therealdude
Rookie
- 21 jun 2009
- 22
- 3
In mijn beeldvorming van hoe je systeem eruit zou moeten zien, zuigt de benzinepomp benzine uit een gevulde benzinetank. Door een benzinefilter. Als dat zo is, is het denk ik eerst belangrijk om na te denken over hoe in de eerst plaats er lucht in een gesloten systeem komen kan.Hallo!
Ik heb sinds een paar maanden soms problemen met mijn motor. Het is een xj600s uit 95 met electrische benzinepomp.
Af en toe kreeg ik een vapor lock, maar de laatste dagen gebeurt het wel heel vaak. Zo vaak dat ik eigenlijk niet meer de snelweg op durf (daar reed ik best vaak en ik moet bekennen dat de binnendoorweggetjes eigenlijk wel veel leuker zijn...)
Er zit dan een luchtbel bij het filtertje wat tussen de kraan en de pomp bevestigd zit. De benzinepomp blijft dan continue tevergeefs proberen druk op te bouwen.
Ik heb al het een en ander geprobeerd zoals het pompje wat schuin plaatsen zodat de luchtbel theoretisch gezien ergens anders zou moeten komen te zitten. Als het me overkomt dan frutsel ik er wat aan en bouwt ie op een gegeven moment weer druk op. Hoe ik het nou steeds fix?? Geen idee :p Thuis kom ik in iedergeval tot nu toe nog wel :p
Ik vermoed zelf mijn benzinekraan, maar ik weet het niet zeker. Het filtertje zit wat vliegroest in, maar dat moet toch niet veel uitmaken?
Dit alles gebeurt ook met tank tot aan de nok gevuld.
Voordat ik de boel uit elkaar trek, ben ik benieuwd naar jullie mening. Ik heb namelijk het idee dat ik iets over het hoofd zie...
Dank!
Groeten, bas
Lees ik nu goed dat er zowel een vacuum- en een elektrische pomp op je motor zit? Of bedoel je vacuumkraan ipv vacuumpomp.Vanwege de electrische pomp -af fabriek werd deze motor inderdaad met vacuumpomp geleverd- staat de kraan op pri!
Knikjes kunnen erger worden door warm worden en trillen enzo. Even dubbelchecken dus.Er zitten wel een paar bochtjes in, maar die zaten er al in toen ik hem had aangeschaft. Ruim 7k probleemloos mee gereden, en laatste dagen ineens vaak dit probleem, nu 11 k km gereden
Volgens mij zit alles namelijk zoals het hoort. Ook als de pomp lucht pompt, zie je een hoop geborrel dus die zou ook wel goed moeten zijn, denk ik?
Ik post morgen even een fototje!
even geheel tussendoor: loopt nou de benzine direct je blok in? Je tank zit er toch boven? Dan hoort daar die filter tussen toch?Heren bedankt voor de reacties.
Hier een fototje van hoe het boeltje zit:
Het kraantje zit terhoogte van de benzinepomp, dus de leiding eroverheen zal voor problemen zorgen.
Ik denk dat het inderdaad goed mogelijk is dat ik onderschat hoe de boel misschien tijdens het rijden beweegt en zo een 'luchtbel opsluiting' kan veroorzaken.
Ik zal het eea fixeren en kijken of dit het probleem oplost.
Mocht dit niet helpen dan ga ik de dingen die ex-motorloos voorstelde proberen.
Zit er wat vliegroest in het filter? of in de benzinekraan (die zal ook een filter hebben).Hallo!
Ik heb sinds een paar maanden soms problemen met mijn motor. Het is een xj600s uit 95 met electrische benzinepomp.
Af en toe kreeg ik een vapor lock, maar de laatste dagen gebeurt het wel heel vaak. Zo vaak dat ik eigenlijk niet meer de snelweg op durf (daar reed ik best vaak en ik moet bekennen dat de binnendoorweggetjes eigenlijk wel veel leuker zijn...)
Er zit dan een luchtbel bij het filtertje wat tussen de kraan en de pomp bevestigd zit. De benzinepomp blijft dan continue tevergeefs proberen druk op te bouwen.
Ik heb al het een en ander geprobeerd zoals het pompje wat schuin plaatsen zodat de luchtbel theoretisch gezien ergens anders zou moeten komen te zitten. Als het me overkomt dan frutsel ik er wat aan en bouwt ie op een gegeven moment weer druk op. Hoe ik het nou steeds fix?? Geen idee :p Thuis kom ik in iedergeval tot nu toe nog wel :p
Ik vermoed zelf mijn benzinekraan, maar ik weet het niet zeker. Het filtertje zit wat vliegroest in, maar dat moet toch niet veel uitmaken?
Dit alles gebeurt ook met tank tot aan de nok gevuld.
Voordat ik de boel uit elkaar trek, ben ik benieuwd naar jullie mening. Ik heb namelijk het idee dat ik iets over het hoofd zie...
Dank!
Groeten, bas
En hoe is die vacuum gestuurde benzinepomp omzeild, zit die in de diepteja die is omzeild doordat de kraan op PRI staat, zou het helpen als de slang niet dat 'bochtje' naar beneden maakt bedoel je?
Op zich mee eens. Geen hoogteverschil om te overbruggen (maar wet van communicerende vaten zegt dat dit geen probleem hoeft te zijn) en minder kans op opwarmende benzine (maar dan zou juist bij lage belasting, en lagere doorstroomtijd van de benzine het probleem zicht eerder voordoen). En, bovendien, de brandstofslangen zien er origineel / voorgevormd uit. Dat geeft de indruk dat het zo hoort te zijn...Is die vacuum gestuurde benzinekraan nu helemaal omzeild dus er loopt geen benzine meer door
Ik zie liever de benzineslang van de kraan gelijk het filter ingaan, dus niet even naar beneden die spleet in.