jazzper23
Die hard MF'er
- 11 aug 2019
- 263
- 51
Ik ben de Mikuni carburateurs van mijn Yamaha FZS600 uit 1998 aan het reinigen omdat deze vol met roest zaten en lekten. De brandstof aansluiting tussen carb 1&2 en 3&4 wordt met elkaar verbonden dmv een stalen buisje met aan beide kanten een O-ring. Helaas is het niet een standaard O-ring met een ronde rand, maar 1 met een platte rand. De O-ring steekt iets uit ten opzichte van het stalen buisje waar hij op zit. Ongeveer 0,5mm maar hij schuift heel makkelijk de carburateur in en ik heb niet het idee dat het heel goed afsluit. In het Haynes WPHB staat:
Where fitted install new O-rings on the fuel and vent fittings. Lubricate the O-rings with a light film of oil and install the fittings into their respective holes, making sure they seat completely.
Ik veronderstel dat de O-ring met olie ingesmeerd moet worden omdat deze zo strak hoort te passen dat deze anders moeilijk in de “benzine aansluiting” van de carburateur past. Is dat zo? Die van mij schuift heel makkelijk naar binnen.
Ik wil liever niet 4 O-ringen kopen van Yamaha. Deze kosten 32 euro voor 4, plus ik wil graag dit weekend mijn carburateurs weer in elkaar zetten en wil niet wachten tot de O-ringen binnen zijn.
- Moet het moeilijk zijn om de buisjes in de carburateur te schuiven?
- Is er een andere oplossing om ervoor te zorgen dat de aansluiting stevig en lekdicht is? Bijvoorbeeld een soort van teflon tape om het buisje wikkelen? Of kan ik een standaard O-ring gebruiken met een ronde rand.
Bedankt voor de hulp!
Where fitted install new O-rings on the fuel and vent fittings. Lubricate the O-rings with a light film of oil and install the fittings into their respective holes, making sure they seat completely.
Ik veronderstel dat de O-ring met olie ingesmeerd moet worden omdat deze zo strak hoort te passen dat deze anders moeilijk in de “benzine aansluiting” van de carburateur past. Is dat zo? Die van mij schuift heel makkelijk naar binnen.
Ik wil liever niet 4 O-ringen kopen van Yamaha. Deze kosten 32 euro voor 4, plus ik wil graag dit weekend mijn carburateurs weer in elkaar zetten en wil niet wachten tot de O-ringen binnen zijn.
- Moet het moeilijk zijn om de buisjes in de carburateur te schuiven?
- Is er een andere oplossing om ervoor te zorgen dat de aansluiting stevig en lekdicht is? Bijvoorbeeld een soort van teflon tape om het buisje wikkelen? Of kan ik een standaard O-ring gebruiken met een ronde rand.
Bedankt voor de hulp!