Bougie komt steeds "los" Yamaha XZ550

lukieluke

MF'er
13 jan 2018
32
5
Den Haag
Bij mijn xz550 komt van de achterste cilinder de bougie een beetje los. Hierdoor sluit die niet perfect af, waardoor de motor minder goed loopt. Als ik hem vastdraai loopt de motor weer perfect, maar kort daarna weer minder en zit die weer losser. Niet zo los dat je hem met de hand eruit haalt, maar kan hem steeds een klein slagje geven.
Als ik test met remreiniger, dan reageert de motor ook door hoger in toeren te jagen. Dit doet die niet bij de voorste. Ik heb al een nieuwe bougie gehaald en de kop gecontroleerd of er geen vuil of andere troep in ligt. Iemand tips?
 
Je kunt de aansluitpunten voor de yics op beide cilinders verbinden met een slang en de balanskamer laten vervallen. Neem wel een stevige slang die niet vacuüm gezogen kan worden. Ik rijd al 10 jaar zo. Werkt prima. Afdoppen kan ook. Gevolg hiervan is echter dat het verbruik omhoog gaat.

Waarschijnlijk loopt de xz550 nu niet lekker stationair. Dit komt omdat onder meer door het vacuüm lek in het yics systeem door de poreuze slang.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de aansluitpunten voor de yics op beide cilinders verbinden met een slang en de balanskamer laten vervallen. Neem wel een stevige slang die niet vacuüm gezogen kan worden. Ik rijd al 10 jaar zo. Werkt prima. Afdoppen kan ook. Gevolg hiervan is echter dat het verbruik omhoog gaat.

Waarschijnlijk loopt de xz550 nu niet lekker stationair. Dit komt omdat onder meer door het vacuüm lek in het yics systeem door de poreuze slang.
Het plan was inderdaad afdoppen, maar dan zal ik ze verbinden. De xz550 liep inderdaad niet lekker stationair, nu wel beter maar nog niet perfect. Is een versterkte brandstofleiding hier geschikt voor? Die heb ik nog wel liggen denk ik namelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan