al een eerdere bijzondere ervaring (poging tot oplichting) achter de rug bij het verkopen van een Fiat Ducato
Had al nieuwe foto’s gemaakt, maar bij de motorzaak heb ik ze niet nodig omdat ik er mee langs rij.

Zal ‘m wel gaan missen. Het blijft een waanzinnige motor.
 
Vanuit het forum nog geen reactie.
Ik ben inmiddels uit de persoonlijke puzzel en ga ‘m verkopen.
Overigens grote kans dat ik ‘m bij een motorzaak ga verkopen, heb niet veel zin in gedoe en rare types.
Heb al een eerdere bijzondere ervaring (poging tot oplichting) achter de rug bij het verkopen van een Fiat Ducato
Had al nieuwe foto’s gemaakt, maar bij de motorzaak heb ik ze niet nodig omdat ik er mee langs rij.

Zal ‘m wel gaan missen. Het blijft een waanzinnige motor.
Jammer, succes met de verkoop.

Zelf rij ik ook veel te weinig, 1 tot max 3 weekendjes Sauerland per jaar, maar weg gaat ie zeker niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MROE
Vanuit het forum nog geen reactie.
Ik ben inmiddels uit de persoonlijke puzzel en ga ‘m verkopen.
Overigens grote kans dat ik ‘m bij een motorzaak ga verkopen, heb niet veel zin in gedoe en rare types.
Heb al een eerdere bijzondere ervaring (poging tot oplichting) achter de rug bij het verkopen van een Fiat Ducato
Had al nieuwe foto’s gemaakt, maar bij de motorzaak heb ik ze niet nodig omdat ik er mee langs rij.

Zal ‘m wel gaan missen. Het blijft een waanzinnige motor.
Goedenavond, ik lees “toevallig” net je bericht, omdat ik informatie aan het verzamelen ben over de S1000XR. Is de motor nog te koop? Gr Gert
 
Goedenavond, ik lees “toevallig” net je bericht, omdat ik informatie aan het verzamelen ben over de S1000XR. Is de motor nog te koop? Gr Gert
hij Is op dit moment nog te koop
Heb wel waarschijnlijk morgen of overmorgen een gesprek met een motorzaak.
 
Alles bij elkaar compleet, zoals hierboven beschreven: €18.750,-
(de tellerstand is op dit moment 20.165 km)
 
Heb een vraagje .
Is er iemand in de buurt van Hoofddorp die de servicemelding van een S1000XR van 2016 kan resetten ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan