BMW Sportboxer topic - deel 17 (still going strong)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de zumo vergeet uit te doen,trekt ie je accu met 1 dag leeg...

Beter zet je ,m op een -extra- 12v plug, dan gaat ie in ieder geval aan en uit met je motor...
 
Mijn boxercup prep.

Na redelijk wat gedoe in orde gekregen, veel vernieuwd en een groot onderhoud gekregen.

[afbeelding]


is momenteel in mat zwart gecoated, dit tot volgende winter om in verse boxerkleuren te komen.

grts
Gilles

Heb je en close up van de inlaatbuis? Zit er een filter direct opgeschroefd??
 
Bert, herkenbaar verhaal over zo'n RT. Had er laatst als leenmotor mee. Verrassend genoeg stuurde het brede gevaarte nog vrij licht en wendbaar genoeg om rotondes snel te pakken. Ik kan me voorstellen dat men het heerlijk comfortabel vindt rijden. Maar mij iets te relaxt. Miste het karakter van m'n Sje. Minder plastic en meer motorgeluid. Over comfort gesproken, had laatst mijn Sje qua vering wat comfortabeler afgesteld. Tijdens een tochtje hard sturen op de dijk even vergeten. Man ik dweilde de bocht bijna uit levenslink. Gauw weer strakker afgesteld, nu weer blij met de feedback van deze o zo strakke fiets.
 
Hallo mannen, zonet voor mijn r1100s van 2005 een nieuwe vrijstand schakelaar besteld. Nu heb ik al ergens gelezen dat deze makkelijker te vervangen is bij dit model dan bij de oudere versies. Van beide heb ik geen ervaring maar echt moeilijk kan dat toch niet zijn? Heeft iemand nog tips voor me waar ik allemaal rekening mee moet houden?
Mijn huidige doet het wel als de motor koud is maar na 5 a 10 minuten rijden is het over. Beetje lastig bij het starten.

Daarnaast nog een tweede vraag: Ik wil er graag een navigatieset op bouwen. In denk aan een Zumo 350 maar wil daar een continue spanning op zetten. Moet ik daar nu een extra aansluiting voor aanschaffen die direct op de accu aangesloten moet worden of is er ergens nog een vrije aansluiting in de dashboard beschikbaar?

Ik had m toendertijd bij de koplamp gedaan...contact uit alles uit
 
Mijn boxercup prep.

Na redelijk wat gedoe in orde gekregen, veel vernieuwd en een groot onderhoud gekregen.

[afbeelding]


is momenteel in mat zwart gecoated, dit tot volgende winter om in verse boxerkleuren te komen.

grts
Gilles

ze blijven toch het mooiste in zwart.... ( en, ik heb hem nog steeds....in het zwart... )
 
Misschien dat jullie een idee hebben waar ik moet zoeken.
net tijdens het rijden valt de motor stil, aan de kant gezet en geconstateerd dat de brandstofpomp niet draait als ik het contact aan zet. Dat heb ik een keer eerder gehad dus zekering nakijken.
idd kapot, bij een Toyota dealer waar ik toevallig sta een nieuwe gehaald, erin gezet en de motor aangezet. Nog voordat ik wil gaan rijden valt hij weer dood.
zekering weer stuk, de laatste erin gezet en die is ook direct stuk..

ergens is kortsluiting, iemand een idee waar ik moet zoeken?
 
Arjan, je moet het relais van de brandstofpomp eruit halen en dan de zekering weer monteren.
Springt deze er dan weer uit, is het niet een brandstof kwestie.
Meestal heeft een zekering meerdere circuits om te beschermen.
Helaas komt een draadbreuk bij dit type ook nog wel eens voor.
 
Arjan, je moet het relais van de brandstofpomp eruit halen en dan de zekering weer monteren.
Springt deze er dan weer uit, is het niet een brandstof kwestie.
Meestal heeft een zekering meerdere circuits om te beschermen.
Helaas komt een draadbreuk bij dit type ook nog wel eens voor.

Bedankt, dat is een goed idee...
heb jij misschien een stroom schema van de r1100s? dan kan ik even zoeken waar en hoe dat relais aangesloten zit...
 
Goedendag,

Ik heb binnenkort waarschijnlijk ook een r1100s in mijn bezit, dus dacht, laat ik mij hier is even melden :)
De motor die ik op het oog heb heeft een zwart blok, achterbrug en velgen. Alles wat normaal zilver is is bij deze zwart. Weet iemand of dit een optie is geweest vanaf de fabriek of is dit door een eigenaar gedaan? Het is een mandarin orange.
En kan je zien of er ABS op zit? Hoe kan je dit zien?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Goedendag,

Ik heb binnenkort waarschijnlijk ook een r1100s in mijn bezit, dus dacht, laat ik mij hier is even melden :)
De motor die ik op het oog heb heeft een zwart blok, achterbrug en velgen. Alles wat normaal zilver is is bij deze zwart. Weet iemand of dit een optie is geweest vanaf de fabriek of is dit door een eigenaar gedaan? Het is een mandarin orange.
En kan je zien of er ABS op zit? Hoe kan je dit zien?

Alvast bedankt!
Waarschijnlijke nieuwe eigenaar... Waarschijnlijk dan welkom hierzo hihi..

ABS kan je toch eenvoudig controleren aan de abs ring in de wielen.?

ik heb ook wel n x in die kleur gezien dat het blok/cardan/wielen zwart waren.
zal dus wel fabrieksoptie zijn.

Jan
 
Laatst bewerkt:
Goedendag,

Ik heb binnenkort waarschijnlijk ook een r1100s in mijn bezit, dus dacht, laat ik mij hier is even melden :)
De motor die ik op het oog heb heeft een zwart blok, achterbrug en velgen. Alles wat normaal zilver is is bij deze zwart. Weet iemand of dit een optie is geweest vanaf de fabriek of is dit door een eigenaar gedaan? Het is een mandarin orange.
En kan je zien of er ABS op zit? Hoe kan je dit zien?

Alvast bedankt!

Mandarin gelb denk ik. Abs versie heeft getande ringen bij remschijven.

Oranje is nooit verkocht....
 
Ik ga echt een hele domme vraag stellen ;-)

Als ik de tank eraf haal, loopt hij dan leeg als ik de slangen los maakt?

Ik had namelijk net getankt en ik heb geen plek van 16 liter aan benzine te bewaren :-(
 
Waarschijnlijke nieuwe eigenaar... Waarschijnlijk dan welkom hierzo hihi..

ABS kan je toch eenvoudig controleren aan de abs ring in de wielen.?

ik heb ook wel n x in die kleur gezien dat het blok/cardan/wielen zwart waren.
zal dus wel fabrieksoptie zijn.

Jan
Ja volgens mij zijn er inderdaad wel meerdere met zwart blok/cardan/wielen. maar ik zie ze niet veel.

Mandarin gelb denk ik. Abs versie heeft getande ringen bij remschijven.

Oranje is nooit verkocht....

Inderdaad, mandarin geel natuurlijk...

En die ring zit er inderdaad, dan is dat duidelijk.
Ik wist niet dat die ring voor de ABS was... weer wat geleerd :)


Dankjewel mannen.
 
Ik ga echt een hele domme vraag stellen ;-)

Als ik de tank eraf haal, loopt hij dan leeg als ik de slangen los maakt?

Ik had namelijk net getankt en ik heb geen plek van 16 liter aan benzine te bewaren :-(
Ja loopt leeg...
Je moet er totaal 3 afdichten bij het los trekken... daarom heb ik maar snelsluiters gekocht voor de 1150gs.

2 Direct vanaf je benzine pomp, welke op die harde leidingen zitten aangesloten
1 die de 2 wangen aan elkaar verbindt..
 
Trouwens... een kilometer of twee lopen met zo'n S doe ik ook nooit meer.. volgende keer komt de ANWB me maar halen :D
Heb de R1100s een aantal keer aangerend alleen....
Op het moment dat ik hem aan had was ik kotsmisselijk en buiten adem _O-

Kan je vertellen... makkelijk is het niet om zo'n 2 cillinder boxer aan te duwen B| B|
 
Vandaag met het heerlijke weer de S naar buiten gerold en de Veluwe rondgereden...
paar plaatjes...
Wat rijdt dat ding toch lekker !!

2ufac21.jpg


2d0vx2.jpg


htgvt0.jpg
 
Hey Motormaniac, gave pic's goed bezig! Even poetsen maar dan heb je ook wat..:) Ik was vandaag vlakbij de Veluwe te vinden..:) Zalk, de Zande, komend vanuit mijn werk in Dronten richting Zwolle. De Polder is niet echt interessant voor een motorrijder, maar daarbuiten blijft er qua dijkjes genoeg over. Het blijft een feest rijden op de S.
 
Ja veel kool op de zuigers.
Mijn Nick komt niet uit de lucht vallen :)
En wat olie lust tie ook wel.

Zou vandaag de koppen ophalen, nope, man ziek geweest.

Meer PK hoeft niet, maar het schijnt een " zachtere" verbranding op te leveren.
En het middengebied gaat er niet op achteruit :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan