BMW Sport-boxer topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi plaatjes Andy. :Y
Ziet er netjes uit, die Hattech bagageplaat.
Heb je trouwens ook die (specifieke) tanktas voor die 1200 gekocht, of alleen de Tailpack?
Dan nog een vraagje over die Ortlieb zijtassen. Blijven die op het moment van rijden goed op hun plaats zitten, of schuiven die tijdens de rit langs lekker het plasticwerk van de kont (met alle gevolgen vandien B| ).

Neuh, alleen de tailpack. De tanktas is niet groot genoeg voor mijn fotospullen, vandaar de tailpack. Heeft wel tot gevolg dat de zadeltassen weer van zolder moesten. De laatste jaren reed ik met een bagagerol van Ortlieb. Erg makkelijk een bagagerol en meestal makkelijk vast te sjorren op de duobuddy (natuurlijk alleen mogelijk als de duo zelf is gaan rijden... :) )
De zadeltassen zitten overigens erg stevig en verschuiven niet. Toch plak ik het plaatwerk wel af want stof en zand zorgen toch voor een licht schurende werking. Ik heb trouwens mijn tank ter hoogte van mijn knieën afgeplakt, resten van vliegen met stof geeft een pracht van een polijstpasta. Komende winter wil ik het plaatwerk van de 12 extra in de lak laten zetten, de zwarte striping zit nml niet onder de lak... Ach, voor dit geld mag je dat ook niet verwachten... :?

Al wat meer kilometers gemaakt met de 12 voorzien van Laser uitlaten?
 
Aaaaaaaoooohh... Dat zijn de mooiste, Simple, de zwarte met oranje zadel

Assen2005-4.jpg


Tip: zwarte velgen met oranje bies :9~

ABS heeft in tenminste 1 geval mij al gered van een ongeval.

Gisteren nog een fijn stukkie wezen toeren in het Teutoburgerwald. Da's van hieruit drie kwartier rijden. Bij Osnabruck er af richting Tecklenburg (daar zit trouwens ook een mooi motormuseum welke ik bij eerdere gelegenheid eens bezocht). Daarna afzakken richting Bielefeld tot aan Paderborn bij het Hermannsdenkmal (uitzichtpunt op 670 meter hoogte):

Hermann_oben265.jpg


Toen weer vlotjes teruggereden (gas tegen de stuit op de snelweg }) )

Top toertje!

HJ
 
Laatst bewerkt:
Hier de nieuwe R12S Liquid. Wel een bijzondere uitgave. Jammer dat in Berlijn nu de mijne al in elkaar wordt gezet anders had ik de Liquid wel een kans gegeven. :)

full
 
Kreeg dit net uit Berlijn, als ze hier maar uit komen :?

(Afbeelding)

't Is even puzzelen denk ik.. O-)


Hermans Denkmal ben ik voor in het seizoen nog geweest. Leuke omgeving om te sturen alleen vanaf hier ietsie verder. Jammer is dat hoor.
Maarreehhh.. misschien eens een ideetje om drie of vier daagjes te gaan sturen met een paar lui?
Vanaf hier rij ik in zes uurtjes naar Baden Baden en dan zit je ook al op de Schwarzwalderhochstrasse... ideetje? Of even in de ijskast zetten voor volgend jaar?
 
@hjr1100s
Ja mooi he zo'n oranje zadel. De Laser uitlaat en korte trekstang liggen al klaar om erop gezet te worden, maar dat zal wel september worden. Binnenkort eerst op vakantie *O*

Dat rijden in Duitsland lijkt mij ook wel leuk, maar dan zou ik daar wel een tripje van moeten maken, ik woon namelijk in de kop van Noord-holland.
 
Komend weekend worden er mooiere foto's gemaakt. Ik ga vrijdag op mijn Sje en met mijn vader op zijn FJR 1300 naar het Zwarte Woud. Wij overnachten 2x in Oberharmersbach en komen zondagavond weer terug. Maandag begint het echte leven weer B|
Nou maar hopen dat wij het een beetje droog houden, de weersvooruitzichten zijn minder.

En Thijsje? Heb je nog een aantal mooie dagen gehad in het Zwarte Woud?
Of is het regenwater de grote spelbreker geweest?

Mooie kleur overigens. (1) :Y



Ik zou nog even een plaatje plaatsen van mijn aanwinst:
(Afbeelding)
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Simple.
Veel plezier ermee. Enne..... trekstang én setje Lasers is natuurlijk hélemaal goed. 8-)

Mooie kleur overigens. (2) :Y :Y



Aaaaaaaoooohh... Dit zijn de mooiste.

(Afbeelding)
Kijk aan, dát zijn de plaatjes. :} Ziet er goed uit Henk-Jan.

Mooie kleur overigens. (3) :Y :Y :Y



Nee, ik niet, blauw/wit/rood is ie (BCR), heel goed in de lak!
'k Zie trouwens in het persoonlijk profiel dat je (net als ik) sinds kort geregistreerd staat als MF-er. Welkom. *O* Heeft ook zeker wat, zo'n BoxerCupReplica. :9~
Nog geen belangstelling om plaats te nemen in de illustere rij van R1100S-eigenaren op pagina 1 TopBox?

Mooie kleur overigens. (4) Veel plezier met de BCR! :+
 
Ik heb trouwens mijn tank ter hoogte van mijn knieën afgeplakt.
Ja, ik ook.
Met dit soort spul.
lackr12sdd1.jpg
Werkt ideaal.

Je voorziet zowel tankdelen, als aan te brengen materiaal met wat zeepsop.
Vervolgens plaats je die stukken folie op juiste positie, je kunt dan nog iets schuiven met het materiaal omdat de zeepsop dit mogelijk maakt. Tot slot duw je met een bijgeleverde rakel de zeepsop tussen de tank en de folie vandaan. 't Zit echt perfect en het mooie is: je ziet er écht helemaal niets van.

Komende winter wil ik het plaatwerk van de 12 extra in de lak laten zetten, de zwarte striping zit nml niet onder de lak...
Dat zijn dan weer de mindere berichten. B|
Klote dat ze dát (lees; zwarte striping ónder de lak) dan weer niét gedaan hebben.


Al wat meer kilometers gemaakt met de 12 voorzien van Laser uitlaten?

Mét die dempers heb ik er nu ongeveer 450 km opzitten. Jammer alleen dat het weer de laatste dagen van mindere kwaliteit is. Rijden in de regen is één ding, schoonmaken (na een regenrit) is van een geheel andere orde.

hugggerrm1.jpg

Feitelijk zit ik nu met smart op deze hugger te wachten. Niet dat deze accesoire zaligmakend is, maar zonder dat ding sproeit en nevelt het regenwater écht overal tussen. Als het goed is zijn ze eind van de maand leverbaar. Jammer is dat ze alleen in Carbon-uitvoering geleverd worden.



Jammer dat in Berlijn nu de mijne al in elkaar wordt gezet.
(Afbeelding)
Wanneer kunnen we de eerste (complete) plaatjes verwachten Winner?



Maarreehhh.. misschien eens een ideetje om drie of vier daagjes te gaan sturen met een paar lui?
Vanaf hier rij ik in zes uurtjes naar Baden Baden en dan zit je ook al op de Schwarzwalderhochstrasse... ideetje? Of even in de ijskast zetten voor volgend jaar?

't Is in één keer ijzig stil Girl. :o
 
't Is even puzzelen denk ik.. O-)


Hermans Denkmal ben ik voor in het seizoen nog geweest. Leuke omgeving om te sturen alleen vanaf hier ietsie verder. Jammer is dat hoor.
Maarreehhh.. misschien eens een ideetje om drie of vier daagjes te gaan sturen met een paar lui?
Vanaf hier rij ik in zes uurtjes naar Baden Baden en dan zit je ook al op de Schwarzwalderhochstrasse... ideetje? Of even in de ijskast zetten voor volgend jaar?

Hoi,allemaal!

@girl:is 2-3 daagjes evt.met week-end erbij ook een optie?
In September dit jaar zie ik wel wat mogelijkheden,maar wil het liefst met max. 3 mensen rijden.
Kendah of isdawah :?
 
Hoi,allemaal!

@girl:is 2-3 daagjes evt.met week-end erbij ook een optie?
In September dit jaar zie ik wel wat mogelijkheden,maar wil het liefst met max. 3 mensen rijden.
Kendah of isdawah :?

Dan zal ik er niet bij zijn .... girl heeft aziatische vooruitzichten.
Maar zoiets met een weekend is zeker een optie!
 
Altijd al geweten dat jullie boxers klein zijn tov de K serie, maar zo klein...........
full



Overigens vandaag een terstrit gemaakt op de n´we 1200S.
Ik zal mijn bevindingen in `ons` topic vermelden
 
Ik blijf maar even posten hoor... als jullie dat niet doen.

Heb net een telefoontje gepleegd met een gast van Isle of Man die zijn R1100S heeft ingeruild op een R1200S. Hij kreeg een schijtprijs voor zijn inruil en heeft alle gadgets eraf gesloopt.
En toen.... toen kreeg (JA KREEG) girl de hugger, dus toen heb ik mijn adres gegevens maar aan hem doorgegeven.
Hij wou er niets voor hebben, maar ik heb al aangegeven dat ik zijn TT kaartje volgend jaar graag voor hem betaal.

Nu maar wachten op de post!
Leuk dagje vandaag.. (heb net een andere lens aangeschafd voor een bedrag dat ik zelf ook billijk vindt.) *O*
 
Okee.

Als we serieuze mensen hier hebben (Bulleke, dit mag jij niet missen....).

We hebben al zo'n hoop gedoe gehad over AFR, KFR, BBP, Laser, K&N, carbon intakepijp en S-jes die eigenlijk niet meer kunnen lopen omdat ze te weinig te vreten krijgen... (heeft Charley ook last van, krijgt nooit wat van zijn vrouw...)

Goed. Hier is een oplossing. Om te weten wat er nu eigenlijk mis gaat met het uitlaatmengsel. Ik ben dealer van Innovate Motorsport producten. Je zou een wideband AFR LC-1 instrument met Wideband lambdasensor kunnen kopen. Maar dan moet je met een laptop op je rug gaan rijden of een veel te dure meter kopen, dat zijn geen grappen meer. Echt niet. Maar er is een goedkopere oplossing die ook heel erg netjes is.

Je laat een ring in de uitlaat lassen naast de plek waar normaal de lambdasensor zit. Dit is de mooiste oplossing want het kan zijn dat het loshalen van de lambdasensor het motormanagement systeem in de war brengt. Je plaatst de LC-1 unit ergens onopvallend onder de kuip. Je plaatst een voltmeter display op het dashboard en je stelt de LC-1 zo in dat dit metertje de goede waarde geeft. Dan heb je voor minder dan 250 euro een zeer effectieve meting op je R1100S.

Ga je een stapje verder, zoals Bulleke, dan kan je bijvoorbeeld een Rapid-bike kastje monteren en het mengsel direct aanpassen. Wederom lees je op het dashboard af of je de goede aanpassing hebt gedaan. Je AFR dient bij vollast rond de 13,5 te zijn en bij rustig aan toeren mag deze naar de 15 gaan.

AFR = Air Feul Ratio
De hoeveelheid KILO's verbrande lucht (niet zuurstof) ten opzichte van 1 kilogram benzine. Een lage waarde is dus minder lucht = rijk mengsel, een hoge waarde meer lucht, dus arm mengsel.

modbreak
Het is niet de bedoeling om te spammen op MF


LC_1.jpg

8135dc20v.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
€4700,- Das nie veul, ware het niet dat ik reeds een dergelijke machine in mijn bezit heb. . .
 
Net het S rugzakje opgehaald bij een R1100S rijdster hier in Assen.
Geweldig... nog eentje, dame nogwel en dan in Assen ook nog.. *O*

Zwart S'je... blijft wel vreemd..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan