BMW Sportboxer topic - deel 17 (still going strong)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangepast zadel is ook niets mis mee.... ;)

Foto-WFLEN4LD-D.jpg

Foto-DRZ8RG4H-D.jpg

Foto-KTJGOVX6-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem vet!
Welke site is dat?
Mijn zadel bezit een paar scheurtjes op het zitvlak, dus die moet ook ooit is vervangen worden...
 
Idd site klopt.
Alleen bij mijn Sje zat ie er al op toen ik h'm kocht ergens in 2007
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem vet!
Welke site is dat?
Mijn zadel bezit een paar scheurtjes op het zitvlak, dus die moet ook ooit is vervangen worden...

Was bij de mijne ook, zit nu een zadel op die opnieuw is overtrokken door HawkGt.
 
En is na meer dan 7 jaar nog picobello !

Uitspraak is wel degelijk afhankelijk van de kilometers (25.000km) en het wel of niet buiten staan (neen).
 
Even een vraagje > ik ben aan het denken over de aanschaf van een navi voor de motor. (kan voor weinig geld een zumo 210 kopen). Hoe hebben jullie de navi gemonteerd op de S.

Gr kevin
 
Als je terug zoekt in dit topic, kom je meerdere montage mogelijkheden tegen.
Die van mij zit op de linker-clipon met een RAM-mount.

gebruik de zoek functie in dit topic en je zal het vinden.
 
Laatst bewerkt:
zumoR1100S.jpg


1 schroef met ronde bol er boven op, ram steun, links. En heb er nog een extra kort steuntje tussen gezet met een kort verlengstukje van 2 van die ram ballen. Hierdoor komt de zumo nu uit boven de BMW logo, dus in het midden van het stuur :)
 
Laatst bewerkt:
Kevin,

De oplossing die ik heb is iets minder orthodox.
Ik vond de plaats op de clip on een beetje gestuntel, het leek mij lastig lezen (heb er geen ervaring mee overigens dus misschien valt het wel mee).
Mijn zumo 390 is op een rvs stang geplaatst die dmv 2 bussen boven de kroonplaat is gemonteerd.
De bussen zijn bevestigd op de koperkleurige tapeinden onder de plastic dopjes op de kroonplaat. BMW kon mij niet vertellen waar deze tapeinden voor zijn en zag geen beletsel er een steun op te bevestigen en zo geschiede, zie foto's.
full

full
 
Laatst bewerkt:
Zo zit mijn navi ook min of meer, alleen hoefde ik geen beugeltje te fabrieken, want ik heb er een comfortstuur op
 
Twee plaatsjes aluminium, 4 silent blocks en wat bevestigings materiaal en hopla:

Foto-NYV6DJOS-D.jpg

Foto-44TXH4GV-D.jpg


De silent blocks zijn nu niet meer nodig, maar de eerste Streetpilot met micro harddisk 2610 zekers wel. Dus stopte met lezen zodra ik het gas erop zette......

Bhoaaap ! ;)
 
full


Gisteren weer een keer de S misbruikt op Assen. Deze foto bestel ik na op posterformaat, omdat ie vrijwel gelijk is aan de originele boxercup poster die je in 2004 bij de aanschaf meekreeg van de dealer... 8-)

De Pirelli Angel ST banden deden het ook prima in het iets warmere weer, de bandendruk gezet op 2.2 en de hele dag niet meer naar omgekeken...

Wel wat olievorming nu achter bij de kardan klok, welke keerring is dan aan vervanging toe??
 
Laatst bewerkt:
Hoi BB, Ga naar Oscar die regelt het voor een paar tientjes, ik had exact hetzelfde euvel zo uit mijn hoofd was dit de pilonkeerring. Gave foto, was vast genieten daarzo.
 
Strakke foto BB!

Ik had er ook Pirelli's onder, maar die waren op. Er liggen nu BT023's onder op aanraden van Motorport. De BT's zijn ok maar voor naar mijn gevoel had ik toch meer grip met de Pirelli's.

Ik heb trouwens gisteren de Rapid Bike geinstalleerd.
Kabel via Ebay gevonden.
Na het lezen van diverse fora ook gelijk de lambda sonde maar uitgeschakeld.

Heb de motor nog niet uitgebreid getest, maar voor mijn gevoel pakt ie een stuk beter op en trekt ie lekker door, bij 8500tpm komt de begrenzer er in.

Dus nogmaals bedankt!
 
Top! Je kunt altijd nog eens ergens de boel netjes af laten stellen,maar als ,t voelbaar beter is,dan zal dat wel kloppen :)

Ik kan Pirelli Angels ST aanbevelen! Zowel op droog als nat voelen ze goed aan. Nat zijn ze wel iets minder dan michelins,maar droog en warm zijn ze een stukje stabieler!

En na 2 circuitdagen zijn ze nog steeds prima te gebruiken. Dus de slijtvastheid van deze pirelli,s is sterk verbeterd tov voorheen....
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een item gepost over mijn slecht lopende R1200S. Wat was namelijk het geval? De motor hield in en kwam naar mijn idee niet tot zijn volle vermogen. MAD Racing heeft de BMW via de Rapid Bike Evo proberen af te stellen, maar dat had geen resultaat. De motor bleef slecht lopen. Het leek wel of de afstelling niet werd opgeslagen in de Rapid Bike. Oorzaken werden toen niet gevonden.

Ben afgelopen week op jullie aanraden bij Ruud Fredriks geweest en het probleem ………. is er nog steeds. ;( Ruud is 4 uur met mijn S bezig geweest, maar kreeg ‘m niet goed afgesteld (hij heeft overigens maar 2 uur gefactureerd, dus dat heeft hij heel netjes gedaan). Eerst heeft Ruud de S via de Rapid Bike afgesteld, maar dat had geen resultaat. Daarna heeft hij geprobeerd de instelling via de computer aan te passen, maar dat bleek niet mogelijk. Tenslotte heeft Ruud de lambdasondes losgemaakt, en op die manier de BMW afgesteld. Maar ook dat had niet het volledig gewenste resultaat. ;(

Wat RuudFredriks heeft geconstateerd? Normaliter stelt hijde motor wat rijker af, maar nooit meer dan 10% ten opzichte van de standaard waarden. Mijn R1200S is uiteindelijk (dus met losgekoppelde lambdasensoren) afgesteld op 15% meer brandstof in het lagere toerengebied, en wel 30 tot 35% meer in het hogere toerengebied. Bij lage toeren (tot ca. 4.000) loopt de motor beroerd: reageert niet goed op het gas, houdt behoorlijk in en slaat af bij wegrijden met koude motor. Maar Ruud durft 'm niet met nog meer brandstof af te stellen. In het hogere toerengebied (vanaf zo’n 4.500) loopt de motor beter dan voorheen: het verloop is niet soepel, maar het volle vermogen lijkt er wel uit te komen. Dat is voor het circuit dus prima, :Y maar niet voor de openbare weg. :N

Ondanks deze afstelling met hoge brandstofwaarden stinkt de motor niet naar benzine. Ruud heeft geconstateerd dat de uitlaatdempers ook geen sporen vertonen van een (te) rijke afstelling. Hij zei dat er iets niet klopt aan de motor, maar had er zelf geen verklaring voor. :? Hij vermoedt dat het iets te maken heeft met het brandstofsysteem.

Heeft iemand enig idee wat het probleem van mijn R1200S is, of in welke hoek ik het moet zoeken? Heeft iemand wellicht een soortgelijke ervaring met zijn motor? Wat is de beste manier op dit op te pakken?

Nog wat aanvullende informatie: de R1200S is vermoedelijke van de 1e generatie (kentekenregistratie mei 2006), in 2011 heeft Ruud Fredriks de Rapid Bike Evo gemonteerd en daarna de motor perfect afgesteld, de motor heeft een lage kilometerstand (in januari 2014 gekocht met 14.000 km, huidige km stand 18.000), ik ben 2e eigenaar, motor heeft compleet Laser uitlaatsysteem en K&N filter, in april dit jaar 10.000 km beurt laten uitvoeren.
 
Het zou kunnen dat de stationaire regelaars vuil zijn of niet goed
werken
Heb zelf een R1200s met een rapidbike evo met k&n filter en akra uitlaat en het loop super
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan