Bol d'Or liefhebbers show your bike!! Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tip; op Ebay staat een CB1100R te koop, Objectnummer: 290204744781

Team Honda CB1100RB1 RSC Superbike
Ridden by Dennis Neil in Arai 500 at Bathurst 1981 – the bike that he had the famous crash on, when the front wheel fell out on Mountain Straight.
The bike was rebuilt by Team Honda and was raced in the NGK Superbike and several other series in the early 80's.
Karl Praml bought the bike from Team Honda after it was retired and I think it pretty much sat in his shed until I bought it. It hasn't been run in years.
The bike has loads of RSC gear, dry sump, dry clutch, four into one pipe, three spoke wheels, etc………..swingarm made by Team Honda Australia.
Engine no. SC05E-2000048
The bike is currently on display at the National Motorcycle Museum of Australia in Nabiac.
Freight is buyer responsibilty from Nabiac.
 
Of Deze op marktplaats: advertentienr:143543594.

Honda CB1100r in absolute nieuwstaat

Volledig nieuw opgebouwd voor circuitgebruik

Na revisie ±1 uur gereden

Bouwjaar 1981

Kenteken aanwezig

18 inch boomerang wielen

Blok volledig gereviseerd

CR race carburateurs

Open megafoons

Nieuwe schokbrekers/banden/ketting/kettingwielen/remblokken

Alle lagers vernieuwd


Remmen gereviseerd

WP Stuurdemper

Geen verlichting/dynamo(wel aanwezig)

Inclusief veel originele onderdelen


Vandaag mijn allu prop opgehaald !
Ziet er super uit.. en kan maandag op de deksel worden gelast, met een lekkere dikke las.
Dan word ie nog zwart gespoten en wil ik de letters "RSC" er nog in laten fresen.. :9
Zo langzaam maar zeker..
full
 
Laatst bewerkt:
He lange zit die achterbrug er nu onderhand al onder.
ik heb ook maar ff een account aangemaakt.
spreek je later weer kerel

Groeten van de enige echte Whiteboy (that's the colour of the future, Punk)
 
Hier toevallig nog iemand interesse in mijn Bollie ?

Aangezien ik dus echt bijna niks rijd (geen tijd) en als ik tijd heb toch liever op de fiets zit mag ze vertrekken. Liefst naar iemand die haar vertroeteld en er veel op rijd !!

Met clipons, nieuwe voorvorkveren en sportzadel
Technisch & Optisch goed
Banden, ketting goed

full
 
Hee mensen,

wat een prachtig weer vandaag he !

Fijn zowel de Shadow als de Bol van stal gehaald. De Shadow twee keer kuchen en meteen starten natuurlijk,

de bol Bol een half minuutje aanjagen en daarna wel starten dus he :) !

Alleen een vervelendigheidje: Toen ik de Bol weer even van mijn vriendin overnam merkte ik dat de achterrem in het geheel niet meer werkt !


Hoe kan dat nu ineens, iemand daar ervaring mee ?


Paul.
 
Ik had bij de mijne een verstopte hoofdrem cylinder. Het gaatje van de olietoevoer verstopt. Het kan ook aan een gescheurd rubbertje liggen wat op de zuiger van de hoofdremcylinder zit liggen. Na het schoonmaken meteen lekkage, dus toen een revisiesetje geplaatst met nieuwe dichtingen. Zo'n setje kost gemiddeld €25,- dus daar hoef je het niet voor te laten.

ff oppassen. Remolie lost werkelijk alle lak op. (Behalve gemoffelde delen)
Ontluchten van deze remsystemen is bij een volledig leeg systeem een lastig klusje maar wel te doen.

Het kan ook nog aan een gebroken of ontbrekend verbindingsasje tussen het rempedaal en de hoofdremcylinder liggen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Dutchy.

Komend weekend maar eens kijken. Ik kan het rempedaal helemaal naar beneden trappen, tegen de uitlaat aan, dus het lijkt nog het meest op een gebroken verbindingsasje ?

Wil trouwens toch die hele remmelarij eens reviseren. De achterschif wil ik laten afdraaien, die is niet helemaal okselfris meer. Dan moet ik helaas het hele achterwiel eruit halen, ketting eraf enzo. Is dat een beetje te doen ?


Paul.
 
Laatst bewerkt:
Hee mensen,

wat een prachtig weer vandaag he !

Fijn zowel de Shadow als de Bol van stal gehaald. De Shadow twee keer kuchen en meteen starten natuurlijk,

de bol Bol een half minuutje aanjagen en daarna wel starten dus he :) !

Alleen een vervelendigheidje: Toen ik de Bol weer even van mijn vriendin overnam merkte ik dat de achterrem in het geheel niet meer werkt !


Hoe kan dat nu ineens, iemand daar ervaring mee ?


Paul.

Ja was een geweldig mooie dag, heb me vandaag uitgeleefd op op Kawa ZRX 1100,
was niet bepaald een starf, geweldige machine, rondom op hyperpro vering en dat maakt een wereld van verschil, de eigenaar heeft er 2, de andere had standaard vering en als je dan direct daarop overstapt. Ja dan merk je dat wel.


Paul, over je achterwiel: ff opmeten hoever je spannerbouten zijn uitgedraaid en noteren. dan vervolgens helemaal lossen en je natuurlijk je wielmoer. Dan het geheel maximaal naar voren duwen. Je ketting kun je dan zo van tandwiel afpakken en over je brug laten hangen. Ook je kettingkast ff loshalen. Wel ff een stevige doek eronder dan blijft je achtebrug onbeschadigd.
Als je nu je reactie stang van achterrem lost dan kun je nadat je as eruit trekt, je achter wiel eruit halen. Let ff op de bussen die ervan tussen kunnen vallen.
Over het afdraaien van de schijf, misschien beter om een gebruikte goeie te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Hee thanks René :}

met een beetje mazzel kan ik daar volegnd weekend aan beginnen.

Vandaag maar eens op de Shadow naar mijn werk, had toch geen afspraken buiten de deur.


Paul.

P.S.

Met 120 op een landweggetje toch wel koud zonder pully of sjaal :(
 
Inderdaad, beter een goede gebruikte schijf dan een afgedraaide. Misschien een belletje naar Wout van't Veld uit lLunteren. Meestal heeft ie het wel, en haalt ie zekers niet het vel over je neus. Mag wel zeggen dat ik aardig wat CB spul bij hem heb gehaald zonder ook maar enig probleem te hebben gehad.

Wout staat veelvuldig op marktplaats, onder andere deze met telefoonnr. http://link.marktplaats.nl/145479819
 
Maar hoe groot is de kans dan dat ik een schijf tegenkom die substantieel mooier is dan mijn gebruikte schijf ? Ik zou zeggen dat met afdraaien de schijf i.i.g. weer perfect vlak is en dat levert toch meer kleefkracht.

Oké,

een afgedraaide schijf wordt een fractie dunner, maar het gaat hier om slechts het achterwiel he ...

Of denk ik verkeerd ?


Paul.
 
Maar hoe groot is de kans dan dat ik een schijf tegenkom die substantieel mooier is dan mijn gebruikte schijf ? Ik zou zeggen dat met afdraaien de schijf i.i.g. weer perfect vlak is en dat levert toch meer kleefkracht.

Oké,

een afgedraaide schijf wordt een fractie dunner, maar het gaat hier om slechts het achterwiel he ...

Of denk ik verkeerd ?


Paul.

Ligt eraan wat je verstaat onder een fractie dunner. Als je van beide zijden er iets meer dan een halve mm. af moet draaien mis je in totaal al 1mm aan schijf dikte, en dat kan al wel ééns echt te veel zijn.

Orgineel zijn de schijven 6,8 - 7,2 mm. Minimale maat voor vervanging 6mm.

Raymond
 
Things to do today :
-Prop op Dynamodeksel laten lassen.
-CR Carburateuronderdelen schoonborstelen, en naar de verzinkerij brengen.
-Cilinderkop demonteren, en laten stralen
*O*
Wat een vruchtbare dag zo'n maandag


full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan