BMW S1000XR

Beste XR rijders,

Al eerste ik ben Adilson 36 jaar oud, rij een S1000XR 2017 volledig naar smaak gemaakt. Rij er ongeveer 20k per jaar mee. Met heel veel plezier. Banden die ik gebruik zijn sinds kort de Dunlop Sportmax 2019. Aangezien ik een sportieve rijder kan ik zeggen dat ze echt plakken en lang mee gaan.

Ik had een vraagje

Zijn er mensen die een volledig akra systeem hebben icm een Powercommander 5. En zo ja hoeveel vermogen heb je er uit kunnen halen en is dat bokken laag in de toeren weg.

Is het iemand nog gelukt met de keyless go op een XR

Ik hoor het graag

Mvg

Adilson Fortes
 
Iemand een idee wanneer de 2020 versie te bezichtigen zal zijn? Normaal ga ik voor die versie een handtekening plaatsen, volgens ik gehoord en een beetje gelezen heb zouden er toch mooie wijzigingen zijn. Momenteel rij ik nog met een yamaha mt09 tracer, dus zie ik de xr als het grotere broertje van de tracer...Heb al eens testgereden met de 2016 versie en daar was ik echt tevreden van maar het budget liet het niet toe, nu liggen de kaarten iets anders...
Persoonlijk zit ik zelf ook te wachten op de laatste versie XR. Ik hoop op Shiftcam, keyless go en die mooie LCD scherm van de Nieuwe RR
 
Persoonlijk zit ik zelf ook te wachten op de laatste versie XR. Ik hoop op Shiftcam, keyless go en die mooie LCD scherm van de Nieuwe RR
 

Bijlagen

  • BMW-S1000XR-2020.jpg
    BMW-S1000XR-2020.jpg
    56,1 KB · Weergaven: 30
Beste XR rijders,

Al eerste ik ben Adilson 36 jaar oud, rij een S1000XR 2017 volledig naar smaak gemaakt. Rij er ongeveer 20k per jaar mee. Met heel veel plezier. Banden die ik gebruik zijn sinds kort de Dunlop Sportmax 2019. Aangezien ik een sportieve rijder kan ik zeggen dat ze echt plakken en lang mee gaan.

Ik had een vraagje

Zijn er mensen die een volledig akra systeem hebben icm een Powercommander 5. En zo ja hoeveel vermogen heb je er uit kunnen halen en is dat bokken laag in de toeren weg.

Is het iemand nog gelukt met de keyless go op een XR

Ik hoor het graag

Mvg

Adilson Fortes
Hoi Adilson,

Ik heb een ‘16 met full Akra en een open luchtfilter (geen pc5), op een bank gaf ie 175pk. Loopt als een dolle, van bokken geen last.
 
Hoi Adilson,

Ik heb een ‘16 met full Akra en een open luchtfilter (geen pc5), op een bank gaf ie 175pk. Loopt als een dolle, van bokken geen last.

Dat is een mooi stijging, ik heb het ook maar ik heb mijn twijfels over diegene die het heeft afgesteld.

Ik heb dus ook full akra, pc5 en k&n luchtfilter en tank alleen bp ultimate.

Maar een maat van mijn heeft een S1000R standaard en trekt zo bij mij weg.

6 september ga ik bij motorport rockanje een second opinion doen

Thanks voor de info
 
@Rummer ben ook erg benieuwd met of zonder afstelling :)

Heb op mijn '15 XR akrapovic headers zitten met een stock exhaust (in feiten gewoon een open pijp toch??)
Liefst ga ik hem nog een keer afstellen wellicht volgend jaar.

@Newcomp wat ik begreep is dat het non-euro4 model dat wel kan als je een EURO4 model hebt past de ECU zich niet meer aan.
 
@Rummer ben ook erg benieuwd met of zonder afstelling :)

Heb op mijn '15 XR akrapovic headers zitten met een stock exhaust (in feiten gewoon een open pijp toch??)
Liefst ga ik hem nog een keer afstellen wellicht volgend jaar.

@Newcomp wat ik begreep is dat het non-euro4 model dat wel kan als je een EURO4 model hebt past de ECU zich niet meer aan.
@xeoMe

Dat de euro4 modelen dat niet meer deden was mij nog onbekend. Thanks voor de info
 
Hoi Rummer,

Heb je niks hoeven af te stellen, want ik begreep dat de ecu zelf kan leren tot een bepaalde punt 10% ongeveer. zoals alleen een header pakt hij het zelf op.
Niets laten afstellen. Wel is ie voor de zekerheid/controle op de bank geweest (met uitlaatgasmeeting), en de reactie was: “Niets meer aan doen”.
 
Door clublid is LED-dagrijverlichting op mijn XR aangebracht.
Met BMW-plug aangesloten op accessoire-stekker. Waar ook navigatie mede op aangesloten is.
Dus geen stroom rechtstreeks van accu.
LED's gaan na 35 seconden uit als je het contact uitzet.
Deze oplossing vind ik mooier dan ronde LED lampen. Zo is het proportioneel met de originele LED.
 

Bijlagen

  • 20190809_183337[1].jpg
    20190809_183337[1].jpg
    154,3 KB · Weergaven: 42
  • 20190809_183449[1].jpg
    20190809_183449[1].jpg
    180 KB · Weergaven: 52
  • 20190809_183500[1].jpg
    20190809_183500[1].jpg
    222,5 KB · Weergaven: 45
Door clublid is LED-dagrijverlichting op mijn XR aangebracht.
Met BMW-plug aangesloten op accessoire-stekker. Waar ook navigatie mede op aangesloten is.
Dus geen stroom rechtstreeks van accu.
LED's gaan na 35 seconden uit als je het contact uitzet.
Deze oplossing vind ik mooier dan ronde LED lampen. Zo is het proportioneel met de originele LED.
Mooie locatie voor verlichting, ik ga het ook een bekijken
 
Kan het service lampje/waarschuwingsbericht ook gemakkelijk uitgezet worden? Hou niet van felle oranje lampjes, nu laat hij ook de motortemperatuur niet zien. Prima dat een motor aangeeft dat het weer tijd is voor een service beurt, maar ik ga nog even tripje maken, daarna mag hij voor de beurt....
 
Kan het service lampje/waarschuwingsbericht ook gemakkelijk uitgezet worden? Hou niet van felle oranje lampjes, nu laat hij ook de motortemperatuur niet zien. Prima dat een motor aangeeft dat het weer tijd is voor een service beurt, maar ik ga nog even tripje maken, daarna mag hij voor de beurt....
Nee.
 
Kan het service lampje/waarschuwingsbericht ook gemakkelijk uitgezet worden? Hou niet van felle oranje lampjes, nu laat hij ook de motortemperatuur niet zien. Prima dat een motor aangeeft dat het weer tijd is voor een service beurt, maar ik ga nog even tripje maken, daarna mag hij voor de beurt....

Ja bij de dealer, ben er vrijdag ook voor weg geweest maar de mijne had al wel zijn service gehad vóórdat de service-interval was bereikt....
 
Hallo Allemaal,

Kom me hier ook maar eens melden, ik ben 57 jaar en kom uit Brabant, ik heb vorige week een nieuwe S1000XR aangeschaft. Het is een Triple Black geworden voorzien van alle paketten. Ben er zeer tevreden mee, het schakelen (QS) gaat in ieder geval een stuk soepeler dan op mijn vorige fiets (MT10SP), en het rijdt en stuurt goed. Heb ondertussen het rek van de zijkoffers maar verwijderd.
IMG_0954.JPG
IMG_0956.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan