Ja dat kan verschillende geluiden geven,ietwat ver gezocht maar niet onmogelijk is een loszittend vliegwiel,zo ben ik ooitZo'n big end lager had ik weer met een stemvork @Rob RD, ook geen fijn geluid en schilders in de olie pan. Maar of dat bonken was weet ik niet meer.
Bij een kapot big end is het vaak zo hoe meer je de motor belast des te harder het geluid,dus vooral goed hoorbaar bij optrekken vanuit lage toeren of zoals je gedaan heb met de rem er op en dan gas geven.In dat geval zou er geen verschil in geluid moeten zijn bij in/uit versnelling en of koppeling in/uit toch?
En dat duurt maar kort,dan loopt hij er finaal uitBij een kapot big end is het vaak zo hoe meer je de motor belast des te harder het geluid.
Dat kan toch helemaal niet? Tanden vallen ten alle tijden inelkaar, eerder krijg je er geen moer op hoor
Dynamo van een 93 blade zit op de krukas,dus geen auto stijl dynamo,ook heeft de koppeling gewoon rechte vertanding(zie mijn foto).Ik heb het bij een andere motor gehad, koppelingskorf moet tegelijkertijd samenvallen met de krukas en de aandrijving van de auto-stijl losse dynamo, zit dat niet goed en je draait de boel aan hoor je op een gegeven moment een soort knal en gaat het aandraaien weer makkelijker.In mijn geval waren er toen een paar tanden van het dynamotandwiel af.
Dynamo van een 93 blade zit op de krukas,dus geen auto stijl dynamo,ook heeft de koppeling gewoon rechte vertanding(zie mijn foto).
Ja maar die mogelijkheid is er dus niet omdat het allemaal gewoon recht toe recht aan monteren is,geen moeilijk gedoe metIk zeg zelf niet eens dat dit echt het probleem is, alleen een mogelijkheid, ook omdat hij met de koppeling bezig is geweest.
Ja maar die mogelijkheid is er dus niet omdat het allemaal gewoon recht toe recht aan monteren is,geen moeilijk gedoe met
dynamo tandwielen of schuine vertandingen.
Die slijtsporen zou ik me niet druk over maken. Als de koppelingsplaten maar niet ingeslagen hebben op de vingers van de korf.Klopt, deze is eraf geweest inderdaad.
...
...
Wat wel direct opvalt, is dat de korf ver in ingesleten, en dat is me een maand geleden niet opgevallen.. (zie foto's)
Bekijk bijlage 1541720
Ja, die dop is er wel af, die had ik vermoedelijk ook wel wat eerder opgemerkt@Niels558 Heb je dop32 van de naaf afgehaald toen je de boel weer inelkaarzette???
't is een geintje maar je moet es weten wat voor gereedschap overal achterblijft
Die slijtsporen zou ik me niet druk over maken. Als de koppelingsplaten maar niet ingeslagen hebben op de vingers van de korf.
Aangezien je het probleem niet hebt in zijn vrij geloof ik dat het hele stuk van zuiger tot ingaande as van de versnellingsbak in orde is.
Je hebt het probleem in alle versnellingen, het is dus ook niet een tandje van een tandwiel.
Het moet dan wel iets zijn aan de uitgaande as, of de schakelvorken, de schakelwals of de klok.
Maar ik moet beter lezen. Het treed op nadat je de koppelingskorf er uit hebt gehad. Hoe heb je dat gedaan? Heb je een tool om de korf vast te zetten zodat je voorzichtig met een dopsleutel die grote moer los kunt draaien?
Of heb je hem in een versnelling gezet, het achterwiel geblokkeerd en een pneumatische slagmoersleutel gebruikt?
Of dat alleen met Kawa is weet ik niet, maar de enige pakking die ik vervangen heb is die van het deksel en daar kan geen passing van veranderen.. Behalve het ontkoppelen, maar dat doet ie.Is er niet iets met pakkingen veranderd waardoor passingen anders zijn geworden? Of gebeurt dat alleen bij kawasaki's
Weet je dat ik eigenlijk steeds meer aan de carburateurs ga zitten denken? Wat tank je?
Choke een beetje open, vuiltje hier of daar, misschien oude bougies (vervangen kan geen kwaad hè) Pulsgevert die loshangt.
Misschien hoor jij Backfire wel als mechanisch geluid
Ik zou zeggen indien mogelijk maak eens een filmpje van het geluid,dat zegt vaak meer dan 1000 woorden,
tijdje terug nog iemand die dacht dat z,n blok kapot was,na het plaatsen van een filmpje bleek het gewoon gerammel van
de koppeling te zijn,na synchroon stellen van de carbs was het zo goed als weg.
Ik weet het niet. Ik heb destijds op mijn cbr900rr ‘93 de ketting en kettingwielen vervangen die geborgd waren met (de verkeerde) locktite.Ja, die dop is er wel af, die had ik vermoedelijk ook wel wat eerder opgemerktMaar ik zou wss niet de eerste zijn inderdaad...
Tussen het vervangen koppelingsplaten (waarbij ik om wat te controleren ook de korf af gehad heb) en dit probleem zit wel een volledige circuitdag. daar toch een dikke 200km gereden... Korf is er niet met speciale tool uitgegaan, dus inderdaad door achterwiel te blokkeren en met slagmoersleutel erop. Ik zag hier geen kwaad in, maar wellicht ga jij me nu anders vertellen..?
Klinkt als een motor die totaal uit synchronisatie staat,niet ergens iets mis bij de verbindingen van de carbs onderling?Toegegeven, het geluid valt en beetje weg op film, maar ik heb het geprobeerd... Als het nodig is monteer ik de ketting nog even zodat ik wat weerstand kan geven. Voor de geïnteresseerden: