Buell frame aanpassen

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.192
Dus...Buell X1 frame...ligt standaard een kunstof tank op met daaroverheen een losse cover.

Ik wil er een stalen tank op die eigenlijk op een frame hoort waar een enkele backbone op zit...en die heeft een X1 dus niet....

Zijn in feite twee framebuizen die vlak liggen, net over de koppen heen.

Wordt dus effe puzzelen...

Ik kan beide framebuizen er tussenuitslijpen en een losse backbone erin zetten met een aantal verstevigingen, maar ik ben bang dat mijn tank veel te hoog zal liggen ten opzichte van het balhoofd omdat de tank niet over het blok heen kan zakken...

Does that make sense?

iemand hier ervaring mee?

Que Jerry! :+ ;)
 
Waarom moet daar nu een andere tank op,is toch een mooi tankje? ;)
Pic van tank en frame hoe of wat? :+
 
Haha!

Hey Jerry,

Tja...ik ben blij met het motorblok en rijwielgedeelte alleen die alu kont en die plastic tank...niet echt mijn ding en zo gewoontjes he...

Ik wil een ander subframe maken (buizen) met een ouderwetse zit erop en de tank van bijvoorbeeld een fifties Triumph.
Krijg je en beetje het gevoel van een seventies/eighties musclebike zoals de Kawasakí's van toen als je begrijpt wat ik bedoel...?

Foto's van alles volgen nog! Mot ik effe maken....

trouwens: andere tank/zit suggesties zijn meer dan welkom!

Alleen geen 916/R1 zitjes enzo he mannen.... -O-
 
Laatst bewerkt:
Nah, foto's ter inspiratie heb ik inmiddels ook al!

Wie gaat ze plaatsen? :-)
 
Haha!

Hey Jerry,

Tja...ik ben blij met het motorblok en rijwielgedeelte alleen die alu kont en die plastic tank...niet echt mijn ding en zo gewoontjes he...

Ik wil een ander subframe maken (buizen) met een ouderwetse zit erop en de tank van bijvoorbeeld een fifties Triumph.
Krijg je en beetje het gevoel van een seventies/eighties musclebike zoals de Kawasakí's van toen als je begrijpt wat ik bedoel...?

Foto's van alles volgen nog! Mot ik effe maken....

trouwens: andere tank/zit suggesties zijn meer dan welkom!

Alleen geen 916/R1 zitjes enzo he mannen.... -O-


Okee,we snappen het idee!Jij hebt het over een muscle bike,dan moet je geen smal Buell blokje gebruiken natuurlijk.
Er staat hier een 6pitter en een Buell vlak bij elkaar in de werkplaats,als er 1 een muscle bike is dan wel de 6pitter natuurlijk! O-)
Zie meer een caferacer voor me als ik jouw zo hoor. :+


En waar blijven de pics!!!???? ;)
 
Laatst bewerkt:
:W

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan