Ik wist dat het een uitgebreide beurt was (zie mijn start post).Heb nog geen ervaring met onderhoud aan de de XR, maar net zoals mijn vorige BMW moet bij de 30K beurt een aantal zaken extra gebeuren tov de 10 en 20 K beurt.
Zie dat in de 30K beurt bijvoorbeeld wisselen van de olie van de voorvork, er kleppen gecontroleerd worden en ook worden de bougies vervangen. Een behoorlijk uitgebreide beurt dus.
De 10 en 20K beurtjes is niet veel meer als, uitgebreide controle en olie, oliefilter en luchtfilter. Verklaard voor mij wel een hoop van het verschil.
Ook zijn onderdelen zoals banden en kettingen bij de dealer altijd een stuk duurder als dat je dit bij een andere handelaar haald. Wat kost bv die kettingset van BMW ? Denk dat je het met de bovengenoemde 300 Euro niet red. Of zit ik mis ?
Zijn er ook nog bv remblokken vervangen ? Hakt er ook altijd lekker in (85 euro voor 1 set, x3 is dus al € 260,-- )
Neem aan dat je een factuur gehad hebt? Kan je die hier plaatsen, kunnen we met je meekijken.
Voor de specificatie van uren is er gewoon een BMW standaard, zullen bij ieder model bij iedere beurt standaard zijn. Uitgezonderd natuurlijk zaken die buiten de beurt vallen.
Of BMW nu extra duur is tov andere merken? heb hiervoor een Aprilia V4 gereden, je wil niet weten wat die koste
Bekijk bijlage 1433730
Hoi Tia, onderhoud is niet zo zeer afhankelijk van het merk, of land van herkomst maar zeker wel van de opbouw van de motor.Ik wist dat het een uitgebreide beurt was (zie mijn start post).
Ik heb nooit Italiaans gereden dus de kosten daar weet ik niet maar mijn eigen ervaringen met Japans en Engelse motoren zijn voor een grote beurt altijd tussen de 5 en 600 euro geweest.
Helaas heb ik nog geen factuur maar mijn doel is ook niet om deze hier uit te spitten.
Ik wilde gewoon graag van de andere XR rijders weten wat zij voor de 30k beurt betaalde en of ze hun dealer ervaren met schappelijke prijzen.
Tia
Leurb
P.s. er zitten geen remblokken oid in de beurt ,alleen de genoemde ketting set
Zo’n 700 euro uitgegeven aan de 30k beurt bij de dealer (daar ook nog wat kosten door probllempje met voorrem) Kettingset vervangen 300euro, kost wat, maar dan rij je ook watHeb nog geen ervaring met onderhoud aan de de XR, maar net zoals mijn vorige BMW moet bij de 30K beurt een aantal zaken extra gebeuren tov de 10 en 20 K beurt.
Zie dat in de 30K beurt bijvoorbeeld wisselen van de olie van de voorvork, er kleppen gecontroleerd worden en ook worden de bougies vervangen. Een behoorlijk uitgebreide beurt dus.
De 10 en 20K beurtjes is niet veel meer als, uitgebreide controle en olie, oliefilter en luchtfilter. Verklaard voor mij wel een hoop van het verschil.
Ook zijn onderdelen zoals banden en kettingen bij de dealer altijd een stuk duurder als dat je dit bij een andere handelaar haald. Wat kost bv die kettingset van BMW ? Denk dat je het met de bovengenoemde 300 Euro niet red. Of zit ik mis ?
Zijn er ook nog bv remblokken vervangen ? Hakt er ook altijd lekker in (85 euro voor 1 set, x3 is dus al € 260,-- )
Neem aan dat je een factuur gehad hebt? Kan je die hier plaatsen, kunnen we met je meekijken.
Voor de specificatie van uren is er gewoon een BMW standaard, zullen bij ieder model bij iedere beurt standaard zijn. Uitgezonderd natuurlijk zaken die buiten de beurt vallen.
Of BMW nu extra duur is tov andere merken? heb hiervoor een Aprilia V4 gereden, je wil niet weten wat die koste
Bekijk bijlage 1433730
Dank je voor het delen, word ik zeker wijzer van.De 30k beurt op hoofdlijnen
- grote beurt incl onderdelen €765
- kettingset incl montage € 469
- meerwerk (balhoofd lager stellen en distributiekettingspanner vervangen) €117
Uurprijs BMW monteur € 101.
Ik vind het serieuze prijzen waar in mijn ervaring BMW het duurste is wat ik ooit heb meegemaakt.
Probeer V-power of BP ultimate 98 te vinden.V-Power/E5?
Dank je voor het delen, word ik zeker wijzer van.
Uurloon is stevig, maar zo iets betaal ik ook.
Ketting set is dus bijna 470 Euro, een behoorlijk deel van de beurt.
Kwam deze foto net op face book tegen, een kop van een S1000XR, hier ben je er nog niet om kleppen te controleren. Maar wel al een tijdje bezig om erbij komen
Bekijk bijlage 1435013
bijna allemaal hebben het, ik had het ook op mijn R, bij beiden overigens.Hebben jullie ook dat je motor een beetje rammel geluid maakt als je hem koud start?
pfoe, blij dat ik daar nog lang niet aan toe ben, wil je het perse bij de dealer doen? Ik ken een bmw monteur.....edit ik zie dat het al gedaan is!De 30k beurt op hoofdlijnen
- grote beurt incl onderdelen €765
- kettingset incl montage € 469
- meerwerk (balhoofd lager stellen en distributiekettingspanner vervangen) €117
Uurprijs BMW monteur € 101.
Ik vind het serieuze prijzen waar in mijn ervaring BMW het duurste is wat ik ooit heb meegemaakt.
deze zijn zeer goed zichtbaar! heb je er een link van?Ben ook aan het knutselen geweest. 2 Aliexpress 8W lampjes, en een stukje aluminium profiel.
Bekijk bijlage 1421769Bekijk bijlage 1421768Bekijk bijlage 1421767
deze zijn zeer goed zichtbaar! heb je er een link van?
Waar en wanneer?Het seizoen eindigt een beetje voor de plezier rijders, is er animo voor een ritje of een meeting?
pfoe, blij dat ik daar nog lang niet aan toe ben, wil je het perse bij de dealer doen? Ik ken een bmw monteur.....edit ik zie dat het al gedaan is!
Bij kettenmax.de kost een ketting set ongeveer 180 euro. Did zvmx. Montage 1 uur. 470 euro is dan wel een rip off vind ik.De 30k beurt op hoofdlijnen
- grote beurt incl onderdelen €765
- kettingset incl montage € 469
- meerwerk (balhoofd lager stellen en distributiekettingspanner vervangen) €117
Uurprijs BMW monteur € 101.
Ik vind het serieuze prijzen waar in mijn ervaring BMW het duurste is wat ik ooit heb meegemaakt.