BMW S1000XR

ach, iedereen uit dit topic is gewoon rijden ipv zeuren over banden en topsnelheid :+
 
Tussen 1000 en 1100 werd mij verteld. Zal eens een afspraak vastleggen in de komende dagen. Ik zou er eind juni mee op Mettet gaan. Had een VTR gekocht voor de trackday in Croix, maar hij heeft open uitlaten en dat gaat alleen maar gedoe zijn op Mettet.
 
Da's in dat andere BMW-topic zeker? :+

Jammer wel dat het hier niet zo actief is als dat GS-topic. Ik denk, ik zwengel het wat aan met wat beeldmateriaal. Tevergeefs.
Heb helaas niets te melden. Vanwege de geboorte van een kleine zal mijn XR het dit jaar niet druk krijgen. Hopelijk 1 weekendje Sauerland🤞🏻
 
Weinig nieuws te vertellen over de S1000xr, hij doet het gewoon perfect. Toch een tip voor iedereen wanneer je een mooie route zoekt op je vakantiebestemming of in je eigen omgeving: Motorcycle Diaries, roads for a memorable trip | Motorcycle Diaries
Prachtige site met routes en foto's in heel Europa.

Toffe kerel ook, de oprichter daarvan. Ik ken hem persoonlijk. Doet echt ongelooflijke dingen naast die website, niet normaal. Daar sta je je ogen van uit te kijken. Een greep van zijn werk, en hoe hij het doet:

WhatsApp Image 2021-06-15 at 11.30.22.jpeg


WhatsApp Image 2021-06-15 at 11.30.23.jpeg


WhatsApp Image 2021-06-15 at 11.30.23 (1).jpeg


WhatsApp Image 2021-06-15 at 11.30.24.jpeg


WhatsApp Image 2021-06-15 at 11.30.25.jpeg


WhatsApp Image 2021-06-15 at 11.30.25 (1).jpeg


Hij is wel zo geen BMW-man. Toen ik mijn (vorige) GS kocht zei hij: "ach man, de enige reden waarom jij dat mooi vindt en wilt, is omdat iedereen dat heeft." Op mijn huidige XR reageert hij eigenlijk ook niet echt, hoewel hij tot voor kort nog met oa een nieuwe XR voor Bridgestone tot in Sicilië heeft gezeten.
Hij heeft o.a. een Ducati 888 en 999, RSV Mille, MV Agusta Brutale, Tenere ... Een enorm hart voor Italiaanse motoren (en Engelse auto's :+ ).
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf ook al enkele jaren bezig met het aanmaken van een map in basecamp met "de perfecte motorwegen". Op zijn site veel inspiratie opgedaan en wegen gevonden voor het maken van een voor mij perfecte motorvakantie. Veel wegen die ik had zijn ook op zijn site terug te vinden met de nodige foto's.
 
Weinig nieuws te vertellen over de S1000xr, hij doet het gewoon perfect. Toch een tip voor iedereen wanneer je een mooie route zoekt op je vakantiebestemming of in je eigen omgeving: Motorcycle Diaries, roads for a memorable trip | Motorcycle Diaries
Prachtige site met routes en foto's in heel Europa.
Aangemeld en al aan het zoeken. Vind het een fraaie site, een soort moderne michelin kaart met de groene routes waarop je nu kunt klikken, details zien, staat van asfalt! staat erbij, en je kunt direkt de gx downloaden. Helemaal geweldig!
 
Mijn XR heeft intussen net geen 1000 km, dus ik moet een afspraak gaan vastleggen voor de inrijinspectie.

Ik was er gisteren mee onderweg. Bij het terugschakelen op de motor (zonder quickshift, dus met koppeling door de versnellingen van 3 naar 2) viel hij plots al rijdend stil toen de koppeling ingetrokken was. Ik loste de koppelingshendel waardoor hij onmiddellijk weer startte natuurlijk.
Zeer vreemd :?
 
Ik ben wel erg benieuwd naar een mogelijk all-new GS. Anderzijds moet ik ook beseffen dat die XR helemaal super is voor wat ik dat maar gebruik, én beter stuurt door zijn kleiner voorwiel.
Ik moet mezelf verplichten om de XR te houden.

Net zoals ik mezelf verplicht had om de zomer van 2021 nog met mijn Panigale V2 door te rijden... :')
 
koop een GS, en laat het voor en achterwiel omspaken naar 5.5 en 3.5inch wielen :+
 
Eigenlijk is dat wat ik wil denk ik. Geluid en koppel van een boxer, klein voorwiel. Ik had bij die velgenkwestie op de GS moeten doorbijten en een klein voorwiel moeten steken.

Enfin, blijft wel vreemd dat hij zonder aanleiding plots uitvalt bij het terugschakelen.
 
Eigenlijk is dat wat ik wil denk ik. Geluid en koppel van een boxer, klein voorwiel. Ik had bij die velgenkwestie op de GS moeten doorbijten en een klein voorwiel moeten steken.

Enfin, blijft wel vreemd dat hij zonder aanleiding plots uitvalt bij het terugschakelen.

Vraag om diagnose, en een software update bij de inrij-controle. Ik heb het zelf wel een keer gehad met een heel vers model, vlak na intro ergens, maar die deed ook echt heel groot in beeld schreeuwen dat ik naar een dealer moest rijden :+
 
Ik heb hen gemaild en gevraagd wanneer er een plaatsje vrij is in hun planning, en dat ik dat gisteren inderdaad heb ervaren. 't Is niet dat ik daarover moeilijk doe hoor, ik vermeld het gewoon even.
 
Wat betreft het stilvallen, we hebben nog 2 XR’s met dit probleem.
Bij BMW Duitsland zijn ze op de hoogte hiervan.
Ik hoop op een snelle oplossing…
 
Nice. MY22 komt met een triple black kleurstelling. Ik wil binnenkort rijden met de S1000XR, is de enige motor nog op m’n shortlist. Als ik verliefd word weet ik iig welke kleurstelling ik neem.
 
Mooie kleurstellingen. Rood is nu gratis geworden en ziet er niet slecht uit met dat zwart stukje in.

Maar nog steeds blij met mijn Ice Grey.
 
Terug
Bovenaan Onderaan