Bulletbrake. Handrem voor iedere motorfiets

Athome

MF veteraan
11 nov 2011
5.540
186
Zwolle
Via een ander forum kwam ik dit producten tegen.
Een hele handige oplossing voor een handrem,

Bulletbrake

Ik heb geen enkel verbintenis met dit bedrijf. Ik vind het gewoon een leuke vindingrijke oplossing. Welke makkelijk in te bouwen is.
 
Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik vind het wel een goed gevonden oplossing maar of je het nodig bent, moet je dus zelf weten
Ik heb een DCT waarbij de motor dus niet in de versnelling kan laten staan. Ik gebruik de handrem dan nog steeds niet veel.
 
Inderdaad een dure (120 dollar) oplossing voor een niet-bestaand probleem.
Of je moet een EV motor hebben zoals een Energica waarbij de fabrikant zo stom is om dat standaard niet te voorzien. |(
Elke motor met normale versnellingsbak zet je gewoon in 1e.
 
Vind het nog best een eng idee om te gaan lopen kloten aan je remsysteem met allerlei extra knopjes/zooi.

Op bijv. een NC750X DCT (motor met automaat) zit een extra remklauw op het achterwiel. Dat is dan de "Handrem"
 
Wanneer mis je een handrem op de motor….? Sterker nog. In de auto gebruik je m ook nauwelijks toch….
Motor op de zij standaard gaat nergens naartoe. Zeker niet als je m in zn versnelling zet. Dit is een beetje een oplossing voor een niet bestaand probleem imho

Misschien op op een boot en wat ruige zee waarbij de motor niet goed vastgezet is. In versnelling zetten kan maar sommige zeggen dat het dan weer niet goed is als deze telkens tegen de versnelling aantikt oid. Ik doe gewoon elastiekje om de remhendel op de boot
 
Waarom zou je remschijf krom raken als je stilstaat.
Als je het goed is heb de rem zo hard ingeknepen dat wegrijden ook vrijwel niet lukt. Je komt er dus heel snel achter dat de rem er nog op staat.
 
Inderdaad een dure (120 dollar) oplossing voor een niet-bestaand probleem.
Of je moet een EV motor hebben zoals een Energica waarbij de fabrikant zo stom is om dat standaard niet te voorzien. |(
Elke motor met normale versnellingsbak zet je gewoon in 1e.
B| idd zuigt.

En ja ik heb de Bulletbrake er al vanaf het begin opzitten ;)
2,5 jaar dus, remt nog steeds en geen kromme remschijven

En gratis een kromme remschijf

Onzin, wel blijven nadenken.
Heb je net zitten boenderen en je voorschijven zijn loei heet moet je hem er niet opzetten.
Bij warme schijven gebeurd er niets. En ja ik heb praktijk ervaring.

Echt? Een oplossing voor welk probleem?

Wanneer je op een helling staat o.i.d. en je motor kan bewegen.
En nee, dat Electro hok heeft geen versnellingen en gaat gewoon aan de haal.

Dan werkt het handig, gebruik het af en toe.
Ik heb geen elastiek en/of klitteband bij me.
Mooie oplossing:

IMG_4797.jpeg
 
Als je niet weet hoe je je motor op een hellend vlak hoort te parkeren moet je een plat stuk opzoeken... Motor met het voorwiel op de hoogste plek, achterwiel op het laagtse punt met alle marges die je daar bij in kunt schatten... Als die dan nog weg wil rollen pleur je van mijn part je portemonnee of een steen achter een wiel mar dan moet het al wel heeeel schuin zijn...
 
Die van ali doen het inderdaad prima, je hebt ze ook met vertanting klikjes. kan makkelijk zijn voor ketting smeren en geen middenbok.
Dan trek je hem op de voorrem een stukje over de standaard heen , Als je met de boot gaat is het ook wel makkelijk.
Verder is dit een leuke add-on en valt in de catergorie, ander remdop deksel met een kleurtje.
Hij kan dan wel op marktplaats als “speciale motor te koop”

Leuk dat je het even post hoor , niet negatief bedoelt.
 
B| idd zuigt.

En ja ik heb de Bulletbrake er al vanaf het begin opzitten ;)
2,5 jaar dus, remt nog steeds en geen kromme remschijven



Onzin, wel blijven nadenken.
Heb je net zitten boenderen en je voorschijven zijn loei heet moet je hem er niet opzetten.
Bij warme schijven gebeurd er niets. En ja ik heb praktijk ervaring.



Wanneer je op een helling staat o.i.d. en je motor kan bewegen.
En nee, dat Electro hok heeft geen versnellingen en gaat gewoon aan de haal.

Dan werkt het handig, gebruik het af en toe.
Ik heb geen elastiek en/of klitteband bij me.
Mooie oplossing:

Bekijk bijlage 1898032
In dit geval lijkt het me wel handig. Voor een elektrische motor. Maar dan zou eigenlijk de fabrikant er standaard een extra rem op moeten zetten in de vorm van een extra klauw / soort zelfde mechanisme.
 
Als je niet weet hoe je je motor op een hellend vlak hoort te parkeren moet je een plat stuk opzoeken... Motor met het voorwiel op de hoogste plek, achterwiel op het laagtse punt met alle marges die je daar bij in kunt schatten... Als die dan nog weg wil rollen pleur je van mijn part je portemonnee of een steen achter een wiel mar dan moet het al wel heeeel schuin zijn...
Klopt kan allemaal,
Aankomen, stoppen (je hebt de voorrem dan toch al in geknepen) knopje indrukken klaar kan ook ;)
nog geen sec extra werk, gemak dient de mens. :t Ik zie het probleem niet.
...
Verder is dit een leuke add-on en valt in de catergorie, ander remdop deksel met een kleurtje.
Hij kan dan wel op marktplaats als “speciale motor te koop”

Leuk dat je het even post hoor , niet negatief bedoelt.
Je ziet natuurlijk wel dat ik ook een Rizoma rempotje heb :+ Stuk mooier dan die standaard pispot die er op zat.
Klopt beiden niet echt nodig, maar ik vind het mooi (de rempot) en de bullet handig en ik rij er mee.
Speciaal wordt hij er niet van en de volgende koper vind het misschien niets, maar dat is dan zijn probleem ;) (het kan er zo weer af)
In dit geval lijkt het me wel handig. Voor een elektrische motor. Maar dan zou eigenlijk de fabrikant er standaard een extra rem op moeten zetten in de vorm van een extra klauw / soort zelfde mechanisme.
Eens, op de Honda VFR1200X DCT die ik hiervoor had zat wel een handrem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan