Bullet 500

Loopt hier inderdaad hard stationair.
Had hem net aan de gang en wilde niet dat hij af zou slaan dus even opgeschroefd. :)
 
Ja MIOB,je had het al eerder over RPM. :Y
Maar ze hebben geen webshop en om nu elke keer te mailen of te bellen als ik me alleen nog maar aan het orienteren ben lijkt me ook wat omslachtig.
 
+1 aanbeveling voor RPM
maak een keer een afspraak , en rijd er met je enfield langs .
dat praat een stuk makkelijker
en na een kop koffie weet je ineens drie keer zo veel over enfields als nu.
 
Zou inderdaad een idee zijn,maar om nu meteen 60 km snelweg te pakken met een motor die ik net in bezit heb en dus nog niet echt weet wat ik eraan heb?
Hmm,weet niet of dat n goed idee is haha.
Maar neemt niet weg dat ik wel erg nieuwsgierig ben naar die zaak,als ik het goed begrijp is het wel DE enfieldspecialist van nederland.
 
Zou inderdaad een idee zijn,maar om nu meteen 60 km snelweg te pakken met een motor die ik net in bezit heb en dus nog niet echt weet wat ik eraan heb?
Hmm,weet niet of dat n goed idee is haha.
Maar neemt niet weg dat ik wel erg nieuwsgierig ben naar die zaak,als ik het goed begrijp is het wel DE enfieldspecialist van nederland.

Ga je toch binnendoor
 
hallo,ik ben er weer.
Ik was getroffen door een gemene peesontsteking maar met een zooi pijnstillers,fysiotherapie en een ingetapede rechterschouder kan ik weer een beetje actief zijn. O-)
Ondertussen was de nieuwe carb binnen uit het verre India dus er snel ondergesleuteld,proefritje maken maar nog steeds inhouden als een gek. :(
Beetje met de ontsteking pielen leverde ook niks op. :N
Maar ik was er laatst dus achtergekomen dat de kettingset op was.
Als ik met de hand het wiel draai wil de ketting soms op het achtertandwiel klimmen.
Ook is te zien dat de tanden afgebrokkeld zijn.
Nu was het me al opgevallen dat het inhouden zich het sterkst voordoet in 2de en 3de versnelling,vooral wanneer ik het gas dichtdraai :? .
Plus dat de interval van het inhouden geen verband houdt met het toerental maar met de snelheid.
Dus is nu de vraag:houdt hij in omdat de ketting op het tandwiel loopt en dat hij daardoor zoveel weerstand maakt dat hij inhoudt of zie ik spoken?
Nieuwe kettingset komt er sowieso op hoor :Y maar weet iemand of mijn vermoeden juist is?
Tot zover maar weer.

Groetjes en tot laterzz :W
 
Hmmm vreemd verhaal, als je in de buurt woont zou 'k best eens met je willen kijken..
 
Eindelijk het achterwiel eruitgetrokken ,kettingwiel zag er dus niet best uit. :N
Op de foto zijn wel de slechtste tanden hoor.
Kan de ketting over een lengte van 10 schakels 3 mm uittrekken,ook echt foute boel dus.
Had een mailtje naar RPM gestuurd voor een nieuwe set maar kreeg mail terug dat het bericht niet verzonden kon worden. :?
Zou hij soms een ander emailadres hebben als op de site staat?
Had vorige week vrijdag ook al gebeld maar er werd niet opgenomen.
full
 
Inderdaad.maar het voortandwiel ziet er,tot zover ik hem kan zien nog perfect uit.
Misschien is het achtertandwiel niet,of minder gehard(tis tenslotte 1 geheel met de remtrommel).
 
Eindelijk het achterwiel eruitgetrokken ,kettingwiel zag er dus niet best uit. :N
Op de foto zijn wel de slechtste tanden hoor.
Kan de ketting over een lengte van 10 schakels 3 mm uittrekken,ook echt foute boel dus.
Had een mailtje naar RPM gestuurd voor een nieuwe set maar kreeg mail terug dat het bericht niet verzonden kon worden. :?
Zou hij soms een ander emailadres hebben als op de site staat?
Had vorige week vrijdag ook al gebeld maar er werd niet opgenomen.[afbeelding]


Ik heb dit nog nooit bij mijn enfield meegemaakt.. en die heeft intussen een aantal van die dingens versleten..
 
Goed,heb vanmorgen peter van RPM aan de telefoon gehad en hij bleek dus inderdaad een ander emailadres te hebben.
Hele aardige vent die vanalles aan me vroeg over de bullet en ongevraagd met vele tips en info kwam,dus helemaal goed. *O*
Maar goed,toen ik uit mn werk kwam meteen via email ketting en tandwiel besteld,ik denk mooizo dat komt eraan. :Y
Duik de schuur in om een beetje onderdelen schoon te maken breekt de vulring die tussen de vulbus en wiellager aan de uitlaatkant zit spontaan in 4 stukken. :? :(
Ikke balen,was ondertussen half 5 ofzo,ik snel bellen of hij die ring had en hem mee kon sturen met de ketting en dat was wel mogelijk,hulde :}
Vandaag is het spul met de post mee dus misschien morgen al binnen,al denk ik eerder dat het maandag zal worden.
Dus ik kan weer aan de gang en dan snel een proefritje maken of dat stomme inhouden nu over zal zijn.
Word vervolgd,laterzz :W
 
Vanmiddag kwam eindelijk het pakketje van RPM binnen,iets later dan verwacht maar ach,het zij zo. :)
Dus snel de schuur in en sleutelen maar.
Na montage snel de straat op voor een proefrit en jawel hoor,mijn vermoeden was dus juist. :Y
Heerljik soepel rijden en niks inhouden,ikke dus hartstikke blij. *O*
Hopen dat het dit weekend goed weer is zodat ik eindelijk eens wat kilometers kan gaan maken. :9 :]

Laterzz :W
 
Lag toch aan de ketting/tandwiel zoals ik hier al eerder meldde.
Waren zo versleten dat de ketting op het tandwiel liep en een remmende werking had .
Net alsof je steeds heel even de achterrem intrapt.(of zoiets) :/
Maar goed,Ik ben blij dat dit nu tenminste is opgelost. :Y
 
Dat de tandjes van het wiel afbraken kan alleen als de ketting te lang en veel te los heeft gestaan.. geeft te denken over de vorige eigenaar... wellicht moet je meer dingen voor de zekerheid nakijken..
 
Goeiemorgen Oma *:)

Ik was al een tijdje nieuwsgierig wat de toerentallen waren bij verschillende snelheden dus maar een digitaal toerentellertje besteld.
Draadje om de bougiekabel draaien en klaar.
Starten en rijden maar. :]
Hmm is wel erg laagtoerig dit,1800 toeren bij 100 kilometer in 4. :?
Ik dacht,dit werkt niet,gooi maar in de kliko dat ding. B|
Maar wacht eens,hij werkt op de ontstekingspulsen en aangezien er geen vonk is bij de loze slag meet hij maar de helft van de toeren.
Is dus 3600 toeren bij 100 kilometer,met standaard vertanding.
Dat is al een meer realistischer waarde :Y
Lekker een uurtje rondgeploft en ik parkeer m in de achtertuin,kom een paar minuten later weer naar buiten en vind een klein plasje olie naast het achterwiel. :?
WTF is dat nu weer.
Tas opgetild en blijkt dat de keerring uit de schokbreker is geploft. :(
Achja,is kerst.dan dat maar. :+
Fijne dagen allemaal. *:)

Groetjes van Dirk
 
Hoi Dirk,
bij JVmotors hebben 'ze ' goede dempers voor je bullet, alleen een klein stukje langer, echt een verbetering, ook als je met passagier rijdet, en ze zijn niet duur.
Mocht je andere originele willen moet je me even PM-en, ik heb meen ik wel wat liggen..
 
Hoi Sammie,bedankt voor je tip.
Dat zijn zeker mooie schokkertjes,vooral die gesloten versie en zeker voor die prijs :Y
Ze zijn echter 30 mm langer,ben daardoor bang dat hij erg wiebelig op zijn middenbok komt te staan.
Ik sta dus even in dubio maar zal ze zeker in gedachten houden.

Groetjes van Dirk
 
Mooizo,meteen nadat ik je berichtje las heb ik ze besteld. *O*
Zal wel ergens in de eerste of tweede week januari geleverd worden want ze zijn tot 2 januari dicht maar das ook weer niet zo'n ramp.
Sammie,nogmaals bedankt voor je tip. :}

Groetjes van Dirk.
 
Had de schokkers snel binnen .*O*
Vrijdag besteld en zaterdag had ik ze al in huis,en ik dacht dat die toko tot 2 januari dicht was. :z
Heb ze er nu net onder gezet en ziet er toch wel lekker klassiek uit. 8-)
full
 
Hoewel,ziet er wel lekker uit?? :? -O-
Maargoed,misschien morgen ff een stukkie rijden om te zien of het ook lekker veert. :]
full
 
Had de schokkers snel binnen .*O*
Vrijdag besteld en zaterdag had ik ze al in huis,en ik dacht dat die toko tot 2 januari dicht was. :z
Heb ze er nu net onder gezet en ziet er toch wel lekker klassiek uit. 8-) [afbeelding]


zien er zeker goed uit, zelfs achter die tassen :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan