Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Buikschuiver,ik zag op de site van Malossi dat de vario voor de k7 al te krijgen is.
Kun jij eens uitvissen wat die ongeveer kost?
 
Hey Buikschuiver,ik zag op de site van Malossi dat de vario voor de k7 al te krijgen is.
Kun jij eens uitvissen wat die ongeveer kost?

Tja dat is lastig, want in Italië zijn de prijzen misschien wel anders dan hier... De Multivar 2000 voor grote scooters kost meestal zo rond de 130 euro los, met montage zal het dus nog onder de 200 euro uit moeten komen!
 
Hallo, *O*
ik ben met de mijne al tot 140 geklommen, dan draait hij +/- 7000 t/min.
mijn verbruik blijft wel rond de 4.0 / 4.1 l/100km.
Wat de turbulenties betreft is het beter aan 120 dan aan 90 dit lijkt zo'n beetje de ideale snelheid...
Ik ben 1.87 groot.

Voor de liefhebbers, ik heb het volledige werkhandboed !!! Enige minpunt... het is in het ITALIAANS!
Maar wel 485 pagina's

Liefhebbers?

Greetz
Phil :]
 
ach..................buikschuiver kun je toch zeker vragen om hier en daar een woordje te vertalen........ *D
 
Vraagje voor Theunie:

Waarom ben je overgestapt van Majesty 400 naar Burgman 400?
Wat zijn de verschillen in praktisch gebruik? Welke van deze twee bevalt je beter?

Oeps, dat zijn drie vragen, nou ja, je begrijpt de bedoeling wel.

PS: gisteren geslaagd voor AVB (voertuigbeheersing) *O*, op een schakelfiets, dat wel :P. Nu de andere twee examens nog, en dan.....lekker scooteren op de één of andere 400. :]
 
De majesty heb ik al 3 jaar niet meer.
Heb daarna nog een Silverwing gehad en nog diverse andere motoren waaronder Fazer 1000,V-strom en nog enkele anderen.
Ik heb in het begin wat kleine problemen gehad met de Majesty(made in France by MBK).
De Burgman is wat sneller en ik vindt hem persoonlijk mooier dan de Majesty,anders had ik wel weer een Yamaha gekocht,ook al vanwege het feit dat die abs heeft.
 
Nou, vandaag de eerste stappen gezet in "eigen onderhoud" van mijn B400 K7. Ik heb twee (lucht)filters opgezocht en geïnspecteerd. Nu is het filter bij de vario eenvoudig te reinigen/spoelen. Het luchtfilter is niet te reinigen en wil ik dus vervangen. Nu wil ik ook meteen olie verversen en oliefilter vervangen. De vraag kwam bij me op:"Waar kan ik op eenvoudige, voordelige manier aan spullen komen?" M.a.w. waar kopen jullie spullen voor onderhoud? Hopelijk zitten er een paar goed onlineshops bij die (alle) spullen hebben voor de K7.

Ik heb het Italiaanse manual erbij gehouden. Dit was geen succes :N . De plaatjes zijn wel duidelijk, maar enige uitleg is eigenlijk onmisbaar. Dus nogmaals de oproep, wie heeft/weet er een engelse versie voor de K7 in pdf(of eventueel in boek).

Verder heb ik de vering bijgesteld. Deze stond op 7. Dit is erg stijf. Voor alleen asfalt is dat prima. Heb hem op 4 gezet en het is werkelijk een wereld van verschil. Nóg comfortabeler!

Tot slot, misschien voor de meesten al bekend, maar waar ik toch wat hulp heb gevonden is op de site BurgmanUSA . Niet om mensen hier weg te jagen, maar in de hoop dat dit topic net zo levendig kan worden met tips en how-to's in het Nederlands speciaal voor de Burgman :Y
 
.... Nu wil ik ook meteen olie verversen en oliefilter vervangen. De vraag kwam bij me op:"Waar kan ik op eenvoudige, voordelige manier aan spullen komen?" M.a.w. waar kopen jullie spullen voor onderhoud?...
Met speciale onderdelen kan ik je niet helpen, die zul je ergens moeten bestellen.

Over de olie kan ik je een paar tips geven. Ik koop de olie gewoon bij de bouwmarkt, eerst in literverpakkingen, nu in vierliter jerrycans. Bedenk dat er in de meeste scooters gewone olie kan vanwege de droge koppeling.
Gooi lege verpakkingen niet weg maar gebruik ze om oude olie af te voeren.

Olie opvangen doe je gewoon met plastic bakjes zoals waar je roomijs in koopt, of die van de afhaalchinees.... Zorg dat je meerdere hebt staan, als de eerste bijna vol is houd je de volgende erboven en schuif je de volle opzij.
Met een trechter giet je alle afgewerkte olie in een lege olieverpakking. Zelf haal ik dan de stickers eraf om duidelijk te houden dat het om oude olie gaat.
 
Laatst bewerkt:
Met mijn handen uit de wind rijden lijkt mij wel lekker.
Kan ik met mijn 1.75 niet beter voor een paar handkappen gaan ipv een verbreed Givi-scherm omdat die te hoog is voor mijn lengte?
 
Laatst bewerkt:
Met mijn handen uit de wind rijden lijkt mij wel lekker.
Kan ik met mijn 1.75 niet beter voor een paar handkappen gaan ipv een verbreed Givi-scherm omdat die te hoog is voor mijn lengte?
Lyonel, dat is een kwestie van rijden en ervaren. Ik schat zo in dat je gelijk hebt en dat het standaard scherm hoog genoeg is(maar ik ken je bouw natuurlijk niet :P ). Gewoon even proefrijden en je hoort en voelt het vanzelf. Als je "last" hebt van de wind, dan zou het Givi scherm een goed alternatief zijn omdat deze ook je handen wat afschermd. Wat betreft de hoogte van het Givischerm is deze eventueel zelf in te korten tot de juiste hoogte.
 
Nou, vandaag de eerste stappen gezet in "eigen onderhoud" van mijn B400 K7. Ik heb

Verder heb ik de vering bijgesteld. Deze stond op 7. Dit is erg stijf. Voor alleen asfalt is dat prima. Heb hem op 4 gezet en het is werkelijk een wereld van verschil. Nóg comfortabeler!

Tot slot, misschien voor de meesten al bekend, maar waar ik toch wat hulp heb gevonden is op de site BurgmanUSA . Niet om mensen hier weg te jagen, maar in de hoop dat dit topic net zo levendig kan worden met tips en how-to's in het Nederlands speciaal voor de Burgman :Y

Op de Amerikaanse site kwam ik een stap voor stap beschrijving tegen met foto's van het wisselen van olie en filter.
Heb je deze gezien ? 8-) Zeer duidelijk en leerzaam.
 
Laatst bewerkt:
Heb je deze gezien ? 8-) Zeer duidelijk en leerzaam.
Deze is inderdaad super. Mooie duidelijke foto's erbij. Een kind kan de was doen.
Zo kun je ook vinden hoe je beide koplampen op dimlicht kunt maken. Heeft iemand hier dat al gedaan?

Ook de how-to van de vario en snaar is erg duidelijk. Ik wil op termijn deze toch ook vervangen voor een andere, wellicht Malossi zodat hij wat sneller van zijn plaats komt.
 
Net terug van een weekendje Saarland en Eifel.
Ik rij altijd voorop in een groepje van 7 man waaronder Pan,GS,V-Strom en nog enkele andere types.
Als het op haarspeldbochten aankomt is het voor de rest aanpoten om me bij te houden.
Het grootste probleem is dat de middenbok te snel het wegdek schraapt.
Op rechte stukken komt hij uiteraard een 40 pk te kort.
Verbruik gemiddeld volgens verbruiksmeter en mijn eigen meting 1:27!
En Sossa....

Quote:
hoi ik heb de nieuwe brugman een weekendje gehuurd naar duitsland toen mijn ex majesty400 in reparatie was.
ik kan je vertellen dat als hij in gereden is 155 a 160 rijd op de garmin .da s 170 a 175 op de teller.

Bij 8500 toeren gaat hij in zijn rode gebied,volgas,en 160 km op de teller.
Dat is volgens mijn GPS 148 km per uur.
Dus die 170 a 175 op de teller van jou zijn 10% overdreven.(of heb je toevallig een 650 gehuurd?) ;)

En het is nog steeds een BURGman :Y
 
Laatst bewerkt:
Net terug van een weekendje Saarland en Eifel.
Ik rij altijd voorop in een groepje van 7 man waaronder Pan,GS,V-Strom en nog enkele andere types.
Als het op haarspeldbochten aankomt is het voor de rest aanpoten om me bij te houden.
Het grootste probleem is dat de middenbok te snel het wegdek schraapt.
Op rechte stukken komt hij uiteraard een 40 pk te kort.
Verbruik gemiddeld volgens verbruiksmeter en mijn eigen meting 1:27!
En Sossa....

Quote:
hoi ik heb de nieuwe brugman een weekendje gehuurd naar duitsland toen mijn ex majesty400 in reparatie was.
ik kan je vertellen dat als hij in gereden is 155 a 160 rijd op de garmin .da s 170 a 175 op de teller.

Bij 8500 toeren gaat hij in zijn rode gebied,volgas,en 160 km op de teller.
Dat is volgens mijn GPS 148 km per uur.
Dus die 170 a 175 op de teller van jou zijn 10% overdreven.(of heb je toevallig een 650 gehuurd?) ;)

En het is nog steeds een BURGman :Y

Bravo Theunie, maar je Burgman moet nog iets beter kunnen, maar mogelijk is het gewoon een meetfout van je GPS. Normaal gesproken overdrijft die, maar leuk dat er
nu juist een iets lagere waarde uit komt dan met de optische snelheidsmeter. Het Italiaanse InMoto heeft voor de Burgman 400 k7 een top van 152 km/h vastgesteld, dan komt jouw 148 daar heel dicht bij in de buurt. Met een GPS is het moeilijk vast te stellen wat de werkelijke top is, want voor een nauwkeurige meting moet je een gemiddelde nemen over een flinke afstand, in mijn auto is dat bijvoorbeeld een km of 5 voordat je echt de snelheid precies kunt meten. Vmax in een GPS kan best gemeten zijn over 9 meter ipv 10m... Die Garmin van Sossa heeft dus wat overdreven en TOEVALLIG (maar da's echt toevallig) is het gemiddelde van de GPS-fouten vrijwel precies de echte top van de B400... _O-
 
Ik heb al 7 jaar een Burgman 400 na 9 jaar een Kawa GT. De beste inruil <op mijn vrouw na> die ik ooit heb gedaan. Heb nu een nieuwe besteld, model 2008. Komt nog.
Ervaring met "oude" Burgman; niet anders dan dikke lof.
Swingend in de Eifel, Ardennen en Vogezen en op de grote weg tot 150 muurvast op de weg. En gemiddeld verbruik: 1 op 26! Ik zit er in/op als in een luie stoel ondanks mijn lengte van 1,85.
Kortom, een aanrader ondanks de hoge prijs.
Overigens: ook het forum is een aanrader. Ondanks typefouten door het enthousiasme veel zinnige info. Bekijk het forum vrijwel dagelijks <heb toch niets meer te doen, pensionado>.

èchwel
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan