boete gehad voor het door rood rijden

Voor alle duidelijkheid,
het rode licht staat bovenaan.
full
 
hmm het bleek een andere brug te zijn!! in muiden zelf bij de sluis!! ze zitten dan bij ome co in de kroeg te schrijven als je al 10 min voor het rode licht staad en dan uiteindelijk doorrijd.

Het is daar echt zo een zinloos stoplicht. |( |(
Ik dacht al, ik rij bij doseerlichten altijd gewoon door. Ik ben geen auto, dus ik hoef daar niet te stoppen. En nee, niet rood licht is rood licht. Er staan 1 auto, niet 1 motorvoertuig. Als er motorvoertuig stond, dan zou ik stoppen [denk ik O-) ], maar als motor draag je niet bij aan congestie van het verkeer, dus hoef je ook niet gedoseerd de file in... :)
 
Dat is toch een bruglicht voor schepen en boten?

Waardeloos licht idd, maar wel rood.

Als je met de auto stopt dan blokkeer je een kruispunt. Rijd de door dan rijd je door rood. Altijd raak dus.

klopt inderdaad!! en als je met de motor op het kruispunt staat zet je hem niet echt makenlijk in zijn achteruit :+ om ruimte te maken he!! |( |(

Maarja heb hem dus maar gewoon betaald.
 
Wat een discussie zeg, iedereen weet toch wat de bedoeling is van zo'n systeem. Ik vind het lullig voor je dat je ermee gepakt wordt, maar de stelling van TS gaat me een beetje ver hoor.

Stel dat jij met je auto op de linkerbaan staat, en op de rechterbaan staan 3 vrachtwagens, dan zouden die drie vrachtwagens dus in 1 keer door mogen rijden?? Denk het niet.

En het bordje "Inhaalverbod" dan?

kruiswet17.GIF


Hier zouden dus motoren en vrachtwagens nog gewoon in mogen halen?

Nogmaals, ik vind het lullig voor je boete, zeker omdat ik hem zelf waarschijnlijk ook gehad zou hebben :P , want ik had precies hetzelfde gedaan. Maar kom nou niet aan dat je de strekking van de borden niet begrijpt
 
Stel dat jij met je auto op de linkerbaan staat, en op de rechterbaan staan 3 vrachtwagens, dan zouden die drie vrachtwagens dus in 1 keer door mogen rijden?? Denk het niet.

En het bordje "Inhaalverbod" dan?

(Afbeelding)

Hier zouden dus motoren en vrachtwagens nog gewoon in mogen halen?

Nogmaals, ik vind het lullig voor je boete, zeker omdat ik hem zelf waarschijnlijk ook gehad zou hebben :P , want ik had precies hetzelfde gedaan. Maar kom nou niet aan dat je de strekking van de borden niet begrijpt
Devenitie van auto volgens theorie boek!!:Gemotoriseerd voertuig met drie of meer wielen!!! Een motorfiets heeft er (in het algemeen) 2. Bord geld dus niet voor motorfietsen. Simpel toch.
Ondanks dat jij en ik wel weten wat ze bedoelen, moeten ze het wel goed aangeven.
Als ze dit niet doen, kunnen ze je dr ook niet voor bekeuren lijkt mij
 
En daar pakken ze je op denk ik, ze beroepen zich op "eigen inzicht" en "gezond verstand" ook niet helemaal onterecht denk ik.
Nou... Als je zo in het dagelijks verkeer eens om je heen kijkt, is dat best veel gevraagd, denk ik. :X

Volgens mij kunnen ze daar bij de gemiddelde automobilist niet van uit gaan. :P
 
En daar pakken ze je op denk ik, ze beroepen zich op "eigen inzicht" en "gezond verstand" ook niet helemaal onterecht denk ik.
waarom plaatsen ze dan borden (welke niet juist zijn)

Mij argument zou zijn, normaal zou ik ook stoppen, maar nu ik dat bord zag wist ik zeker te weten dat dit niet voor mij van toepassing was. Ik ga dr immers vanuit dat de bordenplaatsers precies weten hoe de regels in elkaar steken en wat ze willen
 
En het bordje "Inhaalverbod" dan?

(Afbeelding)

Hier zouden dus motoren en vrachtwagens nog gewoon in mogen halen?

Nee DAT dan weer niet :o Dat is geloof ik: Verboden in te halen voor motorvoertuigen.

Maarja, dat bordje zie je zo over het hoofd en bij 200+ trekt elke lijn door O-)
(niet dat mijn bike dat haald, maar het idee is er.)
 
Dat is nog maar de vraag. Één auto is wat anders dan één voertuig. Dat weet de wegbeheerder die het bord heeft geplaatst ook.

Als je met twee of drie motoren vooraan staat bij de stopstreep dan mag er ook zeker maar eentje per keer door. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling.

Als je naast een auto staat bij de stopstreep dan kun je gelijktijdig oprijden, door groen. Jij bent tenslotte geen auto.

In beroep.

Zo denk ik er ook over.
Bij de oprit van Driebergen staat:" Bij groen 1 auto, bij rood 1 foto".
Als motorrijder is dit dus verwarrend en suggereerd dus dat alleen auto's moeten stoppen voor dat verkeerslicht.
(Tuurlijk weten we wel dat het voor elk motorvoertuig bedoeld is)
Dit is zeker de moeite om aan te vechten tot aan de Hoge Raad, al was het alleen maar dat de motorrijders serieus genomen moeten worden.
En niet alleen als het om een bekeuring gaat.

En bij Utrecht is er weer een "Lampie" geweest die bij groen 2 auto's wil door laten.
Tja zet dan niks neer.
 
Stukje verderop langs de maxis bij muiden mogen de auto's niet over een brug!!
Rond bord mer rode rand met een auto'tje erin!!(gesloten voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen.) Ben daar ook al een paar keer aangehouden! net als vele andere motorrijders! En dan uitleggen dat jij als motorijder daar mag doorijden!!

Het lijkt wel of ze zelf de borden niet kunnen begrijpen ofzo!

Lol. Ik ken het, kom daar ook elke dag langs.
Ben echter nog nooit aangehouden, eens stond er een politie busje op de weg. Alle auto's voor me draaiden om, ik lekker doorrijden, wil die agent mij ook laten draaien. Mooi niet dus.

Trouwens ik rij altijd over de busbaan bij Muiden! (en nee ik heb er gelukkig nog nooit politie gezien!
 
Wat een gezeur.
De klager rijd zeker ook nooit met zijn motor over de "auto snelweg" en al helemaal niet over de "autobahn" !!

En wat dat inhaal verbod betrefd ,lang geleden gold dat inderdaat niet voor motoren ,"het was verboden voor motorvoertuigen op drie of meer wielen elkaar onderling in te halen " . Nu geld dat dus voor iedereen ..
 
wel zo achterlijk als ik maar wezen kan, heb ik wel principes.. één daarvan is NOOIT door het rood rijden, op welke manier dan ook (heb niet de moeite gedaan om je verhaal te lezen, maar je titel zegt het zelf). Mensen die moedwillig door rood rijden zouden presto omvergereden moeten worden (door hun eigen fout), of 3 keer zo hard aangepakt moeten worden als snelheidsduivels. grtz
 
wel zo achterlijk als ik maar wezen kan, heb ik wel principes.. één daarvan is NOOIT door het rood rijden, op welke manier dan ook (heb niet de moeite gedaan om je verhaal te lezen, maar je titel zegt het zelf). Mensen die moedwillig door rood rijden zouden presto omvergereden moeten worden (door hun eigen fout), of 3 keer zo hard aangepakt moeten worden als snelheidsduivels. grtz
Joh, lees eerst eens voordat je post |( , zoals je nu op M-F bezig bent zul je niet lang meer bezig zijn.....
 
Dat zou dan betekenen dat je ook niet met je MOTOR door GROEN licht mag rijden :+

Ben bang dat je er weinig mee opschiet, rood licht blijft rood licht.


Weet eigenlijk niet hoe snel de flitskast actief wordt,lichten gaan behoorlijk snel weer op rood.
Als ik met m'n vrachtwagencombinatie optrek bij zo'n doseerlicht rij ik met m'n oplegger al dik door rood,maar nog nooit een bon hiervoor gekregen........
 
Ze schijnen dit dus hier vaak te doen!! mijn zwager heeft precies hetzelfde gehad en ook bezwaar ingedient!! en gewonnen natuurlijk!! :}

Ga dus zeer zeker bezwaar indienen.

Stukje verderop langs de maxis bij muiden mogen de auto's niet over een brug!!
Rond bord mer rode rand met een auto'tje erin!!(gesloten voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen.) Ben daar ook al een paar keer aangehouden! net als vele andere motorrijders! En dan uitleggen dat jij als motorijder daar mag doorijden!!

Het lijkt wel of ze zelf de borden niet kunnen begrijpen ofzo!

Altijd bezwaar indienen... bij welke overtreding dan ook. Laat die Friese Ambtenaren maar werken voor hun geld.... en wie weet... wordt het zo druk dat ze het bijltje erbij neergooien. Het blijven ambtenaren... ;)

:X
 
Weet eigenlijk niet hoe snel de flitskast actief wordt,lichten gaan behoorlijk snel weer op rood.
Als ik met m'n vrachtwagencombinatie optrek bij zo'n doseerlicht rij ik met m'n oplegger al dik door rood,maar nog nooit een bon hiervoor gekregen........
Hoeveel banen heb jij eigenlijk :?

Geloof dat 1 korreltje zout bij jou niet bepaald genoeg meer is :+
 
Ik ben buschauffeur en op m'n vrije dagen ben ik vrachtwagenchauffeur om m'n hobby's te kunnen betalen,vandaar :)
Maar vanwaar uw 'ongezouten' vraag?
Idd, flauwe vraag, maar ik weet toch zeker dat ik van de week een reply van je zag waar je een anders beroep had..althans "zei te hebben".. :?

Iig in het "welk beroep heb je topic" had je een boel andere beroepen :+
 
Toen ik de topic titel zal dacht ik ff "stom van je ... betalen dus"

Maar na de openingspost wist ik het zeker !
bezwaar aantekenen dus :+

Je bent geen auto en ook geen voertuig op 3 of meer wielen.
Als ik Officier van Justitie was en een bewaar schrift zou krijgen met in de voorgaande posts genoemde feiten en uitleg zou ik de hele dag een smile op mijn gezicht hebben (heb dat zelf nu dus ook) en zou jou dus vrijuit laten gaan ... Denk zelfs dat ik je dan zou bellen om je te bedanken voor die glimlach :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan