BMW Sportboxer topic - deel 17 (still going strong)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wobbert, je hebt een te gek knipperlicht-kentekenplaat setje. Kun je mij vertellen waar je deze gekocht hebt? Zit er ook een lampje boven de plaat bij?

Mooie uitvoering van je S-je by the way ook die zwarte cardantunnel en klok.
Grts

Toen die bij VH te koop stond zaten er de originele knippers op. Die vond, en vind ik nog steeds niet mooi (te groot). Ik wilde de knippers van een GS erop. Bij VH hebben ze toen een beugeltje in elkaar gelast. Boven de plaat zit ook een klein ledje. Ben er ook erg tevreden mee. Spuiten van cardan heb ik later laten doen. Ook de voorvorkpoten.
Wil eigenlijk alleen nog een andere rem / schakelset.
 
Vraagje: zijn deze bouten er gewoon uit te trekken?

image-1.jpg


image.jpg~original
 
Laatst bewerkt:
hmmm...gaat best nog wel lastig of het is mijn kippenkracht natuurlijk dat kan ook.
Dacht even deze te monteren...na jah, moet binnenkort toch voor een beurt dus dan maar gelijk laten doen.
 
Gaat inderdaad niet met twee vingers. :P

Voorzichtig met een ruim bemeten platte schroevendraaier tussen het rubber en het deksel, en dan wip je je het rubber er zo uit (dat is ook hetgene wat klemt).
 
Bedankt voor deze tip, ga daarmee aan de slag.

*** edit ***

Gelukt! Thanks!

image-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
bocht1.jpg

bocht2.jpg

bocht3.jpg

bocht4.jpg


damn op m'n mac staan ze wel rechtop :')
Laatste bochtje dus nog mee bezig, maar de voorstukken glimmen weer :9
 
Wat is het dan toch makkelijk met titanium, na het wassen van de motor ... ff laten drogen,
dan de uitlaat + bochten met een doekje WD40 insmeren ... en klaar :+

Voorwaarde is wel dat je bij nieuw monteren eerst zorg dat je het systeem goed vet vrij maakt, zelfs vette vinger afdrukken branden in het metaal en krijg je er niet meer uit....

full


full


full


full


Na één ritje

full


full
 
Laatst bewerkt:
Wat is het dan toch makkelijk met titanium, na het wassen van de motor ... ff laten drogen,
dan de uitlaat + bochten met een doekje WD40 insmeren ... en klaar :+

Voorwaarde is wel dat je bij nieuw monteren eerst zorg dat je het systeem goed vet vrij maakt, zelfs vette vinger afdrukken branden in het metaal en krijg je er niet meer uit....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Na één ritje

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie pijp! ook mooi blauw nu :9
 
Wat is het dan toch makkelijk met titanium, na het wassen van de motor ... ff laten drogen,
dan de uitlaat + bochten met een doekje WD40 insmeren ... en klaar :+

neem aan dat je het wassen niet in de woonkamer doet, maar moet toch steeds erg smilen als ik op de foto de woonkamer als sleutelruimte zie :}
 
neem aan dat je het wassen niet in de woonkamer doet, maar moet toch steeds erg smilen als ik op de foto de woonkamer als sleutelruimte zie :}
Speciaal voor jou ... van het elfje :+
En ja ... na het wassen (buiten) werd er ook verder schoongemaakt in de huiskamer, naderhand dweil over de vloer en alles was weer schoon ...

full

full

full


Tegenwoordig staat het gemotoriseerd vervoer in de garage O-)
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe olie en filtertje..
en voor weekeindje met pinksteren in Duitsland ook maar even de dempertjes uit het stof gehaald...
full
 
Hmm.. mijn 7k oude achterband (Michelin Road 4GT) begint rare kuren te vertonen..
Bij een linkse bocht stuiter ik bijna er vanaf, hoe sneller en dieper hoe erger het wordt.. en de band begint scheurtjes te vertonen?
tijd om contact op te nemen met mn banden boer :D




 
heb je ook een foto van schuin er op of opzij?

Krijg er een lastig beeld bij zo recht vanachter bij alle foto's :P
 
Wie zegt dat ,t aan je banden ligt? Zien er normaal uit imo.... Kijk eens of je vering wel goed werkt...staat ie knalhard afgesteld,staat de demping niet te zwaar, hoe is je bandenspanning?

En het is nog best fris.....asfalt temp.is zeker nog geen 20* C.
 
Wie zegt dat ,t aan je banden ligt? Zien er normaal uit imo.... Kijk eens of je vering wel goed werkt...staat ie knalhard afgesteld,staat de demping niet te zwaar, hoe is je bandenspanning?

En het is nog best fris.....asfalt temp.is zeker nog geen 20* C.

100% mee eens, de "schade" aan de band ziet er zo oppervlakkig uit dat dit niet direct de dor jou aangegeven klachten zal veroorzaken.
Als eerste zou het zoals BB aangeeft in de bandenspanning of de vering zoeken.
Wat ook kan is dat er zijdelingse speling in de cardan zit.
Bij mij was recent het lager waarom de cardanklok draait ingesleten en had speling.
Makkelijk te controleren door de motor op de bok te zetten (achterwiel van de grond) en dan te voelen aan het wiel of er speling in zit.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb nu sinds januari een r1100s. Had me ook al voorgesteld in dit topic. Ik heb inmiddels al een 1500 km op de boxer gereden. En ik ben me aan het bedenken om de clip ons boven de kroonplaat te gaan zetten. Nu heb ik begrepen dat daar speciale comfort clip ons voor zijn (heef iemand die nog toevallig liggen) maar het zou ook met de originele clip ons moeten lukken.

Nu zie ik staan dat ik de veerpoten gewoon wat verder door de kroonplaat heen moet steken. Maar hoe doe je dat ? Is dat gewoon een kwestie van de clip ons los halen en dan die 2 imbus bouten in de kroonplaat los draaien en kan je dan al de kroonplaat wat omlaag duwen. Of komt er meer bij kijken.

Als er meer bij komt kijken > heeft iemand toevallig eens een how to gemaakt.

Ik heb ook gelezen dat de remleidingen en dergelijke allemaal lang genoeg zou moeten zijn.

alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan