Bol d'Or liefhebbers show your bike!! Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat draadje wordt niet gebruikt, is tbv een bepaalde uitvoering van knipperlichtrelais.
Suc6


Haha, weer een mysterie opgelost!
Die hangt er bij mij ook en wist ook niet zeker waar het voor was.
Heb er namelijk eens een overactief alarm van de vorige eigenaar afgesloopt en dacht adt het daar van was. :9
 
zo nu de zon begint te schijnen komt het gereedschap weer te voorschijn.
ff paar plaatjes van het verrichte werk dit weekend:

RAW aan de voorkant:



op dit beugeltje:



achter nog



en totaal plaatje:




nog een klein probleempje:
hij start nog niet helemaal...
net carbs laten leeglopen door die buisjes. accu aan de lader.
toen ik hem probeerde te starten hoorde ik het begin van een grommetje...
in ieder geval doet de bougie van cilinder nr 1 het ook
iemand nog suggesties over het starten of nog ff wachten tot de accu weer vol is?

nog een gek probleempje

bij voorrem inknijpen gaat remlicht niet aan maar als ik hem loslaat gaat het gewone licht heel even uit. achterrem doet het verder goed...

Bhaal
 
Laatst bewerkt:
in middels weer even geprobeerd.
hij begint wat geluid te maken maar hij slaat nog niet helemaal aan...
dan is accu beetje te zwak, laat em vanacht laden en probeer het morgen nog maar een keer.

heeft iemand een id hoe dit kan?
hij staat al wel 4 maanden stil...

Bhaal
 
als hij tijd heeft stilgestaan start hij gewoon k*t, schijnt bol d'or kwaal te zijn.
btw die helm van je avatar heb ik ook, MTR demoniac, fijn ding
 
btw, heeft er iemand een goede chokekabel liggen voor een cb900F, dus met dat hendeltje op het stuur?? Ik had er een gekocht op ebay, blijkt het er eentje met zo'n uitschuifknop te zijn, en daar heb ik niks aan!!
mail cmtheman@hotmail.com als je iets hebt
 
in middels weer even geprobeerd.
hij begint wat geluid te maken maar hij slaat nog niet helemaal aan...
dan is accu beetje te zwak, laat em vanacht laden en probeer het morgen nog maar een keer.

heeft iemand een id hoe dit kan?
hij staat al wel 4 maanden stil...

Bhaal

Heb die van mij ook net weer gestart na een aantal maanden. Heb er speciaal zo'n jumpstarter van Black & Decker voor gekocht, i-d-e-a-a-l!! :}
Na een hele tijd proberen te starten deed 1 cilinder het.
Toen was het tijd om de bougies eruit te halen en te ontvetten. Na zolang proberen te starten drijven ze in de benzine :9.Meteen even de electrode afstand gecontroleerd en bijgesteld. Bougies er weer ingefrot en toen deed ie het wel (moest wel flink aan het gas hengsten... :9).
 
zou mooi zijn als de mijne net zo makkelijk weer start.
geen idee hoelang ie al stilstaat maar heb het idee dat dat wel wat langer is dan een paar weekjes
 
De Bol start rot als hij een tijdje (een paar dagen of meer) heeft stilgestaan. Bij de Bol is het devies:

Vlotterkamers leegrijden gedurende de laatste kilometer van je rit, dus even stoppen om je benzinekraan dicht te draaien één kilometer voor huis;

Starten:
Ik gebruik de choke niet of nauwelijks, volgens mij verzuipt dat ding dan onherroepelijk. Starten doe je door een heel klein beetje het gas erop te houden (zeg 2000 toeren). Dat even vasthouden en daarna eventueel de choke er een beetje op.


Paul.
 
zo vanochtend geprobeerd:

choke vol open, 2 a 3 sec beetje pruttelen en toen... deed hij het :D
alleen bij 3 tot 4000 toeren trilt mijn kentekenplaat mee... vanmiddag even wat korte boutjes erdoor steken dat zijn de boosdoeners!

Bhaal
 
hoi
kan ik, als ik een 39mm voorvork wil installeren in plaats van de 37mm, de originele kroonplaten gebruiken, past de vork daarin of moet ik echt de kroonplaten van de 39mm vork gebruiken?? (spaart mij tijd om alles los te halen)
en moet de olie uit het blok om de koppeling te vervangen??
 
btw, heeft er iemand een goede chokekabel liggen voor een cb900F, dus met dat hendeltje op het stuur?? Ik had er een gekocht op ebay, blijkt het er eentje met zo'n uitschuifknop te zijn, en daar heb ik niks aan!!
mail cmtheman@hotmail.com als je iets hebt

You have meel :Y
 
hoi
kan ik, als ik een 39mm voorvork wil installeren in plaats van de 37mm, de originele kroonplaten gebruiken, past de vork daarin of moet ik echt de kroonplaten van de 39mm vork gebruiken?? (spaart mij tijd om alles los te halen)
en moet de olie uit het blok om de koppeling te vervangen??
Chris, nee helaas je moet dan inderdaad de kroonplaten vervangen, en ja de olie moet dan eruit, je kan de olie in een schoon blik opvangen, en weer opnieuw gebruiken :Y
 
@Bhaal: ik zie dat mijn ex bol er nog steeds netjes bijstaat ;)
Mooi zadeltje btw, nu kan je zeker wat beter met de voeten aan de grond komen.
Leuk wat je met die knippers hebt gedaan, staat 10 keer beter dan de originele mega grote knippers :Y

Oja, start nooit je motor als je accu aan de lader staat, dan heb je namelijk de kans dat jeje lader omzeep helpt.
Laat eerst je accu gewoon een middag en een nachtje onder de lader staan en koppel deze daarna dan af en probeer dan te starten.

Ik had idd ook wel eens last van de voorremlichtschakelaar (scrabble) , je moet hem even inspuiten met contactspray dat zal al een boel helpen en anders moet je de schakelaar eens vervangen (5 euro kost een nieuwe).

Greetz Mark
 
Laatst bewerkt:
oei die 1100 zou ik graag willen hebben (jammer dak er geen geld voor heb!)
dan maar weer verder aan het pimpen van mijn eigen 900
 
Voor mijn Shadow betaalde ik bij de Honda dealer overigens drie keer zoveel voor een voorremschakelaar ....

Paul.
 
Chris, ............ en ja de olie moet dan eruit, je kan de olie in een schoon blik opvangen, en weer opnieuw gebruiken :Y


Die van mij heb ik zo schuin gezet dat de olie er niet vanaf hoefde.
Of is dat voor een 750, zoals ik heb, anders dan?
 
hey mark,

ja ik heb mijn best gedaan!
ja nu gaat het wat beter met de relatie tussen mijn voeten en de grond.
die kleinere lampjes zien der inderdaad beter uit.

dankje voor de tip! zal het nooit meer doen:D

waar zit die schakelaar ergens? heb nu geen zin in het donker te pielen..

Bhaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan