Budget motorvakantie

crazy987

MF veteraan
7 mei 2012
2.141
3
regio moerdijk
Dus dit jaar voor het eerst met de motor op vakantie.
Helaas met de kosten van de afgelopen maanden zal het een beetje budget gaan worden, maar dat moet hopelijk wel lukken.

Plan is Duitsland of Luxemburg, niet te ver weg want het wordt de eerste keer.
Vertrek over een 2 weken.

Heeft er iemand tips voor hotels?
Zelf al wat zitten kijken bij vrijuit, dan kan het aardig goedkoop heb ik al gemerkt qua hotel, maar het liefste zoek ik zelf wat.
Googelen op motorhotels krijg je wel wat resultaten, maar erg duidelijk is het af en toe niet.

Dus, wie heeft er tips/goede ervaringen? :+

Voor de beeldvorming, ikzelf rijd nu +/- 2 jaar motor, vriendin heeft pas sinds 1.5 maand haar eigen motor.
Tevens willen we dan een dag of 3-4 gaan, niet te lang maar toch even lekker weg.
 
Laatst bewerkt:
Als je een paar dagen gaat dan is het goedkoper om een hotel/huisje oid zoeken, de kosten van een tent+kampeerspullen haal je er dan niet uit
 
Doe dan een goedkoop tentje, en op campings staan, scheelt al een hoop

Heb ik geprobeerd, maar vriendin wil daar niet aan :+
Daarnaast ook nog een beperkte pakkingsruimte, Voor mij rugtas + tanktas ik moet echt eens koffers kopen

Als je een paar dagen gaat dan is het goedkoper om een hotel/huisje oid zoeken, de kosten van een tent+kampeerspullen haal je er dan niet uit

Zat ik ook aan te denken.
Ouders gingen Vroegah gewoon naar het lokale VVV van wie heeft er nog een vakantiekamer te huur.
Vaak goedkoop en gezellig, maar zo'n 1e vakantie op de motor wil ik me daar eigenlijk nog even niet aan wagen :+

Daarom, het liefste hotel :P
 
Gewoon gaan rijden, Ardennen of Eifel, allemaal leuk.

In de middag rond vieren even bij booking.com oid kijken, hotel in de buurt zoeken, gaan kijken, leuk? Prijs opzoeken via Booking oid, met die prijs naar binnen lopen of het daarvoor kan, ja, mooi, nee, dan via booking oid boeken en na een paar minuten weer bij hotel naar binnen lopen met de bevestiging.
 
Waarom dichtbij blijven omdat het je eerste keer is? Hoe verder je weg gaat van NL des te beter weer en des te goedkoper alles wordt... (en hoe leuker je kan rijden).
 
Gewoon gaan rijden, Ardennen of Eifel, allemaal leuk.

In de middag rond vieren even bij booking.com oid kijken, hotel in de buurt zoeken, gaan kijken, leuk? Prijs opzoeken via Booking oid, met die prijs naar binnen lopen of het daarvoor kan, ja, mooi, nee, dan via booking oid boeken en na een paar minuten weer bij hotel naar binnen lopen met de bevestiging.

Dit is natuurlijk wel een goed idee, mooiste zou zijn als ik thuis wat kan boeken, maar dit zal ik zeker in mijn achterhoofd houden!

Waarom dichtbij blijven omdat het je eerste keer is? Hoe verder je weg gaat van NL des te beter weer en des te goedkoper alles wordt... (en hoe leuker je kan rijden).

Vriendin weinig ervaring hoewel ik haar elke rit meesleur :+
Dus om dan direct 800km op een dag te gaan rijden zie ik niet zo zitten, dus dan is bijvoorbeeld luxemburg een stukkie dichterbij :P
 
Oh ja, de wegen in de Eifel zijn van betere kwaliteit dan in de Ardennen. Zeker voor een nieuwe rijder wel fijn.
Eten en drinken in Duitsland is ook goedkoper trouwens.
 
Toevallig, wij hebben iets vergelijkbaars.
Ik rijd ondertussen alweer 10 jaar en heb ook de nodige (buitenland) kilometers gemaakt, mijn vriendin nog niet. Daarom gaan we over 4 weken zo'n 2 weken met de motor op pad. Plan is om richting Luxemburg/Ardennen/Eifel te gaan. En misschien als het bevalt richting de Vogezen.

Voor ons wordt het ook een hotel/B&B/Pension. Heb er zelf ook weinig trek in om na een dag regen nog een tent op te moeten zetten, en m'n natte motorpak in een te klein tentje te gooien., die tijd heb ik gehad :P
 
Willen jullie 1 hotel boeken en van daaruit routes rijden? Vorig jaar ben ik met een maat van me hier geweest Bikershaus-Mosel . Was niet duur, heeft een nederlandse eigenaar en de motoren kunnen binnen staan. Iedere zaterdagavond is er een BBQ. Het is in een rustig gebied in een mooie omgeving.
 
hostels zijn denk het goedkoopst wat je kan vinden.
www.hihostels.com of www.jugendherberge.de

ik zoek voor hotels meestal via www.booking.com. Daar kan je ook gewoon online reserveren.
 
Laatst bewerkt:
Willen jullie 1 hotel boeken en van daaruit routes rijden? Vorig jaar ben ik met een maat van me hier geweest Bikershaus-Mosel . Was niet duur, heeft een nederlandse eigenaar en de motoren kunnen binnen staan. Iedere zaterdagavond is er een BBQ. Het is in een rustig gebied in een mooie omgeving.

Deze ziet er heel erg goed uit.
Beetje jammer alleen dat je bij de aanbiedingen een gedeelde badkamer hebt :+

Maar alsnog, voor zover ik kan zien, is 180 euro voor 3 nachten niet veel.
En dan hebben we nog een eigen badkamer ook, teminnste, dat denk ik, duidelijk is het voor mij niet :+

Verder, goede tips in ieder geval!
Als ik nu wat wijzer wordt van Bikerhaus-mosel dan denk ik dat we daarheen gaan :+
De standaard heenroute van maps ziet er goed uit trouwens, ook niet te ver rijden, 345km.
 
Laatst bewerkt:
Wij hadden toen een kamer met eigen douche en wastafel. (stel je daar niet teveel van voor maar het voldoet prima :) )

Veel van voorstellen doe ik ook niet, maar vind het toch wel wat prettiger als ik gewoon in mijn blote tampeloeris van de douche naar m'n kleding kan lopen die op bed ligt :+

Maar dat heb je dan bijvoorbeeld bij Kamer 7 of 8 als ik het goed begrijp.
 
Als ik zo eens op die foto's af ga hadden we kamer 16. Maar dat zou ik eerlijk gezegd niet meer weten. :)

Je kunt altijd ff een mailtje sturen dan weet je het meteen. Of via Facebook daar zitten ze ook op. De kamer die we hadden had een douchekabine en een wastafel. De WC was gezamelijk.
 
tja budget vs comfort....

Ik kijk altijd op website als www.eifel-travel.com.
Lekker in het Duits en dus lekker goedkoop.

Normaal slapen wij voor 30,- per nacht (appartement prijs), wel zonder ontbijt.
Dit is bijna net zo goedkoop als op een camping, maar dan wel met een woonkamer, keuken, eigen douche en wc.

Ze hebben ook zuster pagina's van andere gebieden, zo kan je toch lekker goedkoop een paar dagen weg. Ook check ik vooraf de eettentjes in de buurt op prijs en kwaliteit. Kan je meteen vanaf dag 1 goedkoop en lekker uit eten.

Is wel veel plannen, maar ja
 
Laatst bewerkt:
naam weet ik ff niet meer , maar bij bern kastel door de tunnel en uit de tunnel gelijk links .
slapen met ontbijt voor € 27,50 pp en nog geschikte mensen ook.
 
Op de motorbeurs dit jaar stonden veel stands van Duitse motor-hotels. Ik heb daar echt heel veel leuke dingen gezien. Misschien heeft iemand hier de flyers van meegenomen? Ik weet zo gauw niet meer hoe ze heetten.
 
Heb er 1 gevonden die het gaat worden.
Motorhotel Am Tunnel,

Andere zaten al veel vol en deze is ook niet zo erg aan de prijs:P
 
Alternatief is Thüringen. Niet duur, prachtige wegen (bochten) en omgeving en heel weinig verkeer. Ideaal als eerste vakantie, hebben wij vorig jaar ook gedaan.
Hotels ter plekke zoeken mbv smartphone; bijv. jeugdherbergen zijn te vinden via www.hostelworld.com
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen week een midweekje doorgebracht in Cochem. Een goedkope Ferienwohnung: Haus Karina. Was voor twee personen € 39,- per nacht kwijt. Broodjesservice is aanwezig. Zelf eten en drinken halen en je hebt echt een budgetvakantie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan