Bol d'Or liefhebbers show your bike!! Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok en daar past een breder wiel in het origineel dan?
past elk model xjr derin 1200 en 1300 geloof ik...

Bhaal
 
Laatst bewerkt:
ik heb er een van een 1200, en past perfect eigenlijk, klein stukje eraf en klaar.
het is ereen zoals in deze: www.goparts.nl/eng/sf_yamaha_xjr1200.asp.

het standaard wiel daarin is een 170, dus kan zelfs breder!
 
oh, als je in google afbeeldingen yamaha xjr intypt zie je op een gegeven moment (1e of 2e pagina) een vette geel met zwarte, en die brug die daarin hzit heb ik (is standaard brug, maar meest duidelijke foto's)
maar past gewoon, ik heb nu ook een velg met 200 achterband in bestelling, dus lekker breed ja :D
 
Heb even een vraag

Ik heb nog de originele 4 in 2 uitlaten op me bol alleen nu is bij het eind van de demper door gerot aan beide zijde. Is dit nog lasbaar?

of zijn deze uitlaten nog te begaan en wat zijn de kosten zo'n beetje?

groeten jordie
 
alles is te maken, maar is het de tijd en kosten waard (mijn uitlaat was beetje gerot en is een groot stuk omheen weggehaald en een stuk ingelast, maar moet je dus zelf kijken)
 
oh, als je in google afbeeldingen yamaha xjr intypt zie je op een gegeven moment (1e of 2e pagina) een vette geel met zwarte, en die brug die daarin hzit heb ik (is standaard brug, maar meest duidelijke foto's)
maar past gewoon, ik heb nu ook een velg met 200 achterband in bestelling, dus lekker breed ja :D

hoe ga je dat doen met het uitlijnen van ketting, achtertandwiel en voortandwiel?
heb je dan aan de kant waar de achterbrug in je frame hangt nog wel ruimte voor je ketting? komt die aan de binnenzijde niet tegen je frame aan?
 
oh, als je in google afbeeldingen yamaha xjr intypt zie je op een gegeven moment (1e of 2e pagina) een vette geel met zwarte, en die brug die daarin hzit heb ik (is standaard brug, maar meest duidelijke foto's)
maar past gewoon, ik heb nu ook een velg met 200 achterband in bestelling, dus lekker breed ja :D
Wat moet je met een 200 band op je Bol???

Ed.
 
hoe ga je dat doen met het uitlijnen van ketting, achtertandwiel en voortandwiel?
heb je dan aan de kant waar de achterbrug in je frame hangt nog wel ruimte voor je ketting? komt die aan de binnenzijde niet tegen je frame aan?

Gewoon aan de linkerkant een stuk uit het frame slijpen en er kokerprofiel voor terug lassen, zoals je ziet in sommige achterbruggen van supersportfietsen. Eitje :+ :W
 
Keep the soul Alive ! :)
full
 
hoe ga je dat doen met het uitlijnen van ketting, achtertandwiel en voortandwiel?
heb je dan aan de kant waar de achterbrug in je frame hangt nog wel ruimte voor je ketting? komt die aan de binnenzijde niet tegen je frame aan?

Heel goed punt!

Ik heb een 180 erop gehad met de fireblade brug en nu met de Spondon brug.. 190 band heb ik ook gehad en dat kon écht maar net. 180 lijkt me ook een beetje de max voor een bol qua weglegging.
Met de maximale offset van 7mm gaat de ketting nog net langs het frame, zeg maar net genoeg voor ietsjes speling mocht de ketting wat los staan. - bij een echt losse ketting ben je de lul, dus is wel iets wat je in de gaten moet houden, maar dat moet sowieso..-

Ik heb met 7mm offset 2 zomers geleden een hele tijd zonder problemen rondgereden, meer kan alleen met een minder brede ketting. Is alleen rottig om dan weer een passend voortandwiel te krijgen. Bijv. 520 breed met 7mm offset maar wel passend voor CBF.

Sja, goed, alles is wel mogelijk maar dit soort 'simpele' dingen moet je niet vergeten, anders sta je zo raar te kijken. Bij mij is het meer denken de laatste tijd dan daadwerkelijk bouwen.. maar als dat bouwen er dan weer een keertje van gaat komen *D
 
Laatst bewerkt:
achterband is trouwens niet meer doorgegaan, dus moet weer verder zoeken naar een velg met misschien een iets minder breed achterwiel :D
op een boomerangvelg, zou daar ook een 15 of 160 oppassen, of is 140 echt de absolute maximum?? brug van de XJR zit er trouwens in, en is vet en breed!!
 
Keep the soul Alive ! :) [afbeelding]

Laatst is er weer een fabrieksracer van eigenaar gewisseld in de USA. Ex-bike van Mike Baldwin.

Was er eentje uit '82 en in '86 door een particulier gekocht:

316.jpg


1982 American Honda Factory Superbike. Engine Displacement: 1024cc, Dry sump, Dry clutch, Belt-driven Krober magneto, Team Honda-built chrome/moly frame, Ohlins rear shocks, Showa "works" front forks with TRAC anti-dive, Nissin 4-piston calipers, Dymag wheels with cast iron rotors, LOTS of titanium fasteners. Bike shows normal wear and tear from the 1982 racing season, but is in beautiful, unrestored condition. This bike was built by American Honda Motor Co for Team Honda's Mike Baldwin for the 1982 AMA Superbike Series. On this machine, Baldwin won several races, including the final two in the original 1000cc Superbike class, at Daytona and West Palm Beach, Florida. Baldwin finished second in the Championship that season. The bike remains as it was in Victory Circle at West Palm Beach, with included documentation of the Honda Race log showing the matching engine number. The machine has been privately owned since it was purchased from Team Honda in 1986.

Ben benieuwd wat hij heeft opgebracht, als je kijkt dat een race-replica met dry-sump, droge koppeling en HRC pijp laatst werd verkocht voor bijna 20.000 euri.
Was verder niet eens echt zo veel speciaals aan, maar die HRC onderdelen maken het weer gewild.

Jammer dat veel van die fietsen niet meer echt bereden worden, als er wat stuk gaat is het ook écht stuk en bijna niet meer te krijgen..
 
Laatst is er weer een fabrieksracer van eigenaar gewisseld in de USA. Ex-bike van Mike Baldwin.

Was er eentje uit '82 en in '86 door een particulier gekocht:

[afbeelding]Ben benieuwd wat hij heeft opgebracht, als je kijkt dat een race-replica met dry-sump, droge koppeling en HRC pijp laatst werd verkocht voor bijna 20.000 euri.
Was verder niet eens echt zo veel speciaals aan, maar die HRC onderdelen maken het weer gewild.

Jammer dat veel van die fietsen niet meer echt bereden worden, als er wat stuk gaat is het ook écht stuk en bijna niet meer te krijgen..
Lucky basterd!! :}
mooie foto eddy, waar haal je ze toch altijd weer vandaan!
 
Hehe, die ken ik, is inderdaad een special. Gave details zoals de zwarte wielen en zwart hitteschild. Net zoals ze een speciale monkey hadden voor de cb1100r (met rood/witte tank) en voor de cb750 sohc (met blauw/goude tank)

Supergrappige fietsjes, ik heb zelf ook een monkey. Een z50a hardtail en da's projectje 2 wat ook niet opschiet :+

Ligt trouwens een dik blokje daarachter. Beste verzameling daar of niet?
 
Laatst bewerkt:
Ja Ed klopt ! Die gast heeft mooie spulletjes..

Die omgebouwde DAX op de achtergrond is een replica van de kawa van Eddie lawson,
Daarweer achter een echte replica van de Z1000R.. je weet niet wat je ziet.. en hoort..

Ik ben Eindelijk ook op weg.. jouw cilinderblok is gestraald, en van de week gaan we beginnen aan een deksel aan de dynamokant.
Verder heb ik eindelijk een set 33 CR'S gekocht in de US, en komen deze eerdaags binnen..
Fotos Volgen....
 
Kun je om een oliekoeler te bouwen op een 750 gewoon de carterpan en oliekoeler van een 900 gebruiken of is er meer voor nodig?

heeft iemand toevallig een luchtfilterhuis en luchtfilter liggen? ben er nog steeds naar opzoek sinds mn openfilters van mn motor zijn gejat.

groeten paul
 
Kun je om een oliekoeler te bouwen op een 750 gewoon de carterpan en oliekoeler van een 900 gebruiken of is er meer voor nodig?

heeft iemand toevallig een luchtfilterhuis en luchtfilter liggen? ben er nog steeds naar opzoek sinds mn openfilters van mn motor zijn gejat.

groeten paul

Hé Paul,
interesse over?
 
Heeft er iemand adaptors voor CB900 dubbelzuiger remklauwen over?
Ze zitten nu in een antie duik 39mm vork en wil ze in een 750 F2 zetten maar heb van die vork geen adaptors.

Gr Ed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan