Bo Bendsneyder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je het niveau Engels van de GP coureurs vergelijkt met dat van Formule-1 rijders dan springen de tranen je in de ogen. Maar ik denk ook dat dat te maken heeft dat de meeste Formule-1 teams in GB zitten en veel Engelsen in dienst hebben. De GP wereld is toch meer een Italiaans-Spaanse aangelegenheid. Uiteindelijk leer je goed Engels praten door er dagelijks mee in aanraking te komen, op school leer je geen goed Engels praten. Bo spreekt waarschijnlijk (evenals de rest van de coureurs) dagelijks te weinig met native Engels sprekers om het ooit echt vloeiend (zoals bijv. Max Verstappen) te leren spreken.

Vind ik overigens ook erg jammer. Het is toch een uithangbord voor Nederland en het had mooi geweest als hij vloeiend Engels sprak. Maar ik vind dat je het hem niet kwalijk kan nemen.

Maar het is niet vreemd dat je er een opmerking over maakt. Het is een beetje jammer dat zodra je opmerking maakt die ook maar ruikt naar een klein beetje kritiek, je direct wordt afgezeken hier. Schijnbaar is het te lastig om er inhoudelijk op in te gaan.

:^

soms staat er een Brit/aussie voor de camera en dan denk je bijna; zo die kan goed Engels! _O-

Maar Bo moet zich lekker focussen op het racen en zolang hij met de mechanics kan praten vind ik alles best. De F1 kent naar mijn idee toch veel meer media momenten, en ik durf zelfs te wedden dat heel wat jongens daar mediatraining (en taalles) krijgen mocht er wat aan schorten.

Fabio die kreeg er bij zijn eerste interview 'ook' nauwelijks engelse woorden uit. In dat opzicht is Bo al een stuk verder :Y

Maar nogmaals, lekker belangrijk. De puntjes op de spreekwoordelijk i komen later wel ;)
 
Lekker belangrijk hoe iemand Engels spreekt! Ze komen om te racen! Dat ze bij de Formule 1 zo goed Engels academisch spreken geeft weer wat voor poppenkast het is.
Daarbij; Haga is mede dankzij zijn beroerde Engels zo populair geworden.
 
Lekker belangrijk hoe iemand Engels spreekt! Ze komen om te racen! Dat ze bij de Formule 1 zo goed Engels academisch spreken geeft weer wat voor poppenkast het is.
Daarbij; Haga is mede dankzij zijn beroerde Engels zo populair geworden.

Er is ook een Japanse prof honkballer (in de VS) die de meest geweldige interviews geeft _O-


Maar puntje bij paaltje kan je niet ontkennen dat het professioneel is als je je goed verstaanbaar kan maken en kan uitdrukken.

Italiaanse rijder interviews zijn altijd; Push push, very happy for the team, unfortunately, thank you to the fans.
Een goed interview mag wel wat meer diepgang hebben dan dat.

Maar nogmaals, op Bo is dat zo'n beetje het minste van toepassing als je hem vergelijkt met de andere non native speakers. ;)
 
Als je het niveau Engels van de GP coureurs vergelijkt met dat van Formule-1 rijders dan springen de tranen je in de ogen. Maar ik denk ook dat dat te maken heeft dat de meeste Formule-1 teams in GB zitten en veel Engelsen in dienst hebben. De GP wereld is toch meer een Italiaans-Spaanse aangelegenheid. Uiteindelijk leer je goed Engels praten door er dagelijks mee in aanraking te komen, op school leer je geen goed Engels praten. Bo spreekt waarschijnlijk (evenals de rest van de coureurs) dagelijks te weinig met native Engels sprekers om het ooit echt vloeiend (zoals bijv. Max Verstappen) te leren spreken.

Vind ik overigens ook erg jammer. Het is toch een uithangbord voor Nederland en het had mooi geweest als hij vloeiend Engels sprak. Maar ik vind dat je het hem niet kwalijk kan nemen.

Maar het is niet vreemd dat je er een opmerking over maakt. Het is een beetje jammer dat zodra je opmerking maakt die ook maar ruikt naar een klein beetje kritiek, je direct wordt afgezeken hier. Schijnbaar is het te lastig om er inhoudelijk op in te gaan.

F1? Is dat die sport waar ze beginnen te janken als ingehaald worden?
Dat mensen daar hun tijd nog aan verdoen.
 
we mogen niet uit het oog verliezen dat Bo naast getalenteerd motorcoureur ook nog maar een knul van middelbare school leeftijd is he..

Vraag een gemiddelde weekend kracht bij een winkel eens of hij 5 minuten Engels wil spreken.Dan kom je ook raar uit..
 
we mogen niet uit het oog verliezen dat Bo naast getalenteerd motorcoureur ook nog maar een knul van middelbare school leeftijd is he..

Vraag een gemiddelde weekendkracht bij een winkel eens of hij 5 minuten Engels wil spreken. Dan kom je ook raar uit..
 
F1? Is dat die sport waar ze beginnen te janken als ingehaald worden?
Dat mensen daar hun tijd nog aan verdoen.
Ik zag bij toeval (Boulevard) het Engelstalige interview met Max Verstappen.
Die was wel erg gevat. _O-
 
Lekker belangrijk hoe iemand Engels spreekt! Ze komen om te racen! Dat ze bij de Formule 1 zo goed Engels academisch spreken geeft weer wat voor poppenkast het is.
Daarbij; Haga is mede dankzij zijn beroerde Engels zo populair geworden.

Vergeet Rossi niet die praat vreselijk grappig Engels.

Super resultaat van Bo *O* *O*
 
dan zie je ook gelijk dat max zijn tijd ver vooruit is en goed voorbereid is op de toekomst,dat maakt iemand tot een complete coureur.
je goed kunnen verwoorden in engels voorkomt ook veel misverstanden tijdens interviews. :Y

Als je het niveau Engels van de GP coureurs vergelijkt met dat van Formule-1 rijders dan springen de tranen je in de ogen. Maar ik denk ook dat dat te maken heeft dat de meeste Formule-1 teams in GB zitten en veel Engelsen in dienst hebben. De GP wereld is toch meer een Italiaans-Spaanse aangelegenheid. Uiteindelijk leer je goed Engels praten door er dagelijks mee in aanraking te komen, op school leer je geen goed Engels praten. Bo spreekt waarschijnlijk (evenals de rest van de coureurs) dagelijks te weinig met native Engels sprekers om het ooit echt vloeiend (zoals bijv. Max Verstappen) te leren spreken.

Vind ik overigens ook erg jammer. Het is toch een uithangbord voor Nederland en het had mooi geweest als hij vloeiend Engels sprak. Maar ik vind dat je het hem niet kwalijk kan nemen.

Maar het is niet vreemd dat je er een opmerking over maakt. Het is een beetje jammer dat zodra je opmerking maakt die ook maar ruikt naar een klein beetje kritiek, je direct wordt afgezeken hier. Schijnbaar is het te lastig om er inhoudelijk op in te gaan.
 
dan zie je ook gelijk dat max zijn tijd ver vooruit is en goed voorbereid is op de toekomst,dat maakt iemand tot een complete coureur.
je goed kunnen verwoorden in engels voorkomt ook veel misverstanden tijdens interviews. :Y

Vind ik maar bijzaak,
Belangrijkste zijn resultaten op de baan en communicatie met z'n team.
Ik vind dat Bo het erg goed en bijzonder volwassen doet.
 
Vind ik maar bijzaak,
Belangrijkste zijn resultaten op de baan en communicatie met z'n team.
Ik vind dat Bo het erg goed en bijzonder volwassen doet.

Zeker weten! :}
En ja het is bijzaak, zeker nu.

Echter denk ik wel dat je als coureur je waarde een stuk verhoogd als je nóg representatiever kan overkomen. Helemaal als de rest van je conculega's dat verzaakt en het hun gehele carrière als bijzaak blijft zien.
 
Hij moet goed met z'n team kunnen communiceren en in interviews niet voor lul staan. En dat is gelukkig niet het geval. Dat hij vergeleken met Max Verstappen of andere F1 coureurs minder goed Engels spreekt kan me echt geen reet schelen. Dat gaat ook echt het verschil in wel of geen lange carrière in de GP's niet betekenen. Uiteindelijk gaat het toch om de resultaten. Dus volgend jaar hopelijk meer Silverstone en Sepang en minder nul scores. Een podium en daarna een paar races weer buiten de punten dat gaat volgend jaar niet meer. Niet in zo'n topteam in ieder geval.

Het zou toch enorm helpen als Bo er op de grid steeds wat vaker goed bij staat, juist in de Moto3. Bijna altijd ontstaat er in die klasse in de eerste ronde een breukje tussen een grote kopgroep en de rest van het veld in een tweede grote groep. Zit je als die breuk ontstaat achter die breuk dan is een goede klassering ook nagenoeg onmogelijk. Betere posities op de grid zijn volgens mij de sleutel voor Bo.
 
de breuk ontstaat vaak doordat bo niet agressief genoeg begint kijk de beelden er maar op na rijders achter hem rijden midden op de baan bo weer wijde lijnen en er komt 3 man onderdoor,hij mist daardoor even wat snelheid en het gaatje is er,dan kan je wel 3e trainen maar als je dit niet onder de knie krijgt loop je achter de feiten aan.
begrijp me niet verkeerd hij heeft een geweldig seizoen gereden en is duidelijk beter geworden gedurende het jaar.

Hij moet goed met z'n team kunnen communiceren en in interviews niet voor lul staan. En dat is gelukkig niet het geval. Dat hij vergeleken met Max Verstappen of andere F1 coureurs minder goed Engels spreekt kan me echt geen reet schelen. Dat gaat ook echt het verschil in wel of geen lange carrière in de GP's niet betekenen. Uiteindelijk gaat het toch om de resultaten. Dus volgend jaar hopelijk meer Silverstone en Sepang en minder nul scores. Een podium en daarna een paar races weer buiten de punten dat gaat volgend jaar niet meer. Niet in zo'n topteam in ieder geval.

Het zou toch enorm helpen als Bo er op de grid steeds wat vaker goed bij staat, juist in de Moto3. Bijna altijd ontstaat er in die klasse in de eerste ronde een breukje tussen een grote kopgroep en de rest van het veld in een tweede grote groep. Zit je als die breuk ontstaat achter die breuk dan is een goede klassering ook nagenoeg onmogelijk. Betere posities op de grid zijn volgens mij de sleutel voor Bo.
 
Ik denk dat het, zeker voor coureurs uit kleinere landen, wel erg belangrijk is voor hun toekomst om repenstatief te zijn en goed verstaanbaar Engels te kunnen spreken (waar Bo imo aan voldoet).

Hun afzetmarkt is beperkt en door repenstatief te zijn en goed verstaanbaar Engels te spreken, zijn ze interessanter voor internationale sponsoren en goede communicatie binnen het team.


Ik vind het erg amateuristisch wanneer een coureur in een WK rijdt, maar geen fatsoenlijk woord Engels spreekt.
Je bent een internationaal uithangbord voor je team, motorfabrikant en sponsoren.
 
P8 in de kwalificatie na een lastig begin waarbij zijn schakelsysteem niet goed werkte. Prima herstelt met een mooie uitgangspositie voor morgen!
 
Ik was er al bang voor. 12 plaatsen terug. Gisteren, ik dacht fp3, zag ik hem een hele tijd 'toeren' op de ideale lijn. Dat moet hij toch een keer gaan afleren. Nu kom je in de wedstrijd weer in de buurt, en dan vooral in het begin, van rijders waar je niet bij wil rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan