Cagiva Mito ONLY Part 3!

Even een heads-up!! Was net met de benzineslang bezig vd breil mito, toen ik wou kijken waar de tankoverloop heen liep (was bezig tank eraf te halen). Toen zag ik dat de aanvoerslang (dus van potje naar cilinder) vd achterrem op 1 plek bijna doorgesleten was omdat die kennelijk langs de achterbrug schuurt bij inveren!!
De gele gelijk ook gecheckt, die had wel zo'n slijtplek op de achterbrug, maar kennelijk niet van deze slang.
Ze zijn beide hetzelfde gerout.

Dus heb je een Evo, ff checken!

Verder is het een allejezus kutklus die benzineslang..is eigelijk net ja/nee te kort (is origineel) en hij wil er van onder nog niet helemaal op.. :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zins vrijdag last met het stationair laten lopen van m'n brommert,
tevens start hij moeilijker.. maar als hij eenmaal rijd blijft die het ook gewoon 'normaal' doen als ik maar niet onder de 2000 toeren kom...

wat kan het probleem zijn? :?
verder informatie is de de bougie nat is maar als ik hem armer afstel wil jij niet aan..
de olie en de benzine waren ook zo goed als op maar hier was ik net op tijd mee om deze weer bij te vullen dus zou geen prob moeten zijn.

Versleten membraan plaatjes!? Demonteren van het reedblock en door de stuffer blazen, terwijl je vingers de reeds dichtknijpen tevens even tegen het licht controleren op perforaties. Carbon gaat niet eeuwig mee
 
Hoe ken dat nauw,vrouw zonder fohn :P dan ff t uiteinde slang in heet water,word ie ook iets flexibeler van
 
Laatst bewerkt:
Nooit een fohn gehad, zou niet weten waarom. Haar droogt zo ook wel.
Ik heb ook geen strijkijzer meer. Ik gebruik hem toch alleen maar om butsen mee uit hout te halen. 8-) _O-

Heet water, goed idee. Hoop dat de slang lang genoeg is om er beneden én boven max op te gaan. Ook met tank omhoog.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen weer ff met de gele op pad geweest. 's Morgens vroeg, niemand op de weg, geen wind..top!
Gister wat gebabbeld met iemand die 30 jr bij de Shell gewerkt heeft. Wel grappig. Kwam op het volgende neer:
Alle brandstoffen hebben schoonmaak/houd spul erin zitten.
Het geheim van VPower zit hem in de betere/bredere distillatie curve. VPower presteert beter dan 95 bij meest voorkomende spruitstuk temperaturen (rond 70 gr). Daar waar 95 energie moet onttrekken voor dezelfde prestaties, hoeft VPower dat níet.
Een 2t heeft echter een 60 gr bedrijfstemperatuur. Dan heeft VPower wellicht geen voordelen, omdat de max werking dus bij 70 gr ligt.
De beperkte houdbaarheid van de huidige benzine: ligt niet aan de ethanol, maar als de gebroken koolwaterstoffen erin (geloof dat hij het zo noemde). Die verbindingen zijn 'open'en die kunnen corroderen.
Afijn, het gesprek aan de bar ging dus over benzine, slechte, goeie..;)

Wat ik net toevallig tegenkwam; alle 95s bevatten Ethanol (simpelweg even gezegd; alcohol). Dat gedraagt zich óók als oplosmiddel en ontvetter, óók in het blok, dus weer een nadeel voor 2t.
Had ik nog niet bij stilgestaan! Alleen bij de nadelen ervan voor rubbers ed.
En dan te bedenken dat E10 eraan komt...:(
 
Dat snap ik, veel problemen..niet zo gek..meuk..
Maar volgens mij is het europees geregeld..
BP heb ik niet in de buurt, alleen dorp verderop. Sowieso geen 98 in de buurt sinds verhuizing..
Alleen Shell, en een paar vage 'pin-en-go' merken..
Met de TS tank ik vaak Total Excellium. Voor mijn gevoel loopt hij beter daarop dan op Shell Fuelsave 95. Maar wat het verschil is..

Hoog octaan, dan word de boel toch ook warmer, of niet?
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt niet veel verschil het is maar een paar octaan hoger dan Vpower of BP ultimate, als je er nou Avgas in zou gooien dan maakt het wel wat uit.
 
Dat snap ik, veel problemen..niet zo gek..meuk..
Maar volgens mij is het europees geregeld..
BP heb ik niet in de buurt, alleen dorp verderop. Sowieso geen 98 in de buurt sinds verhuizing..
Alleen Shell, en een paar vage 'pin-en-go' merken..
Met de TS tank ik vaak Total Excellium. Voor mijn gevoel loopt hij beter daarop dan op Shell Fuelsave 95. Maar wat het verschil is..

Hoog octaan, dan word de boel toch ook warmer, of niet?

Brandt trager en de ontstekingstijd moet dan nihil veranderd worden.
Deze motoren werken gewoon best op standaard 95. Ik heb zelf ooit eens geëxperimenteerd met aviation gasoline, octaan 100 liep toch een stuk beroerder
 
Gister weer ff gereden :] was al weer ff gelede(laatste x die close call O-) )nu met de andere olie(castroll power nogwattus :P )me vrouw vind m nu naar de wiet ruiken _O-
wel grappig ,ze vertelde nog elke x als ik op de mito stap dat r n knopje in me omgaat,en dat ik dan net op n jonge hond lijkt :+
 
Laatst bewerkt:
Vind het altijd jammer dat het idd vaak paintjobs zijn.
Bij de grotere motoren vaak aftermarket slecht passend plaatwerk, en vaak schade en/of circuitfietsen.
Been there, done that..
 
de lucky strike is origineel zo geleverd.
alleen volgens mij niet zoveel verkocht.

moet zeggen, ik blijf deze mito wel erg dik vinden.
 
helaas vanwege weinig tijd door o.a. stage en dat de motor bij mijn ouders staat rijd hij alsnog niet -O-
alleen ik keek gister even naar de carberateur, en aan een kant zit de stelschroef voor idle toerental maar aan de andere kant horen toch ook 2 stelschroeven te zitten voor lucht en voor benzine?

want aan de linkerzijde zaten dus 2 gaten naast elkaar met schroefdraad er in,
dus kan dit ook een reden zijn dat hij niet(goed) loopt? alleen dan is de vraag hoe kunnen die er bijde uit zijn gevallen.

en zou iemand wellicht een foto kunnen maken van linker, rechter en bovenkant carburateur?
via het interweb kan ik niet veel bruikbaar vinden...

als het goed is ga ik heb dit weekend maken en tenminste even alles doorkijken en schoon maken als nodig. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan