- 29 apr 2004
- 31.978
- 18.038
Ik ben toch bang dat je schijven (of één schijf) krom is. Zeker omdat je het alleen bij zachtjes remmen hebt en niet bij hard remmen.
Je kunt nog wel je balhoofdlagers checken en je voorband. Bij 8k kilometers krijg je wellicht ook nog wat compensatie van de dealer.
Hoi ijzervreter; Remschijfproblemen die vanzelf overgaan? Lijkt me een heel sterk verhaal. Ik weet natuurlijk niet wie je dealer is, maar heb je zelf niet het idee dat hij jou aan het lijntje houdt? Misschien moet je hem eens vragen om wat coulance. Moet toch kunnen als de garantie nog maar net afgelopen is. Bijvoorbeeld: betaal ieder de helft van de nieuwe schijven als dat nodig is. Persoonlijk vind ik dat je nooit moet knoeien met remsystemen en al zeker niet door blijven rijden met problemen die op enig moment erger kunnen worden. Remmen zijn je laatste/enigste redding in noodgevallen!!!
Verder hoop ik dat mijn Breva geen problemen krijgt na afloop van de garantietermijn volgend jaar. Net als Dolf; Ik ben benieuwd!
Dat was mij inderdaad ook opgevallen!Breva nog leverbaar? Op de site van motoguzzi staat de breva (1200) nog wel in de line-up. Maar wat schetst mijn verbazing; hij staat niet in de 2010-prijslijst (pdf).
Dan rijst toch de vraag of de Breva uit het assortiment is genomen. Dat zou toch jammer zijn! Wie kan hier iets over zeggen?
Mmmja, iets dergelijks dacht ik ook...ZEVENHONDERDTACHTIG Euries !!! Wow, dat is geen kattepis zeg. Ik heb deze zomer een 10.000 km beurt laten doen. Ca. 300 Euro. (Geen banden) Doe daar eens 150 Euro bij voor een voorband, dan heb je nog lang geen 780 Euro.
Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat je onder garantie gerepareerd gekregen hebt. Ik heb helemaal in het begin een nieuwe tellerpartij gehad i.v.m. condensvorming. Heb er het laatste jaar geen last meer van gehad. Ben benieuwd wat er nog meer kapot kan.
Dat was mij inderdaad ook opgevallen!
Ik heb de mijne net weer thuisbezorgd gekregen na zijn 20.000-beurt (incl. nieuwe voorband). De rekening kreeg ik in de brievenbus.... dat leverde me bijna een hartklap op!Zo'n 780 Euro, inclusief de BTW en de voorband uiteraard. En garantiegevalletje nummer vier of vijf (ben de tel kwijt), deze keer is de koppelingspomp onder garantie vervangen.
In maart loopt de garantietermijn af, maar ik maak me toch een beetje zorgen over wat er misschien nog meer stuk gaat als ik straks weer lekker wil rijden...