BMW Sportboxer topic - deel 18 (still going strong )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Winterstop begint net voordat ze gaan pekelen.
Gisteren nog dik 200 km. gereden.
Morgen ook weer... :]
Het is nog goed te doen !!
 
Bij een goed afgesteld (o.a. kleppen en synchronisatie) elfje zou hij in de toerenbegrenzer moeten lopen en met nieuwe banden zou je 235 op de teller moeten zien, nu kan je met een Rapidbike module of BBP-chip het toerental +500 rpm verhogen wat zo'n +15 km scheelt en de 250km/h in theorie haalbaar moeten zijn !
Om nog harder te willen zal je de eindoverbrenging moeten veranderen + wat extra vermogen !


Moet nog steeds eens de GPS een keer meenemen op de HP ... :]

Heb ook geen idee hoe hard dat ding nou daadwerkelijk loopt O-)
 
Denk dat mijn Sje wel goed loopt, maar heb hem nog nooit in de toerenbegrenzer gehad.
Moet ook wel zeggen dat als ik in duitsland op de autobaan rij dit altijd met koffers is.
Ik heb al een aantekening voor mijn rijbewijs, dus in NL ben ik een klein beetje huiverig om de topsnelheid te testen. :z

Weet wel dat mijn RSV, zeker 260 echte km's loopt, dus als ik haast heb pak ik die wel. :]

Met een Rapidbike modul is het trouwens niet mogelijk op de toerenbegrenzer aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
M'n elfje had een BBP chip (stage 5) waardoor het toerental + 500 hoger lag ...
(dat was wel handig/nodig om vlak voor de Gerlach bocht niet nog een keer te moeten opschakelen)
Ik meende dat de Rapidbike (1)module ook de mogelijkheid had om het toerental iets hoger in te programmeren maar dat kan ik mis hebben !?
Maar goed ... met BBP chip, licht aangepaste snorkel en K&N filter, geen cat en Lasers kreeg ik met wat geduld toch egg wel de 245km/h op de teller (en in de begrenzer) maar moet zeggen das maar twee of drie keer getest ...

P.s. ik heb de HP om rijbewijs lievende redenen nog niet op z'n max gehad O-)
 
Laatst bewerkt:
M'n elfje had een BBP chip (stage 5) waardoor het toerental + 500 hoger lag ...
(dat was wel handig/nodig om vlak voor de Gerlach bocht niet nog een keer te moeten opschakelen)
Ik meende dat de Rapidbike (1)module ook de mogelijkheid had om het toerental iets hoger in te programmeren maar dat kan ik mis hebben !?
Maar goed ... met BBP chip, licht aangepaste snorkel en K&N filter, geen cat en Lasers kreeg ik met wat geduld toch egg wel de 245km/h op de teller (en in de begrenzer) maar moet zeggen das maar twee of drie keer getest ...

P.s. ik heb de HP om rijbewijs lievende redenen nog niet op z'n max gehad O-)

Heb nu een Rapid Bike evo in de motor, en daar kan het in ieder geval niet mee.
Mijn 11je zou het in principe moeten kunnen, met het aangepaste uitlaatsysteem, een carbon-snorkel, een BBP superfilter en een rapidbike evo trekt hij 109 pk aan het achterwiel, wellicht dat mijn postuur roet in het eten gooit O-)
 
Heb nu een Rapid Bike evo in de motor, en daar kan het in ieder geval niet mee.
Mijn 11je zou het in principe moeten kunnen, met het aangepaste uitlaatsysteem, een carbon-snorkel, een BBP superfilter en een rapidbike evo trekt hij 109 pk aan het achterwiel, wellicht dat mijn postuur roet in het eten gooit O-)
Euhmmm ... qua postuur zit er wel wat verschil in ... Jah O-)
Anderzijds, 109 aan't achterwiel is egg behoorlijk pittig, maar de koffers geven wel heul veul weerstand op topsnelheid :/
 
Heb zondag vanaf Zwolle ook een rondje Luxemburg gedaan, en meteen maar Eiffel en stuk Ardennen meegepakt.
800 leuke kilometers gemaakt met prachtige herfstkleuren. Via Achterhoek terug, ook een leuk stukje eigen land moet ik zeggen.

Nu nog dagelijks op het elfje, gaat nog prima
Mijn top is met geluk ook 240 op de teller, maar dat red ik niet altijd. Ach, het is me hard zat.
 
Laatst bewerkt:
Stelletje watjes.
Bluffen over hoe hard rijdt mijn motor....tssss
Soort van vérplassen voor jongetjes.

Nee dan mijn cupje. Helaas heb ik hem niet meer anders zou ik het bewijzen.
Maar gelukkig hebben we de foto's nog.

342 echte kilometers per uur!!!!
Natuurlijk zullen er weer figuren zijn die zeggen dat het toestel ziek is als ze de ducttape zien.
Neuzelen over "tijd gereden" waar niets staat. Nee natuurlijk niet, bij zo'n snelheid heeft het computertje wel andere dingen te doen dan zich met dat soort ondergeschikte zaken bezig te houden.
Onbelangrijk zak maar zegge.

342 km/uur. Ik kan me niet meer herinneren of ik toen al in de hoogste versnelling reed. Zou best kunnen. :W

4886730312210IMAG0176.jpg
 
Laatst bewerkt:
Stelletje watjes.
Bluffen over hoe hard rijdt mijn motor....tssss
Soort van vérplassen voor jongetjes.

Nee dan mijn cupje. Helaas heb ik hem niet meer anders zou ik het bewijzen.
Maar gelukkig hebben we de foto's nog.

342 echte kilometers per uur!!!!
Natuurlijk zullen er weer figuren zijn die zeggen dat het toestel ziek is als ze de ducttape zien.
Neuzelen over "tijd gereden" waar niets staat. Nee natuurlijk niet, bij zo'n snelheid heeft het computertje wel andere dingen te doen dan zich met dat soort ondergeschikte zaken bezig te houden.
Onbelangrijk zak maar zegge.

342 km/uur. Ik kan me niet meer herinneren of ik toen al in de hoogste versnelling reed. Zou best kunnen. :W

[afbeelding]

En we hebben een winnaar! *O* _O-

Overigens is het met de RabikBike Evo wel mogelijk om de toerenbegrenzer in te stellen, maar niet bij de R1100s en R1200S. Dat is met RB Evo slechts mogelijk bij een klein aantal motorfietsen.
 
Ik had ook een rapidbik evo in mijn r1100s en daar zijn gewoon de toeren verhoogd hoor met 500 rpm?

tenminste dat is mij destijds verteld :')

Geen bewijs meer onderhand..
 
Laatst bewerkt:
vandaag geen testrijden, is me niet tegen gevallen!!!!!

enkel de staat van de moto viel wat tegen, maar ging wel goed vooruit.

laser met sportchip....

cosmetisch was het de mooiste niet, en de eigenaar dacht dat hij van goud was '(

zoektocht gaat verder.....
 
Ik had ook een rapidbik evo in mijn r1100s en daar zijn gewoon de toeren verhoogd hoor met 500 rpm?

tenminste dat is mij destijds verteld :')

Geen bewijs meer onderhand..
Als ik de aplicatie-lijst van rapidbike bekijk, geven ze aan dat het niet kan bij de R1100S
Heb het niet nagevraagd bij Ruud, heb ik de hoogste versnelling ook nooit de toerenbegrenser gehaald, vond het dan ook geen puntje.
http://www.tovami.com/documents/applications_eng.pdf
 
Laatst bewerkt:
Stelletje watjes.
Bluffen over hoe hard rijdt mijn motor....tssss
Soort van vérplassen voor jongetjes.

Nee dan mijn cupje. Helaas heb ik hem niet meer anders zou ik het bewijzen.
Maar gelukkig hebben we de foto's nog.

342 echte kilometers per uur!!!!
Natuurlijk zullen er weer figuren zijn die zeggen dat het toestel ziek is als ze de ducttape zien.
Neuzelen over "tijd gereden" waar niets staat. Nee natuurlijk niet, bij zo'n snelheid heeft het computertje wel andere dingen te doen dan zich met dat soort ondergeschikte zaken bezig te houden.
Onbelangrijk zak maar zegge.

342 km/uur. Ik kan me niet meer herinneren of ik toen al in de hoogste versnelling reed. Zou best kunnen. :W

[afbeelding]
Waar haal ik deze upgrade? :+
 
Maar waarom wordt iedereen zo geil van een hoge topsnelheid?
Vind zelf een goed handel baarheid en wegligging op hoge snelheid veel belangrijker dan topsnelheid.

2 keer per jaar rij ik (even) met het gas tegen de stuit op de autobahn op weg naar de bochtige bestemming.
Daar aangekomen ligt de snelheid veelal op <80km/u.

Wegligging op hoge snelheid is dan niet van toepassing. :P

fabrizio-rossi-biaggi-schettino.jpg
 
Laatst bewerkt:
kan er mij iemand vertellen of een originele randy mamola een monospark of twinspark is?

thanx
 
Mijn Randy Mamola van 10/2001 is mono spark.
iets met eerste gelimiteerde oplage van 1000 st...??
daarna twinspark.

...Roloo zou t blind geweten hebben...
 
Vandaag naar de BigTwinshow in het Autotron geweest.
Moet kunnen met een Elfje.
Mijn Elfje was trouwens niet alleen.
Al waren er veel meer twins van een ander merk.... ;)



full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan