Bridgestone BT021,slechte grip bij regen

Ik heb dit gelezen en gelijk de BT-021's onder mijn FJR gelegd. (Tja de BT-020's waren kuis versleten).
Ik heb er laatst nog in de regen met een gangetje of 40, rechtsaf over de tramrails heen gereden en ze slippen niet verder door dan welke band ik dan ook eerder gehad heb.

Als het allemaal echt zo slecht is met die banden, post ik het gelijk wel.
Dus zolang ik niet post.......

FJR ? _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Mijn brommer staat er bekend om een vrij eigen willetje te hebben, wat in de regen wel eens lastig kan uitpakken Ik rijdt naar volle tevredenheid op de BT014 rond. Droog weer is prima, nat weer ook niks te klagen. Ok, als je iets te vroeg op het gas gaat zet ie wel een paar stapjes opzij. maar normaal rijden zijn ze prima.


Nadeel, ze slijten enorm hard.

Mara, eerlijk is eerlijk, ik denk dat de volgende MPP's gaan worden, al heb ik er nog nooit mee gereden! We zien wel hoe die gaan bevallen. Smaken verschillen nu eenmaal. En voor een ieder is elke band weer anders.
 
Hallo mede MF'ers,

Ik heb 'sinds februari een bridgestone bt021 voor op mijn Triumph sprint ST,en tot
afgelopen weekend niks dan lof over de grip,bij droog weer dan.
Nu ben ik afgelopen weekend in de eifel wezen rijden,en nog steeds alles goed,totdat het ging regenen en een aantal malen mijn voorwiel gewoon wegslipte in een aantal bochten,en dat toch bij redelijk gematigde snelheid.
Ik heb een E-Mail naar bridgestone nedeland gestuurd waavan ik het volgende antwoord kreeg.

"Hiermee bevestigen wij de goede ontvangst van uw e-mailbericht. Hartelijk dank hiervoor. Tot op dit moment hadden wij nog geen meldingen ontvangen inzake het wegslippen van de voorband.
Het enige wat wel weten dat de wegen in de Duitse Eifel met verschillende soorten en materialen asfalt aangelegd worden. Dit zorgt er wel voor dat niet op alle stukken wegen dezelfde grip behaald kan worden. Deze informatie hebben wij eveneens uit de verschillende motorbladen.

Helaas kunnen wij u op dit moment niet verder helpen."

Met vriendelijke groeten,

Vivian van Kaam

PR & Communicatie

Bridgestone Nederland B.V.

Mijn volgende bandenmerk wordt zeker geen bridgestone :r :r :r

Ik denk dat Bridgestone weleens gelijk kan hebben.
Toen ik de Eifel doorkruiste op weg naar het Saarland (mijn vrouw en ik beiden met motor) zijn we beiden meerdere keren uitgegleden... gelukkig niet gevallen.

Telkens gebeurde het ofwel op nieuw aangelegde asvaltwegen, of op wegen waar barsten hersteld waren met pek of teer.

Op één plaats ben ik afgestapt om de staat van het wegdek te controleren. Ik gleed bijna uit. Je kon er letterlijk glijbaantje spelen.

Geen enkele band behoudt z'n grip op zo'n wegdek. Het duurt dan wel een tijdje eer je weer vertrouwen hebt in het rubber.
 
Nu rijd ik al een tijdje motor, best wel een lang tijdje als ik zo terug kijk, met verschillende soorten motorfietsen (900 boldor 150kkm opgezet,soes gsxf600 95kkm opgezet,yamaha thundercat 50kkm opgezet)en op alle fietsen heb ik bridgestone gehad, het rare was dat zelfs op de boldor die een goede 257 kilo woog dat de band daar ook stapjes opzij deed,zowel voor als achter, nu ben ik al een hele tijd over gestapt op de pilot road en ik heb deze band nog niet betrapt op wegglijden in de regen.
Ik rijd dus het hel jaar door en heb bewust voor de road gekozen vanwege zijn iets langere levensduur als de power.
Bij de thundercat was de bt020 aan het voorwiel trouwens ook verschrikkelijk aan het cuppen en daar heb ik met de road totaal geen last van,terwijl ik aan de veerinstellingen absoluut niks veranderd heb.
volgende setje word dus gewoon weer pilot road.
Op de xt600 ook michelin t63 noppenband gegooid, en ook die geeft zowel nat als droog geen krimp.
 
Ik heb BT014 en die zuigen keihard! Droog weer is er niks aan het handje, maar bij de minste damp op de weg kan ik beter binnenblijven.

Hij slijt ook nog eens vierkant af terwijl ik meer plat lig dan rechtop! Kortom een waardeloze band.

Had ook naar mijn papa moeten luisteren, die had bridgestone autobanden en daar ging hij al regelmatig mee rechtdoor in de regen.....
 
Ik heb BT014 en die zuigen keihard! Droog weer is er niks aan het handje, maar bij de minste damp op de weg kan ik beter binnenblijven.

Hij slijt ook nog eens vierkant af terwijl ik meer plat lig dan rechtop! Kortom een waardeloze band.

Had ook naar mijn papa moeten luisteren, die had bridgestone autobanden en daar ging hij al regelmatig mee rechtdoor in de regen.....
Mmhh, met de TLR en BT014 kan ik toch echt prima rijden in de regen. 2 weken terug een meet/rit gehad over de lekdijk, en echt hééél veel regen... Maar bandje deed het perfect. Maar 1 keer een stapje opzij gehad.
 
Ik heb zelf alleen een BT-021 op mn achterwiel, maar ben het inderdaad met TS eens... bij droog asfalt niets aan de hand; zelfs beter als menig andere band!
Met regen kan je inderdaad wel eens een uitstapje verwachten, maarja een beetje driften in de regen is ook leuk ;)
 
de mens is een kudde dier: 1 roept, iedereen volgt: ongeacht wat er geroepen wordt..

misschien is de BT021 voor toer machines bedoeld (lees zwaardere) ? ik weet het niet maar ik heb ze laten leggen en ben naar zuid italie gereden zo'n maand geleden.. ook regen gehad in de Vosges en ALpes maar geen ene keer weg gegegleden. De grip is beter geworden (ik had vroeger BT020's) en stabiliteit is toegenomen. na 5000 km+, is de slijtage nog te verwaarlozen..
Een goede band ? zoals altijd , het hangt ervan af hoe je het gebruikt, het motor gewicht etc..

dus iedereen die roept zus en zo over banden heeft wat mij betreft een IQ <70

:W
 
Nog nooit met bt's gereden... wel met dunlops en pilot powers... de pilot powers deden alleen moeilijk toen ik ze net had en gas bijgaf op het zebrapad..
 
de mens is een kudde dier: 1 roept, iedereen volgt: ongeacht wat er geroepen wordt..

misschien is de BT021 voor toer machines bedoeld (lees zwaardere) ? ik weet het niet maar ik heb ze laten leggen en ben naar zuid italie gereden zo'n maand geleden.. ook regen gehad in de Vosges en ALpes maar geen ene keer weg gegegleden. De grip is beter geworden (ik had vroeger BT020's) en stabiliteit is toegenomen. na 5000 km+, is de slijtage nog te verwaarlozen..
Een goede band ? zoals altijd , het hangt ervan af hoe je het gebruikt, het motor gewicht etc..

dus iedereen die roept zus en zo over banden heeft wat mij betreft een IQ <70

:W

De BT 020/021 zijn speciaal ontwikkeld voor het ST=Sport/tour segment ,de naam zegt het al SPORT ÉN TOUR.
En als je de testen leest in het blad motor zijn ze "fantastisch" zowel droog als nat,en MIJN ervaring is dat dus niet,en met mij blijken er dus meer te zijn.
En als je stil staat zodra het regent heb je inderdaad grip genoeg :P :P :P

En wat dat IQ betreft....jij heb nu ook wat geroepen,dus welkom bij de groep... :o :o :o
 
ook geen slechte ervaring met de bt021 hier.

ook ermee in de eifel geweest in juni, met regen :)
ging prima, de road 2 die ik nu heb voelt wel wat lekkerder aan.
maar daardoor is de bt021 geen slechte band voor mij :)

de bt014 wel trouwens, die voelde ik gewoon wegglijden op rotondes.
 
Ik heb vóór een (gecupte en behoorlijk ver gesleten) BT-020 en achter een 3000km 'oude' BT-021.

In de regen voel ik het voorbandje regelmatig twijfelen, ook toen deze nog minder kilometers had. Achter heb ik dat pas één keer gehad en toen was de band 80km oud.

Maar door deze verhalen twijfel ik toch over mn volgende voorband.. ook BT-021 zodat ik een setje heb, of toch Pilot Road 2.. twijfel.. twijfel..

Weet iemand in hoeverre het eigenlijk belangrijk is om met een (zelfde) set te rijden?
 
Mijn BT021's "are still going strong", ook in de regen :}

Och en wat die setjes betreft, zolang je voorband op het voorwiel zit en je achterband op het achterwiel (en de goede rijrichting) komt het helemaal goed.
Banden 'twijfelen' niet, dat doet de bestuurder m/v.

Het wordt ietsje anders als je op een circuit gaat rondknorren omdat je dan wel veel en vaak de grenzen van je banden op zoekt.

en nee, de openbare weg gaat je dat nooit zo vaak lukken als op het circuit.

En als men beweerd dat men dat wel lukt, moeten ze geen zorgen maken over de banden maar heeeele andere zaken.
 
Laatst bewerkt:
ook geen slechte ervaring met de bt021 hier.

ook ermee in de eifel geweest in juni, met regen :)
ging prima, de road 2 die ik nu heb voelt wel wat lekkerder aan.
maar daardoor is de bt021 geen slechte band voor mij :)

de bt014 wel trouwens, die voelde ik gewoon wegglijden op rotondes.

Zo te horen heb je al heel wat opgebrand met die 25KW _O- _O- _O-
 
Mijn BT021's "are still going strong", ook in de regen :}

Och en wat die setjes betreft, zolang je voorband op het voorwiel zit en je achterband op het achterwiel (en de goede rijrichting) komt het helemaal goed.
Banden 'twijfelen' niet, dat doet de bestuurder m/v.

Het wordt ietsje anders als je op een circuit gaat rondknorren omdat je dan wel veel en vaak de grenzen van je banden op zoekt.

en nee, de openbare weg gaat je dat nooit zo vaak lukken als op het circuit.

En als men beweerd dat men dat wel lukt, moeten ze geen zorgen maken over de banden maar heeeele andere zaken.


FJR was het hè ........ _O- _O- _O-
 
Nu rijd ik al een tijdje motor, best wel een lang tijdje als ik zo terug kijk, met verschillende soorten motorfietsen (900 boldor 150kkm opgezet,soes gsxf600 95kkm opgezet,yamaha thundercat 50kkm opgezet)en op alle fietsen heb ik bridgestone gehad, het rare was dat zelfs op de boldor die een goede 257 kilo woog dat de band daar ook stapjes opzij deed,zowel voor als achter, nu ben ik al een hele tijd over gestapt op de pilot road en ik heb deze band nog niet betrapt op wegglijden in de regen.
Ik rijd dus het hel jaar door en heb bewust voor de road gekozen vanwege zijn iets langere levensduur als de power.
Bij de thundercat was de bt020 aan het voorwiel trouwens ook verschrikkelijk aan het cuppen en daar heb ik met de road totaal geen last van,terwijl ik aan de veerinstellingen absoluut niks veranderd heb.
volgende setje word dus gewoon weer pilot road.
Op de xt600 ook michelin t63 noppenband gegooid, en ook die geeft zowel nat als droog geen krimp.
Da's grappig, ik heb zelden echt problemen met banden maar met Bridgestone heb ik het nooit overdreven goed getroffen: De oude BT54 waren veel te stijf en weinig dempend op mijn BMWs, matig grippende en sterk cuppende 020's op mijn Buell en TDM, dramatisch nat-gedrag met Trailwings op een Africa Twin en met allemaal bijzonder snelle slijtage zodra je een paar mm vanaf de aanbevolen slijtage grens aankomt (tamelijk onprettige verrassing op reis b.v. als je dacht nog wel een paar duizend veilige km over te hebben).

De enige Bridgestones die me redelijk bevielen waren de oude 010.
Oh en ik heb in de jaren 80 nog een race-fiets van Bridgestone gehad, die was ook prima in orde :+
 
Laatst bewerkt:
Er zal waarschijnlijk veel marge voor de verkoper op zitten. Dan worden ze snel positief.
Hallo allemaal!!

Ik ben bedrijfslijjjjjjder van een banden groothandel en kan jullie i.d.d. vertellenn dat er op Bridgestones aardig wat marge zit voor de grotere motorfietszaken! Michelin is een heel goed merk en heeft er voor gekozen zich tte profileren als een absoluut
"a" merk!!! Goodyear en Michelin zijn de grootste banden producenten ter wereld en behoren tot de "trend-setters"!!!

De andere merken zoals; pirelli, bridstone, etc zijn trendvolgers!!! dit houd in dat ze een hoop afkijken van de grote jongens, en dan dus ook lager ontwikkelingskosten hebben!
De bandenmarkt in de nederland is verziekt!! Voor een micheline, betaal je in nederland gewoon de hoofdprijs!! Michelin nederland is daar zelf verantwoordelijk voor!!! Ze zijn echt "compleet van de pot gerukt" daar!!!

Kom net terug van een vere motorrit door Frankrijk en daar heb ik verschillende keren zitten bedenken hoe ik achterop mijn Fzr1000 een setje kon mee nemen!!
Ik Frankrijk zijn de prijzen erg prettig!!!!

Ff terug komend op de marge van Bridgestone!! Ze profiteren van de prijzen van Michelin!! Waarom? Dat heeft te maken met gevoel!!! Als ik jullie een band aanbied van michelin voor 220 euo! en dan als optie een Bridgestone aanbied voor 100euries!!! Dan zegt je gevoel dat het grote prijs verschil te maken moet hebben met de kwaliteit!!
Krijg je van die leuke reacties van zoals, "zo goedkoop!!??? Zeker peking-duck rubber??

Daarom is het dus voor detussen handel erg intressant om jullie Bridgestone aan te bieden!! En zo ook het prijsverschil tussen de andere niet te groot te laten worden

Groeten,

Colors
 
Hallo allemaal!!

Ik ben bedrijfslijjjjjjder van een banden groothandel en kan jullie i.d.d. vertellenn dat er op Bridgestones aardig wat marge zit voor de grotere motorfietszaken! Michelin is een heel goed merk en heeft er voor gekozen zich tte profileren als een absoluut
"a" merk!!! Goodyear en Michelin zijn de grootste banden producenten ter wereld en behoren tot de "trend-setters"!!!

De andere merken zoals; pirelli, bridstone, etc zijn trendvolgers!!! dit houd in dat ze een hoop afkijken van de grote jongens, en dan dus ook lager ontwikkelingskosten hebben!
De bandenmarkt in de nederland is verziekt!! Voor een micheline, betaal je in nederland gewoon de hoofdprijs!! Michelin nederland is daar zelf verantwoordelijk voor!!! Ze zijn echt "compleet van de pot gerukt" daar!!!

Kom net terug van een vere motorrit door Frankrijk en daar heb ik verschillende keren zitten bedenken hoe ik achterop mijn Fzr1000 een setje kon mee nemen!!
Ik Frankrijk zijn de prijzen erg prettig!!!!

Ff terug komend op de marge van Bridgestone!! Ze profiteren van de prijzen van Michelin!! Waarom? Dat heeft te maken met gevoel!!! Als ik jullie een band aanbied van michelin voor 220 euo! en dan als optie een Bridgestone aanbied voor 100euries!!! Dan zegt je gevoel dat het grote prijs verschil te maken moet hebben met de kwaliteit!!
Krijg je van die leuke reacties van zoals, "zo goedkoop!!??? Zeker peking-duck rubber??

Daarom is het dus voor detussen handel erg intressant om jullie Bridgestone aan te bieden!! En zo ook het prijsverschil tussen de andere niet te groot te laten worden

Groeten,

Colors


:^

Een andere uiteenzetting, maar zo bedoelde ik het ook in mijn reply; het gevoel.

En die wordt beinvloedt bij de meeste mensen door subjectieve zaken.
 
Hallo allemaal!!

Ik ben bedrijfslijjjjjjder van een banden groothandel en kan jullie i.d.d. vertellenn dat er op Bridgestones aardig wat marge zit voor de grotere motorfietszaken! Michelin is een heel goed merk en heeft er voor gekozen zich tte profileren als een absoluut
"a" merk!!! Goodyear en Michelin zijn de grootste banden producenten ter wereld en behoren tot de "trend-setters"!!!

De andere merken zoals; pirelli, bridstone, etc zijn trendvolgers!!! dit houd in dat ze een hoop afkijken van de grote jongens, en dan dus ook lager ontwikkelingskosten hebben!
De bandenmarkt in de nederland is verziekt!! Voor een micheline, betaal je in nederland gewoon de hoofdprijs!! Michelin nederland is daar zelf verantwoordelijk voor!!! Ze zijn echt "compleet van de pot gerukt" daar!!!

Kom net terug van een vere motorrit door Frankrijk en daar heb ik verschillende keren zitten bedenken hoe ik achterop mijn Fzr1000 een setje kon mee nemen!!
Ik Frankrijk zijn de prijzen erg prettig!!!!

Ff terug komend op de marge van Bridgestone!! Ze profiteren van de prijzen van Michelin!! Waarom? Dat heeft te maken met gevoel!!! Als ik jullie een band aanbied van michelin voor 220 euo! en dan als optie een Bridgestone aanbied voor 100euries!!! Dan zegt je gevoel dat het grote prijs verschil te maken moet hebben met de kwaliteit!!
Krijg je van die leuke reacties van zoals, "zo goedkoop!!??? Zeker peking-duck rubber??

Daarom is het dus voor detussen handel erg intressant om jullie Bridgestone aan te bieden!! En zo ook het prijsverschil tussen de andere niet te groot te laten worden

Groeten,

Colors

Dus als ik het goed begrijp verdiend de tussenhandel het meest aan Bridgestones,die in aankoopprijs voor de handelaar véél goedkoper zijn.
Hoeft natuurlijk niets aan de kwaliteit af te doen.
En Michelins zijn dan gewoon zo duur i.v.m. ontwikkelingskosten. :? :? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan