Met een hoog zwaartepunt kun je harder door de bocht dan met een laag zwaartepunt.Bij een “normale” motor valt het gewicht wat makkelijker in de bocht omdat het zwaarte punt hoger ligt als bij een motorscooter. Je moet de motorscooter wat meer de bocht intrekken als het ware. Ik rijdt nu 1,5 jaar op m’n Piaggio BV 350 en ben nog steeds lerende wat betreft bochten kijken en nemen. Maar wanneer ik een stuk dijk pak zijn er weinig “normale” motoren die mij in de bochten bij kunnen houden. Je kunt er dus best een aardig potje mee sturen als je wilt.
Ik heb leren fietsen toen ik een jaar of 3 of zo was.Bij een “normale” motor valt het gewicht wat makkelijker in de bocht omdat het zwaarte punt hoger ligt als bij een motorscooter. Je moet de motorscooter wat meer de bocht intrekken als het ware. Ik rijdt nu 1,5 jaar op m’n Piaggio BV 350 en ben nog steeds lerende wat betreft bochten kijken en nemen.
(...)
Ik vind dat ook in filmpjes op Youtube: bocht naar rechts => sturen naar links.Het is boven een bepaalde snelheid en dat is niet hoog, dat wanneer je een bocht naar rechts maakt je naar links stuurt.
Wanneer je stuur namelijk naar links drukt en dat zijn millimeters, valt je motor naar rechts en maak je de bocht.
Wanneer je zo dom zou zijn om wanneer je rechtdoor gaat je stuur in een keer vol naar links te duwen, zal je rechts vallen.
Bij een bocht maken gebeurt hetzelfde maar doe je het maar een heel klein stukje en door de snelheid blijf je overeind.
Op een fiets ga je zo langzaam dat deze vlieger niet opgaat dan stuur je gewoon naar rechts als je naar rechts gaat.
Net als bij een motor wanneer je stapvoets rijdt.
Je kunt het stuur niet loodrecht naar beneden duwen, je duwt hem dus vooruit en in dit geval inderdaad naar links.Ik vind dat ook in filmpjes op Youtube: bocht naar rechts => sturen naar links.
Maar ik herken dat niet.
Volgens mij is het: bocht naar rechts => rechterstuur iets naar beneden duwen ...
Zou kunnen.Je kunt het stuur niet loodrecht naar beneden duwen, je duwt hem dus vooruit en in dit geval inderdaad naar links.
Maar om dat te kunnen doen, moet je eerst iets naar rechts sturen, en daarvoor weer eerst iets naar links...Ik heb ooit bij een anti-slip/behendigheidstraining geleerd dat je bij een scherpe bocht naar rechts eerst iets naar links moet sturen. De motor valt dan naar rechts en op dat moment moet je naar rechts sturen. De motor valt dan in de bocht. Ik doe het soms nog steeds op deze manier.
Ik heb ooit bij een anti-slip/behendigheidstraining geleerd dat je bij een scherpe bocht naar rechts eerst iets naar links moet sturen. De motor valt dan naar rechts en op dat moment moet je naar rechts sturen. De motor valt dan in de bocht. Ik doe het soms nog steeds op deze manier.
Het schijnt dat de KNWB cursussen aanbiedt, ook offroad.De techniek van lopen is ook veel ingewikkelder dan veel mensen denken. Dit beek bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van protheses. Misschien moeten er ook anti-slip/behendigheidstrainingen voor wandelaars komen. Of bestaan ze al?