Wil je nu ook nog vertellen dat de X-lite een betere aero-dynamica heeft........?ben begonnen met de Sprint R van Schuberth beviel me wel
toen de C2lekken, piepen,zwaar,folie liet los,dak viel als je op de zumo keek
na 1 jaar resoluut in de kliko gemieterd compleet met de bedrading en garantie (nooit meer een Schuberth klapdak)
Schuberth's zijn 't geld niet waard
heb nu een X-lite 702 hoewel niet voor brildragers, bevalt deze me nog 't best
sinds ik 'm heb rij ik ook sneller
Het topic gaat over de C3, maar apart dat jij een matige ervaring hebt met de C2.Ik heb de Schubert C2, ongelofelijk groot nadeel vind ik dat de klep continue dichtwaaid. Ik heb al een andere ruit maar geen verbetering. Daarnaast zit is precies tegen de bovenkant van de pinlock te kijken.
Ik ga zeker nooit meer een Schubert kopen, Nolan bevalt me dan toch net even wat meer al moet ik zeggen dat hij verder heerlijk zit.
Dat zal ook afhangen van de rijder zijn hoofd en zelfs het type motor.Wil je nu ook nog vertellen dat de X-lite een betere aero-dynamica heeft........?
Ik ben in het nu ongeveer anderhalf jaar in het bezit van een C3 en ben verbaasd hoeveel er kapot is gegaan. Hij is terug geweest voor afgebroken plastic delen bij de sluiting, afgebroken schuif voor de ventilatie, defecte bediening van het zonnevizier, een aantal keren scheuren bij het pinlockpuntje in het vizier en nu een afgebroken zonnevizier.
Ik ben er echt voorzichtig mee!
Alles wordt keurig opgelost door Motozoom, daar ligt het niet aan, maar de kwaliteit is echt slecht.
In het verleden had ik met andere Schubert helmen geen slechte ervaringen.
Ik heb 5 jaar gedaan met mijn C3 en ca 12.000 km per jaar weer en wind. Dit was het model dat bestond voordat de C3 pro uit kwam en voordat de C3 hernoemd is naar C3 basic.
Geen grote problemen gekend alleen dat de kin rand los schoot maar daarvoor is er een aanpassing bedacht door Schuberth.
Omdat ik zo tevreden was heb ik nu net een week een nieuwe C3. Een C3 Louis Special.
Ik heb kleine aanpassingen kunnen ontdekken namelijk dat de bekleding van mindere kwaliteit lijkt te zijn. Kin flap is niet bijgeleverd. (wel de kin rand)en het klitten band bij de sluiting zit er niet.
SRC set overzetten was geen probleem.
Mijn ruitjes zijn allemaal pinlock voorbereid en de pinlocks worden er allemaal netjes door Motozoom ingezet
Ik heb m'n huidige C3 basic al weer 3 jaar en doe reeds 2 jaar met hetzelfde vizier met pinlock. Ik gebruik de motor (en helm dus ookIk ben inmiddels een redelijk aantal vizieren verder en moet eigenlijk weer terug om m'n vizier te laten vervangen, ze barsten allemaal bij de (het??) pinlock.
Niet?Nee hoor, gewone vizierspray die ze me bij de Motozoom verkocht hebben. En ik rijd nog steeds vrij weinig motor, dus het is ook niet door veel gebruik.
Ook een C3 hier.
Ik heb 'm nu 2 jaar o.i.d. en de pinnetjes om het visier te wisselen zijn er al 2x uitgevallen. Wanneer ik het visier open zet klikt 'ie het visier door zo'n pinnetje heen ofzo, en dan bungelt het visier aan één kant los.
Resultaat is in ieder geval dat ik al 2x terug ben gegaan voor nieuwe pinnetjes.
De onderste rand van de voering komt ook heel regelmatig mee als ik mijn helm afzet. Kun je weer 5 minuten kloten om 'm vast te zetten.
Veel te dure helm voor dit soort grappen.
Wat er denk ik gebeurt is dat als je het visier open maakt verbuigt het iets waardoor de pinlock los schiet. Nee, dat mag niet maar dat gebeurt ook niet als het pinlock visier er strak in zit. Die pinnetjes zijn excentrisch. Dat betekend dat als je de pinnentjes verdraait het pinlock visier er strakker of losser in komt te zitten.
Als deze op zijn strakste stand er nog uit schiet dan zitten de gaten op de verkeerde plek.
Loskomende voering is een bekend probleem en er is door schubert een eenvoudig op lossing bedacht. Namelijk onzichtbaar vastzetten met twee schroefjes onder de afwerkrand.
Ga er even mee langs je dealer.
Merci, ga ik eens doen die schroefjes. Als dat verholpen is, is het wel een fijne helm verder qua comfort.
Ik heb overigens gewoon het originele visier waar ik verder nooit aangekomen ben. Visier gaat soepel open, valt niet dicht en voelt heel strak op z'n plaats. (tot ie eruit dondert) Pinlock moet ik voor de winter nog aanschaffen.
Ja, dat is het stomme, ik had verwacht dat ik niet de enige zou zijn met Schuberth Problemen, maar dat lijkt fors mee te vallen. Ook bij Motozoom geven ze aan de hoeveelheid problemen die ik met m'n C3 heb gehad nog nooit gezien te hebben.Nu aan m'n 3e Schubert. Ooit begonnen met de originele Concept, daarna een C2 en nu al een tijdeje een C3 basic. 1X ooit een onderdeel verloren wat m'n vizier op z'n plek hield bij de C2. Waarschijnlijk door eigen montagefout, want het gebeurde vrij kort nadat ik een nieuw vizier had geplaatst. Verder noot problemen.