cagiva mito only

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik moet binnenkort een nieuwe achterband kopen, wat raden jullie mij aan
ik heb namelijk van somige gehoord dat een Shinko band nog hele goede prestaties levert, maar hier op het forum is iedereen tegen deze band, zijn deze echt een stuk minder dan b.v. bridgestone of pirreli.

en ik wil binnenkort een motorpak gaan kopen, wat is nu beter een leder pak of een synthetische.

alvast bedankt
 
Leder zit ontzettend lekker maar blijft bij echte zware regen geen uur waterdicht, wat je er ook op/in-smeert.

Modernste vervang-materialen (soms duurder dan leder) blijven wel waterdicht en geven grotere bescherming bij vallen.

Tenminste, dat heb ik zelf (allebei) aan den lijve ondervonden.
 
leder is imo altijd beter, maar dat kost ook wel wat


Als je een beetje goed zoekt dan ben je voor een leren pak net zoveel kwijt als voor een "kunststof pak". Mijn leren combi kostte bij de motorkleding outlet in Staphorst iets van 279 euri. Dan heb je natuurlijk niet het nieuwste model maar je rijdt ook niet rond met een pak uit 1872. Ook bij Kalsbeek in Zwolle heeft men nog wel eens uitloopmodellen van vorig jaar. Goed zoeken dus.
 
Banden zit een groot deel tussen de oren...
De moderne banden kunnen vaak meer hebben als het manneke dat erop zit..
Ik vind persoonlijk de Bridgestone BT090 prima..
Deze komt ook perfect uit de tests..
Confortabeller en voelt veel stabieler/zekerder aan dan de vorige conti's.


Persoonlijk vind ik dat gegarrandeerd wind en waterdicht van die moderne kunstof pakken wel okee.
Uitritsbare voering in de broek en jas, alle harde beschermdelen denkbaar zitten er in en ze zien er tegenwoordig ook nog sportief uit ook.

Als je zo'n gloednieuw revit pak koopt met extra lange of korte benen en mouwen, dan ben je nogsteeds goedkoper uit als doorsnee leer in de gewone confectie maat, en dat is in de buitenmaten catogorie al helemaal niet te betalen.
 
momenteel heb ik besloten dat ik 45 tands i.p.v. 41 tands vertanding wil. Ik heb gelezen dat iemand anders dit tevens op zijn Mito had toegepast. Maar ik weet niet hoe het zit met de keting omtrek, want ik las tevens ergens dat je niet meer dan 2 tandjes meer kan nemen. Dit betekent dat de voorste vertanding anders tevens moet aan passen.

Wie weet dus wat mogelijk is
 
Laatst bewerkt:
hangt er een beetje van af, als je je achterwiel nu met de 41 tands achtertandwiel achterin je achterbrug heb zitten (dmv je kettingspanner), heb je best kans dat je huidige ketting voldoet als je het achterwiel meer naar voren haalt met de kettingspanners.

anders wordt het wat extra schakeltjes erbij plaatsen (goedkoop) of een nieuwe kettingkopen (kassa!)


alsjebegrijptwatikbedoel *


(* aldus Olivier J Bommel)
 
Aan de ketting kun zien hoever hij dan naar voren zou gaan.
2 tanden groter achter is ongeveer 1 schakel naar voren, heb je die speling op de spanner?
Let wel een nieuw tandwiel in een verslete ketting maakt herrie maar geeft ook extra slijtage.

Als je er maar voor zorgt dat als je het aantal schakels in de ketting door het aantal tanden deeld, dat je dan een gebroken getal met meerderre cijfers achter de komma krijgt. Hierdoor weet je zeker dat niet elke keer dezelfde tand in dezelfde schakel kan komen.
Oftewel beter voor je levensduur.

Oftewel effe controleren en doen, voor die paar tientjes heb je op lage snelhede veelmeer trekkracht en je topsnelheid blijft hetzelfde.
 
... Als je er maar voor zorgt dat als je het aantal schakels in de ketting door het aantal tanden deeld, dat je dan een gebroken getal met meerderre cijfers achter de komma krijgt. Hierdoor weet je zeker dat niet elke keer dezelfde tand in dezelfde schakel kan komen.
Oftewel beter voor je levensduur ...

Ow, spannend; nog nooit eerder vernomen of aan gedacht maar klinkt errug goed.

Heb je nu 2 delingen nodig, van voortandwiel en van achtertandwiel, of 1 deling met alle tanden voor+achter opgeteld?
 
Heey, ik ben dus een nieuweling uit België :)

Zijn er nog cagiva rijders uit de omstreken hier?? 8-)

IK heb dus vandaag men eerste mototje gekocht...
... je kan het al raden
... een mooi geel cagivake

Tweedehands wel te verstaan, ben nog maar 18 jaar (net geworden)
Eentje uit 2002 met een goeie 9000 km :)

Wsl zal ik hier binnenkort nog veel vragen stellen... Heb het topic al wat gelezen en zit al aan pagina 5 :P

Nou, jah, op de moment niet veel meer te zeggen, kga em dinsdag ophalen :)

JE hoort me nog :+
 
Welkom mede cagivist!!

Ow, spannend; nog nooit eerder vernomen of aan gedacht maar klinkt errug goed.

Heb je nu 2 delingen nodig, van voortandwiel en van achtertandwiel, of 1 deling met alle tanden voor+achter opgeteld?

Het gaat er simpel om dat je met 2 tandwielen er 1 een oneven & de ander een even aantal heeft. Zo heeft mijn orginele ratio 14/41, maar dat kan ook 14/43, 14/45, & ook 13/40, 13/42 zijn.

Eerlijk gezegd weet ik momenteel niet hoeveel ketting speling ik heb & ik heb ook nog mijn motorblok gedemonteerd. Maar ik zit zowiezo aan een nieuw voor tandwiel en waarschijnlijk ook aan een nieuwe ketting. iig stel ik ga voor 13/40 (lijkt veel op 14/45), dan moet ik dan altijd met die exotische maat rijden & maakt dat niet veel uit qua prijs?
 
Laatst bewerkt:
welkom racerke, ik ben greenthumb en heb dit topic opgestart
ik ben van west-vlaanderen in belgië.
das aan de kust.
mijn mito is de deur uit maar binnenkort heb ik er een nieuwe, ook een occasie hoor.
denk dat er hier niemand met nieuwe mito rijd hoor, veel te duur in aankoop.
2002 is wel nog erg jong hoor, weet je dat?
alle succes met je mito en lees maar goed alle replies op dit topic, zo kom je erg handige tips te weten. goed onderhoud van je tweetakt machine is namelijk het meest essensiële, buiten het rijden dan.
groeten


Ps: voor vragen over het tunen van pocket bikes kun je bij mij terecht.
ik werk sinds kort voor een firma die pocket bikes verkoopt en doe de herstellingen. sinds vorige maand doen we ook de tuning van zowel lucht als watergekoelde bikes. mijn eigen polini replica heb ik dit weekend onder handen genomen en het is werkelijk ongelofelijk wat een uitlaat en een carbu doen op zo'n
klein ding, was het voor onze liefste mito ook maar zo.
slu
 
Hey Greenthumb,

Ikzelf rij ook met een pocketbike :) Wel maar een chineesje maar jah is ook maar voor de lol he 8-) }) :]

Als je erna trug een mito hebt moeten we is afspreken eh :)

De mede-oprichter van onze club (STR: Street Team Rupel) gaat namelijk ook voor de cagiva :)

Dan kunnen we is ergens afspreken ofzo, we ware zowiezo wel al is van plan om naar de zee te rijden :] }) Maar dan moet het wel trug goe weer worde '(

Je hoort me nog :d
 
hey,
is er niemand geïnteresseerd in een pocket bike? ik zou graag voor volgende zomer de
nieuwste polini onder mijn kont willen dus doe ik mijn 911 dreambike weg.
volledig geprepareerd en dus heel snel en trekt ongelofelijk goed.
voor slechts 750euro is ie van jou
racerke, moest je nog van iemand weten moet je me maar een seintje geven.
hier ook nog eens de site van onze firma voor de mensen die genoeg hebben aan een chinese pocketbike.

 
hey mito vrienden, hoe krijg ik in godsnaam mijn vliegwiel van mijn krukas af...?!?!?!

ik ben al aardig bezig geweest maar krijg er geen beweging in... :?

heb al 3 verschillende polytrekkers gebruikt, waaronder 1tje met 3 boutjes in me vliegwiel, vliegwiel warmgestookt en met een hamer slaan op me polytrekker... nogsteeds niet los...


zou iemand mij de goude tip kunnen bezorgen B|

alvast bedankt :W
 
ik zou het vliegwiel warmgestoken en met de hamer slaan op me poelietrekker..... ;)

nee ff serieus

hoe zien die poelietrekkers eruit? heb je er een die je kan vastklemmen met bijvoorbeeld een waterpomp tang? je hebt namelijk best wat hefboom nodig om de boel los te krijgen, die van mij zat toen ook echt muur en muur vast
 
:}
De bout waarmee je vliegwiel vastzit. Draai je enkele toeren los. Je monteert je polietrekker op je vliegwiel en je gebruikt de bout die je net losdraade als centerpunt. Mijn polietrekker er één waar je een sleutel op kunt zetten van 13. Hiervoor gebruik ik een heel grote rakjak met een hefboom van ca 30cm. Zo krijg ik namelijk alles los...

Groeten
Greenthumb
 
Normaal gebruik je toch geen poelietrekker maar een vliegwieltrekker? Zo'n ding die je midden in het vliegwiel draait? Of kan dat bij een Mito niet?
 
iig niet weer warm stoken, want daar kan je de magneten mee verknallen. Ik heb hem met een poelie trekker los gekregen. Het is igg een standaard conische verbinding. Maar simpel kruipolie wil weleens een beetje helpen met roest vorming etc

Ik heb ook nog steeds het zelfde probleem met een krukas die nog in 1 v/d carterhelften zit. Het lagertje wil namelijk niet los laten. Hiervoor moet ik vermoedelijk een hydrolische pers inzetten, maar ik ben banger dat ik de carter in stukken krijg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan