Rijdt zoiets nou ook prettig in het verkeer, te denken valt aan woon werk verkeer en of stadsverkeer
Rijdt zoiets nou ook prettig in het verkeer, te denken valt aan woon werk verkeer en of stadsverkeer
Ik Geloof er geen hol van dat een Honda lager in prijs zal eindigen dan de DL 650.
De DL 650 van de eerste serie was 8000 Euro, wordt hoogstwaarschijnlijk 8500 Euro.
De Transalp was al meer dan 8000 Euro. De Africa twin werd verkocht voor 11000 Euro. Dus een nieuwe voor 7500 Euro, geloof je toch zelf niet?
"WAT"... BTW en BPM. Da's voor het eerst in Nederland dat het "WAT" zal zijn.
Jammer , ik vond zo'n transalp perfet tussen stap aan de ene kant de 1 cilinder a la XR/XL/NX en de andere kant de gewone toermotoren , je kan heel goed sturen met een transalp en ben niet kansloos als het wegedek wat minder is of verkeerddrempels ...... nu met een hoger prijs en alles staan deze kwaliteiten onder druk ,,,
Denk dat Suzuki de eerste was met een trend te zetten. Iets meer vermogen dan 50 PK en niet ineens 1000cc met een drooggewicht van (zeer) ruim 200 kilo (Varadero, 1200GS e.d.). Zodoende bereik je voor velen een goed compromis tussen gewicht en vermogen. De zware kanonnen zijn te duur en gewichtig en een aantal lichtere motoren zijn wellicht net te licht voor grote afstanden met een stevig tempo...
Honda zal dus moeten zorgen dat het gewicht gelijk blijft en het vermogen iets toeneemt... en als ze slim zijn zorgen ze dat ABS voor een lichte meerprijs beschikbaar is (net als bij de CBF600) dan kunnen ze ook direct BMW met de 650GS het lastig maken. Over iets meer dan een week ga ik proefrijden op de 650GS PD... Maar een eventuele aanschaf stel ik nu wel uit todat ik weet wat Honda gaat doen...
Vergeet Honda gewoon en koop een Suzuki Dl 650 V Strom!!
Edit: Tjeempie, zelfs geen spaakwielen meer, zouden die nog wel leverbaar zijn
Zo moelijk moet het toch niet zijn om een flink stuk onder de 200 kg te blijven als ik zie dat een BMW F650 al rij klaar tegen de 180 a 190 kg komt .....
Een v twin blok van 650 cc mt een vermogen van 65 pk , cardan misschien ?? (is wel gewicht verhogend) met de typisch eall road wielen er onder en je kan alle kanten op
mensen willen een betaalbare motor ,, die gemiddeld 1 op 20 a 25 loopt , onderhoud arm is ,,, nokkenas door ketting hydraulische klepstoters,,, met een cardan,, electrische starer,,normale bandenmaten (lees betaalbaar) geen opgevouwen zit als een SS ,,, en geen chopper , geen last van drempels en slechtwegdek ,,,,,,, en geen 200 + kg ,,, men hoeft geen 200 km +
BMW moet dus ff die éénpitter naar de (chip)tuner brengen
Trouwens... bij Motorrad hadden ze de nieuwe 650 GS met dubbele ontsteking getest en maten 55 pk ipv de 50 die door BMW wordt opgegeven (commentaar BMW: normale serie-afwijking)
Ketting vindt ik niet zo'n probleem, maar als ik zie dat ik 20-25K per jaar rijdt dan tikken die onderhoudsbeurten wel aan. Verder...die de door jou geschetste fiets in produktie brengt zeker als ie er dan net zo stoer uitziet als een Africa Twin
Ik ben zeer benieuwd naar de specificatie's.
Succes van de V-Strom 650 blijft niet onopgemerkt. Ik hoop er nog meer te zien.
BMW R 700 GS voor 8000 euro
Edit: Tjeempie, zelfs geen spaakwielen meer, zouden die nog wel leverbaar zijn
Ik zie de kwaliteiten wel van die V strom maar ik noem dat geen all-road, daar zijn ze te zwaar voor en de veerwegen te kort en de banden & velgen te veel weg...
mensen willen een betaalbare motor ,, die gemiddeld 1 op 20 a 25 loopt , onderhoud arm is ,,, nokkenas door ketting hydraulische klepstoters,,, met een cardan,, electrische starer,,normale bandenmaten (lees betaalbaar) geen opgevouwen zit als een SS ,,, en geen chopper , geen last van drempels en slechtwegdek ,,,,,,, en geen 200 + kg ,,, men hoeft geen 200 km +