Als je echt van prutsen houd en je wil het uitproberen dan kan je bij mij langs komen
'k Moet u eerlijkheidshalve bekennen dat het rijden op de 12 mij vooralsnog meer aanspreekt
heer Bozzma.
Neemt niet weg dat - wanneer de koffie op kleur is - ik volgaarne uw uitnodiging aanvaard
om gezamelijk van gedachtengoed te wisselen met betrekking tot motoren
en Sportboxers in het bijzonder.
.....maar dat trillen baart me wat zorgen,.....
"Is dat nou alles? Dat getril en geschud waarover men altijd spreekt?"
Dat was eigenlijk de eerste gedachte die bij me opkwam toen ik de eerste meters met die 1200 reed.
En dat gevoel heb ik eigenlijk nog steeds.
@ Tuono & Boxershort: Hoe zit dat nou op langere stukken, zo'n 12S? Al iemand achterop gehad?
Hoewel de buitentemperatuur een paar weken geleden wel iets te veel van het goede was, kon ik de verleiding niet weerstaan om de eerstvolgende dag - na het ophalen van de 12 - meteen flink wat kilometers te maken. Om 07.00 uur in de ochtend ben ik van huis gegaan en heb die bewuste zaterdag ± 500 km op de teller gezet. Lange stukken dijk, (stukjes) snelweg, benzine tanken, stadsgebruik, filerijden, posen. zo'n beetje alles heb ik die kilometers de revue laten passeren. En het moet gezegd; aan het einde van die dag stapte ik zeker niet krom en scheef van die boxer af.
Nee, eerder met een grote glimlach op het gezicht.
Ook met mijn voormalige SuperSporters was het niet geheel ongebruikelijk dergelijke km-standen in één dag op de klok te zetten tijdens een dagje sturen. Maar ik kan u melden aan het einde van zo'n rit toch met een iets ander gevoel af te stappen (.....)
Ik rij nooit met iemand achterop, daar kan ik dus niets zinnigs over melden.
Sorry, dit is naar mijn mening een echte Ego motor. Voor 1 persoon dus
Daar kan ik me zeker wel in vinden.
Maar wat me de afgelopen weken nog wel het meest heeft verbaasd is het grote aantal (positieve) reacties die je krijgt op; de snelweg (
duim omhoog), benzinepompen (
is dat een BMW?), willekeurige motorzaken waar ik wel eens kom (
dat is toch een vH?), Boulevard (
....."Ja. Pe cies zo een ene, die he'k vroeger ok gehad"....), familie (
Hè? Ja, nee, maar wacht nou eens even. Toen je zei dat je een BMW ging kopen toen dacht ik.........) en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar er is nog een andere reden geweest om tot aanschaf van deze Boxer over te gaan. De twee cilinders aan beide zijden van het boxerblok zijn door de jaren heen altijd wel in meer of mindere mate onderwerp van kritiek en/of spot geweest. Echter; voor het eerst in hun bestaansgeschiedenis is BMW Motorrad er in geslaagd een boxerblok te produceren, waarbij de uitstekende cilinders tot een minimum zijn beperkt, maar het vermogen daarentegen toenam naar een respectabele 1200 CC.
Dát nu, is wat me zo aansprak bij deze fiets en daarom he'k 'um gekocht.