BMW Sportboxer topic - deel 17 (still going strong)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een probleempje met mij elfje.
[afbeelding]
Hieruit komt wat lawaai alsof er iets aanloopt. Als ik de koppeling intrek gaat het geluid weg. Maar als ik de koppeling loslaat (ook in zijn vrij) dan komt er ongewenst geluid uit.
Hebben jullie enig idee wat het is en of het moeilijk te fixen is?

Kan ik hiermee doorrijden totdat het door een garage gerepareerd is?
 
Ik heb mijn schijfremslot altijd bij me in de rugtas. Wat is daar onveilig aan?
Het is wat extra gewicht, en ze vragen af en toe wat ik bij me heb als mijn tas door een scanner moet, maar verder heb ik er geen enkel probleem mee.
Hij is altijd droog en schoon opgeborgen. Onder de buddy is niet echt praktisch als er nog een adekkap overheen zit.


Grtzzzzz

Het rijden op zich is niet onveilig, maar als je valt en je valt met je rug op het slot....
 
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens een ritje gemaakt. Prima weer, terrasje op de helft, niks mis mee.

Maar toen ik weg reed, vond ik de motor nogal inhouden... en bij een stoplicht brandlucht? bleek dat mijn achterrem bleef hangen. Nu gebruikt ik dat onderdeel echt nooit... dus daar had ik ff niet op gerekend.
Iemand ervaringen hiermee? Had al gelezen dat ik het vooral moet zoeken bij de pedaal... heb net eerst maar een setje andere blokken besteld... deze zijn denk ik ff op... :)

o, ritje maar gewoon afgemaakt... hij sprong weer los... Toch maar even repareren...
 
Jup ervaring mee.
Achterklauw loshalen, waarschijlijk zijn de zuigers vervuild en komen deze daardoor niet goed terug
De zuiger eruit drukken 1 voor 1 d.m.v. de rempomp, of een compressor.
Schoonmaken, kijken of de rubbers nog goed zijn en weer terug monteren.
Gelijk even de remvloeistof vervangen :)
 
Laatst bewerkt:
ik doe ik dat schoonmaken met remmenreiniger? of alleen met een doek of zo?

Zodra de blokken binnen zijn ga ik alles eens uit elkaar halen... thnks
 
ik doe ik dat schoonmaken met remmenreiniger? of alleen met een doek of zo?

Zodra de blokken binnen zijn ga ik alles eens uit elkaar halen... thnks

Geen antwoord op je vraag, maar wel de opmerking.... hey.... leuk om jou hier weer even te zien! Alles goed met jou? *O*

Weet iedereen meteen weer dat ik gewoon nog steeds meelees bij het oude clubje. :P
 
Laatst bewerkt:
Tijdje terug mijn uitlaten opgepoetst met dat spul van Bredebreier.

Was eerst geen doorkomen aan, maar eerst met heel fijn waterproof schuurpapier en i.s.m. een schuursponsje uiteindelijk toch gelukt.
Kreeg een beetje een glanzend RVS achtige look, prima voor mij.

Twee zaterdagen geleden in de stromende regen en kluiten slik gereden. Uitlaten zagen er niet meer uit.
Afgelopen zaterdag gewassen met een sopje. Uitlaten waten helemaal donker uitgeslagen, ook met donkere vlekken er in (?)
afijn, ik dacht; "misschien de troep er een beetje ingebrand"

Dus weer aan de wapper met poetsspul en schuursponsje. de uitlaten stonden er weer mooi bij. (goed nagespoelt)

Daarna stukje gereden, en wat blijkt? De bochten slaan weer bruinig uit?

iemand enig idee hoe dit komt?

full
 
Laatst bewerkt:
ik doe ik dat schoonmaken met remmenreiniger? of alleen met een doek of zo?

Zodra de blokken binnen zijn ga ik alles eens uit elkaar halen... thnks
Jup over het algemeen doet remreiniger het werk wel...
LIgt eraan hoe erg ze er aan toe zijn zegmaar :)

Ik zou het nu alvast even doen... Bij zo'n grap kan je remschijf ook krom trekken namelijk :)
Met 10 minuutjes (is al overdreven), heb je de remklauw los en kun je de staat checken van de remzuigers...
 
Geen antwoord op je vraag, maar wel de opmerking.... hey.... leuk om jou hier weer even te zien! Alles goed met jou? *O*

Weet iedereen meteen weer dat ik gewoon nog steeds meelees bij het oude clubje. :P


Hey Girl....naamwijziging gedaan? girls1100s ...overlopert....
yep, alles goed. Lees ook af en toe nog mee... (ook al sta ik niet meer in de eigenaarslijst... ik was nog wel zo stoer vrij bovenaan..... ) doe niet echt veel rijden, maar brommert staat niet in de weg... Gisteren met een aantal mannen uit Soest wezen rijden, allemaal Harley's.... dus ja, dan moet ik af en toe even wachten.... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het niveau van mijn koppelingsvloeistof niet meer zien in het peilglas, sinds kort ook niet met het schuin houden van de motor.

Is het met die DOT4 net als met de olie, bijvullen en doorgaan, of is dit een signaal dat er iets met mijn koppeling is?
 
Ik kan het niveau van mijn koppelingsvloeistof niet meer zien in het peilglas, sinds kort ook niet met het schuin houden van de motor.

Is het met die DOT4 net als met de olie, bijvullen en doorgaan, of is dit een signaal dat er iets met mijn koppeling is?
Vloeistof verdwijnt niet zomaar uit een "normaal gesloten" systeem. Ook heeft DOT4 de eigenschap om iets uit te zetten (Mtommy correct me if im wrong :+ ).
Klinkt niet helemaal als zuivere koffie dus.....
Drukstift misschien even loshalen en checken op lekkages
 
Laatst bewerkt:
Vloeistof verdwijnt niet zomaar uit een "normaal gesloten" systeem. Ook heeft DOT4 de eigenschap om iets uit te zetten (Mtommy correct me if im wrong :+ ).
Klinkt niet helemaal als zuivere koffie dus.....
Drukstift misschien even loshalen en checken op lekkages


Dealer dus... :+
 
Voor de S wil ik een tanktas en zadeltassen gaan aanschaffen. Heb wat langere ritten op de planning staan voor dit jaar en wil af van de rugzak.
Voor de tanktas wil ik niet met zo'n tankovertrek maar uiteraard wel iets die gemakkelijk is af te nemen voor m.n. het tanken.
Met zadeltassen helemaal geen ervaring. Ben erg benieuwd naar de montage ervan op de S.

Iemand hints en tips?

En als iemand iets heeft ter overname, dan hoor ik het graag.
 
Geen idee, maar ik wil er geen kofferdragers op.

A4 soft case van -oorspronkelijk- de K1200RS :Y

full


Klem je met 4 beugels onder de buddyrand op de duoplek en voel je helemaal niks van,terwijl er behoorlijk wat in past...geen fladderende zijtassen en makkelijk erop en eraf te doen...
Gebruik ,m zelf als ik b.v. naar de TT ga...of een rondje Eifel doe in een weekend...
 
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een paar koffers voor de 1100S.
Beugels om te monteren heb ik al.....

Via marktplaats 2x bijna gelukt, maar net voor mijn neus weg...schijnbaar erg populair...
 
Ik heb een Bagster-systeem.

Beetje nichterige zwarte leren kap over de tank, die laat ik er altijd opzitten, je kunt dan gewoon tanken.
Daar klik je dan heel eenvoudig een tas op. Ik heb er 2 in gebruik.
Een behoorlijk grote, waar je lekker tegenaan kunt leunen... je kunt nog wel alle tellers zien... en een kleinere..

beiden hebben een kaartmap bovenop...
Bij het tanken klik je de tas aan de achterkant los en je kunt erbij..

Bijkomend voordeel: in die grote kun je ook een kat vervoeren, zitten zelfs luchtgaatjes in... hahaha :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Bagster-systeem.

Beetje nichterige zwarte leren kap over de tank, die laat ik er altijd opzitten, je kunt dan gewoon tanken.

Dat Batman kleedje vind ik altijd wel wat hebben.
Mooi systeem van Bagster. Heb het op twee motoren gehad.


...terug van de dealer: Hij vermoed wat zweten bij de kering door het lange stilstaan bij de vorige eigenaar.
Heel klein beetje bijgevuld en in de gaten houden dus.
 
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een paar koffers voor de 1100S.
Beugels om te monteren heb ik al.....

Via marktplaats 2x bijna gelukt, maar net voor mijn neus weg...schijnbaar erg populair...
Heb ze nog liggen van de S, zien er nog erg netjes uit :Y
Doe maar even PM als je interesse hebt.
Heb zelf andere gekocht voor de GS, met een uitsparing.. zien er helaas een stuk minder uit B|
 
Voor de S wil ik een tanktas en zadeltassen gaan aanschaffen. Heb wat langere ritten op de planning staan voor dit jaar en wil af van de rugzak.
Voor de tanktas wil ik niet met zo'n tankovertrek maar uiteraard wel iets die gemakkelijk is af te nemen voor m.n. het tanken.
Met zadeltassen helemaal geen ervaring. Ben erg benieuwd naar de montage ervan op de S.

Iemand hints en tips?

En als iemand iets heeft ter overname, dan hoor ik het graag.
Er is een standaard EI tanktas van de BMW die makkelijk werkt, anders 1 met zo'n quick lock systeem, een extra ring op je tank dop :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan