Bouw van een caferacer Honda cb 750

thewil

MF'er
8 dec 2013
52
0
Na mij voorgesteld te hebben mijn eerste project:
hij is dus van 1973, en dat is ook wel te zien, blok frame handels en zo kunnen wel een opknapbeurt gebruiken, dus zodra als de body klaar is en hij netjes loopt, gaat alles uit elkaar. Ik heb de tank zit combi die ik hier had liggen er even opgezet...mmmmm...weet ook nog niet of het dit gaat worden. \ik moet zeggen dat slanke cb 350 tankje staat hem ook wel mooi, dus dat wordt weer denken...van de andere kant, het is wel een tank zit combi van die tijd...dus wil ik wat in de nostalgie blijven...Ben nog wel op zoek naar een mooie tophalf en ben ook al met iets bezig...
Hieronder een foto zoals ik hem kocht
full
 
Na mij voorgesteld te hebben mijn eerste project:
hij is dus van 1973, en dat is ook wel te zien, blok frame handels en zo kunnen wel een opknapbeurt gebruiken, dus zodra als de body klaar is en hij netjes loopt, gaat alles uit elkaar. Ik heb de tank zit combi die ik hier had liggen er even opgezet...mmmmm...weet ook nog niet of het dit gaat worden. \ik moet zeggen dat slanke cb 350 tankje staat hem ook wel mooi, dus dat wordt weer denken...van de andere kant, het is wel een tank zit combi van die tijd...dus wil ik wat in de nostalgie blijven...Ben nog wel op zoek naar een mooie tophalf en ben ook al met iets bezig...
Hieronder een foto zoals ik hem kocht[afbeelding]
Leuk ding.
Voorvork, wielen en voorremmen zijn niet meer de originele. Maar wel beter dan origineel.
Gave uitlaat trouwens!

Er zitten trouwens ook al andere carburateurs op. Zo te zien komt al dat spul (wielen, vork, remmen, carburateurs) van een F2 type. Niks mis mee.
 
Laatst bewerkt:
350 tankje is wel erg iel...zou dan een 500K1 tank nemen, of een 500Twintank...ook leuk...

ps heb hier een 750f tank liggen met een heel mooi zitje (van Wrech Monkeys)...dus als je er niet uitkomt....
 
Laatst bewerkt:
Zoals hierboven op de foto vond ik het drie keer niks, rommelig en totaal geen balans.
hele motor uit elkaar gehaald en ik ga hem opbouwen richting de stijl als op bijgevoegde foto.
Voorvork die er in komt is van een cbx 550, met in disk schijfremmen, anti duik en lucht ondersteuning. Mooi is de techniek van nieuw en de look van oude trommelremmen.
Achter uiteraard ook een cbx 550 wiel.
Tank wordt een Norton manx type met bijpassend zadel, (is in bestelling) dus zoals op de foto.
Triangel wordt leeg, aangepaste olietank is in de maakt, komt tussen de voorste triangel frame buizen. Frame wordt gepoedercoat in de kleur rood. Blok wordt zwart met rode accenten. Rest van de motor wordt ook zwart met rode accenten.
Inmiddels ook rem/schakelset gekocht en zwarte veren 290 mm voor achter.
Zit nu te wachten op de tank en het zitje, zodat ik alles pas kan maken.
Zal dan ook wat fotos plaatsten van de vorderingen.
full
 
O ja, ik zoek nog een rickman tophalf kuipje, jaren 70 stijl...iemand iets liggen?
 
1973... lijkt mij niet... naar mijn mening is het een zeer lelijk verbouwde F2 en die bestonden niet in '73 (misschien is het blok eens veranderd)

Maar mag de pret verder niet drukken.. succes!
 
Laatst bewerkt:
Blokkie en voorwiel klaar:
full

full


Of het kleppendeksel rood blijft is nog de vraag...is wel erggggg rood....
 
PS is wel degelijk een 73-er, maar inderdaad, behoorlijk vernaggeld!
 
Nog wat fotos,
frame kaal gemaakt met cbx vork erin.
full

Wiel maar nu met rode remklauw en binnen ventilatie plaatjes. (wat vinden jullie, deze of helemaal zwart?)
En nog een foto van het type tank wat er op komt.
full
 
Een korte update,
Diverse spullen zijn in bestelling of in de maak:
Handgemaakte olietank voor tussen de voorste triangelbuizen zodat de triangel open blijft.
Norton manx tank
Aangepast zitje, met kontje waar electriek en accu in komt
Remmen inmiddels gereviseerd
Rearsetcontrols
Aanpassen cbx voorvork zodat alles past in het cb frame
Draaien diverse pasbussen, ringen en steekas
Tophalf is onderweg
Dyna s onsteking
Shocks zijn in bestelling

Wat duurt wachten soms lang
Klein spul in de usa besteld, bv de dyna onsteking, scheelt enorm, tenminste als iemand ze voor je meeneemt. En dat geluk heb ik...
 
olietank komt tussen de twee voorste triangel framebuizen, weet niet hoe dit anders te noemen. helemaal op maat aan het maken. Ongeveer zoals op onderstaande foto. (wat trouwens een hele mooie fiets is)
full
 
vandaag kuipje binnen gekregen, helemaal uit belgie, met glas. Nu nog beugels fabrieken.
full

Ook zitje binnen en tank...tank, een Norton manx type kan retour, sturen ze de verkeerde, dus zonder uitsparing voor bovenste frame buis... x23 Balen, heb namelijk de tank nodig om het zitje op maat te kunnen maken.
full
 
Update, weer een tankje kunnen scoren op MP. of het deze uiteindelijk gaat worden weet ik nog niet zeker. Ben namelijk nog bezig met een manx tank, en ook de originele tank is nog een optie, deze ben ik namelijk helemaal aan het aanpassen, is al uitgetekend, nu nog slijpen en lassen. (doe ik samen met een kameraad hier uit de buurt)
Ik moet zeggen, dat de tank die er nu op zit helemaal niet zo gek is. Wel moeten de hoeken voor afgerond worden, en ook de overgang van smal naar breed zou wat mij betreft wat ronder mogen:
(kun je tussendoor ook nog ff de puinzooi zien tijdens het opruimen)
full

full

en nog een wat oudere foto met het aangeschafte rickman kuipje. (inclusief scherm!)
full
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die rubbers zelf wel mooi hoor zo!
Was inderdaad de motor al tegen gekomen!

Zelf laat ik mijn inboard ventilated disc aluminium (heb hem alleen voor).
De velgen maak ik een ander kleurtje!
 
Ik vind die rubbers zelf wel mooi hoor zo!
Was inderdaad de motor al tegen gekomen!

Zelf laat ik mijn inboard ventilated disc aluminium (heb hem alleen voor).
De velgen maak ik een ander kleurtje!
He Vincent
leuk je hier te lezen!
Heb een extra setje cbx wielen, deze wil ik laten spaken en poederklooten. En dan kijken wat mooi si, ik denk erruuugggg mooi! Dan laat ik et andere setje ook doen voor een ander project wat ik nog in mijn kop heb zitten...
 
He Vincent
leuk je hier te lezen!
Heb een extra setje cbx wielen, deze wil ik laten spaken en poederklooten. En dan kijken wat mooi si, ik denk erruuugggg mooi! Dan laat ik et andere setje ook doen voor een ander project wat ik nog in mijn kop heb zitten...

Nu ben ik heel benieuwd wat voor ideeën je voor dat andere project in je kop hebt zitten! :Y
 
Nu ben ik heel benieuwd wat voor ideeën je voor dat andere project in je kop hebt zitten! :Y

Als je goed gelezen hebt, zie je ook dat ik harley fan ben, kijk hier:
SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum. • Toon onderwerp - Sportster softail project Werktitel RED OX
als deze klaar is een cafe racer met sportster blok lijkt mij heel gaaf, of als tussen stap een virago....ben nog op zoek naar een oude virago xv of sportster 1200...
 
Terug
Bovenaan Onderaan