Dat een beetje naar links sturen om naar rechts te gaan, doe je eigenlijk alleen bij 'normale' bochten, en niet bij kruispunten. Ik deed het op gegeven moment omdat ik me 'verveelde' tijdens de les, toen kreeg ik de opmerking om niet zo racy te rijdenIk ben nu bezig met mijn AVD.
Tijdens mijn eerste les (van AVD dus) ben ik met de instructeur voorop door een woonwijk gereden in Alkmaar.
De bedoeling daarvan was om de bochten te leren.
Dus als je naar links gaat eerst een stukje naar rechts en dan bij de bocht insturen naar links en andersom. Om zo meer zicht in de bocht te krijgen.
Zeg ik het zo goed?
De les daarop moest ik voorop rijden en moest ik het ineens andersom doen :S
Dus om naar rechts te gaan rechts voor soorteren en dan gewoon naar rechts afslaan.
Dus nu ben ik het even helemaal kwijt en snap ik er geen zak meer van :S
Kan iemand mij dit uitleggen?
Alvast bedankt!
De ideale manier van een bocht nemen zorgt er namelijk voor dat je op het circuit zo hard mogelijk de bocht door kan. In dagelijks gebruik betekent dit dat je gewoon minder plat hoeft om de bocht toch goed door te komen.
Het is teveel werk om dit uit te leggen nu terwijl dit op internet overal uitgelegd staat, maar lees je hierop in. Het scheelt namelijk erg veel als je weet hoe je een bocht aansnijdt.
Dit is wat je leraar ook wil dat je doet. Wijd de bocht ingaan, naar het midden sturen en wijd uitkomen. Dan heb je je asfalt maximaal benut en heb je de kleinst mogelijke hellingshoek hoeven maken. Je kunt je voorstellen dat hoe minder plat je gaat, hoe veiliger je rijdt.
Ach, ik snap er ook niks van, en ik rijd al 29 jaar.
Je hebt altijd baas boven baas.ik heb er na 37 jaar nog steeds niks van begrepen
@Spades 2 soorten bochten...mm ik lees kruispunten met afslagen en bochten in de weg, is wat je bedoeld denk ik dan maar zo even op "woensdagmiddag".
Ach, ik snap er ook niks van, en ik rijd al 29 jaar.
Vraag aan je instructeur wat hij bedoelt, en niet hier op MF, want dan krijg je allerlei persoonlijke meningen en interpretaties.
WTF doet iedereen hier moeilijk, rechtsaf is rechtsaf en linksaf is linksaf! How hard can it be
Voor een examen AVD kan dat nog wel eens moeilijker zijn dan je denkt
Had ik waarschijnlijk een hele schappelijke examinator
Dat is het beste.Probeer aan je motor te gaan hangen en de knie aan de grond te zetten, heb je dat ook alvast maar gedaan!