Brandstof verbruik Fireblade 929

RaysFireBird

MF'er
15 aug 2012
96
0
Noord holland
Ik had al vernomen dat de Blade veel brandstof verbruikte maar dat ie 180km op een volle tank zou doen had ik niet verwacht.

Is hier iet tegen te doen dat het verbruik minder word.


mvg Ray
 
Ja dat staat op de teller enn na het brandne van de reserve lampje heb ikongeveer 16L getankt.Ik neem aan dat de digiale teller werkt.

ik zou zeggen, ga een keer met iemand rijden in de buurt met een zelfde soort motor.

en vergelijk na een rit van allebei vanaf de pomp na een km of 100 en dan weer tanken het verschil.

dan weet je of er iets niet klopt of wel klopt.

maar vooralsnog ik zou zeggen, laat em nakijken als die niet meer origineel is qua mapping en uitlaat.

als er een powercommander op zit, gericht op een uitlaatsysteem en t uitlaatsteem mist.. dan veranderd er ook vanalles :)
 
dat is wel om te huilen!

je rijd zelf een 929.. dan zou je toch een keer naar je tankdop moeten gekeken hebben hoe dat zit en werkt :')

nu ga ik er niks meer over zeggen, hoop dat je wat aan me tips hebt gehad topicstarter :)

ok.. als je hier al om huilt.. :?

Maar nee, ik heb daar nog niet naar gekeken, bij mij is er niks mis met m'n tank :)
 
Laatst bewerkt:
ok.. als je hier al om huilt.. :?

Maar nee, ik heb daar nog niet naar gekeken, bij mij is er niks mis met m'n tank :)

figure of speech.

maar dat zijn nou net van die algemene dingen die je controleerd net zoals brovak..

je wil toch niet met iedere bocht een halve liter benzine weglekken omdat je rubbertje verstaft is, of gescheurd is?

ik vind dat gewoon onderdeel van onderhoud en controle van de motor.
 
1:11,25 dus.

Met mijn 919 Fireblade rij ik normaal woon-werk verkeer 250 km op 16 liter. Dus 1:15,6.

Dus je motor verbruikt inderdaad aardig wat.

Controleer je luchtfilter als eerste maar eens. Of eigenlijk: gooi er maar meteen een nieuwe in (als dat niet recentelijk gebeurd is). Mijn motor begon vorig jaar ook steeds meer te verbruiken. Op een gegeven moment nog maar 200km op een tank. Luchtfilter vervangen. Hop, zat ik meteen weer op de 250 a 260 km per tank.

Het kan ook heel goed zijn dat je inderdaad benzine ergens verliest. Bij de rand van de tankdop, zoals eerder gezegd. Of een klein gaatje in de benzineleiding (hangt er een benzinelucht om je motor heen?).
 
Laatst bewerkt:
1:11,25 dus.

Met mijn 919 Fireblade rij ik normaal woon-werk verkeer 250 km op 16 liter. Dus 1:15,6.

Dus je motor verbruikt inderdaad aardig wat.

Controleer je luchtfilter als eerste maar eens. Of eigenlijk: gooi er maar meteen een nieuwe in (als dat niet recentelijk gebeurd is). Mijn motor begon vorig jaar ook steeds meer te verbruiken. Op een gegeven moment nog maar 200km op een tank. Luchtfilter vervangen. Hop, zat ik meteen weer op de 250 a 260 km per tank.

Het kan ook heel goed zijn dat je inderdaad benzine ergens verliest. Bij de rand van de tankdop, zoals eerder gezegd. Of een klein gaatje in de benzineleiding (hangt er een benzinelucht om je motor heen?).

sorry totaal niet te vergelijken ;)

je vergelijkt nu een carburatiefiets met een injectiefiets.

injectie past z'n brandstof toevoer af naar het mengels dat gemeten wordt.
dus invloed door luchtfilter is nihiel.
t is nooit verkeerd om te controleren maar zal amper invloed hebben.
 
Raar hoor als ik mijn auto voltank haal ik ook 720 km en mijn motor maar 200km, mijn auto is dus gewoon bijna 4x zo zuinig! Dat is toch niet normaal, ik had laatst mijn auto half vol gedaan toen kon ik 400km en me motor had ik helemaal vol en 200km gereden, dus nog steeds is me auto dan 2x zo zuinig, ik had wel nieuwe ventieldopjes op de auto zou uitmaken?
 
Raar hoor als ik mijn auto voltank haal ik ook 720 km en mijn motor maar 200km, mijn auto is dus gewoon bijna 4x zo zuinig! Dat is toch niet normaal, ik had laatst mijn auto half vol gedaan toen kon ik 400km en me motor had ik helemaal vol en 200km gereden, dus nog steeds is me auto dan 2x zo zuinig, ik had wel nieuwe ventieldopjes op de auto zou uitmaken?

goh hebbie hem weer :+ nep newb _O-
 
Zuiniger rijden dmv rijstijl aan te passen.
Zo haalde ik met 14 liter 260 km met mn R6 2004. Maar dit waren wel alleen snelwegkms en af en toe gas open trekken.
Met woon- werkverkeer rij ik met 14 liter zo n 200 km. Komt alleen maar door hard optrekken bij stoplichten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan