cagiva mito only

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke hier ben ik weer.
ik zal ff uitlegge wat voor polytrekker ik heb en wat ik allemaal al niet geprobeerd heb

het is een ronde plaat van 12mm dik,
er zitten 3 sleuven in, daar draai je je boutjes die je startmotor tandwiel mee vast draai in en vervolgens draai je de poely op het centerpunt vast.
ik heb dr ook al met een hamer op staan ramme (op me as van me poelytrekker dan he...! :P ) en ik heb hem al warm gemaakt...

nix lukt... als ik vanmiddag wat optijd uit school ben ga ik het maar eens proberen met de luchttol... kijke of ik die poely dan goed vast ken krijgen
 
Hee Sjb, jij was toch die mega metaalbewerker die van een blok ruwijzer zelf high performance krukassen draait? En je weet niet eens wat een hefboom is?

Gewoon het heft verlengen van je poelietrekker. M= F x L.
 
hey, ff aangemeld omdat dit hier het enigste (nederlandstalige) forum is waar dan toch en aparte topic is geopend voor mito rijders. ikzelf rij met een Cagiva Mito 50cc model 99' (jaja, lach maar :Y ). Voorlopig staat ie nog volledig origineel (alleen rondel uit chappement) maar daar gaat snel verandering inkomen... Zal straks eens foto's trekken van men "machien" maar ik zal alvast al eens de plannen op een rijtje zetten *D

- spiegels en pinkers wegwerken
- onderste kappen en voorste spatbord in carbon
- volledig herspuiten in kleur waar ie nu instaat (ducati rood)
- voorste kas van een Mito 125cc, zodat ik de rechte lichten heb ipv de ronde
- uitlaat met demper in carbon
- voetjes polieren

Van het motorisch gedeelte blijf ik nog even af, want kost pakken geld
|(
 
bedankt voor de tips
ik heb inmiddels een mooi ledere motorpak gekocht
van Grid met volledige protectie, en winter binnenvoering.
omdat het van vorg jaar was heb ik een leuke korting gekregen.

ik heb nu echter een probleem met mijn mito
hij begint raar te klinken als ik hard wegtrek. een soort ratelend geluid
ik dacht uit de versnellingsbak, maar nu heb ik gehoord dat je bij 15.000 km
de zuiger moet vervange en uit laten honen.
krijg je hier ook een ratelend geluid van want hij is namelijk vorge maand
over de 15.000 heen gegaan.

hopelijk heeft iemand hier ervaring mee
 
Het zou idd kunnen zijn dat je zuiger wat versleten is, waardoor je wat gerammel hoort, in dat geval zou ik zeker een nieuw zuigertje erin zetten. Bij de ene motor gebeurd dit eerder dan bij de ander, mijn mito had 23.000km gelopen voordat de zuiger vervangen werd, en alles was nog in tiptop staat.

uithonen van de cilinder moet je alleen doen als de cilinder een beetje ovaal is, (kunnen ze opmeten bij de motorzaak) als het nicasil goed is, is het zonde om te doen, zeker als er geen beschadigingen opzitten.

de boring laten opmeten van je cilinder, en de goede maat zuiger bestellen, dat je zeker weet dat de speling goed is, zodat je er weer lang plezier van kunt hebben.

maar het loont zeker de moeite om te kijken of de rammel niet ergens anders vandaan komt, dingen kunnen nogal eens lostrillen ;)
 
Hey, Ik heb nu sinds 3 dagen men rijbewijs voor de mito en kan eindelijk rondtoeren...

Gisteren een ritje naar men werk 35 km, hem daar van half negen smorgens tot en met half 4 savonds late staan buiten... Ik rustig terug gestart en vertrokken.

Nu vandaag ga ik naar het tuningsalon in mechelen een goede 20 km, zet hem daar rond twee uur en vertrek terug rond vijf uur. WIl hem starten om te vertrekken en ik merk dat men batterij plat is :? '( ;(

Weet er iemand waardoor dit zou kunnen komen??? Wil niet int school komen en ff moete duwe :(

Hij is 2dehands en 9200 km oud...

AUB help me })
 
Yo

ben van antwerpen, had net zelfde prob met mito, mijn batterij is kapot/versleten, maw ze laadt nog wel op met een lader (neemt gewoon 48h in beslag (wat echt nie normaal is) maar als ik ben gaan rijden (je licht, cdi enz verbruiken stroom van batterij) dan is ie gewoon leeg... in batt zitten platen met een loden coating op, als da lood afpelt valt dat op de bodem van batterij en krijg je een stroomkring/weerstand in die batterij, hij begint dus op zichzelf te verbruiken

koop gewoon ff nieuw batt'tje kost max 20€, of vul hem terug met gedemineraliseerd water, zal hoogstwaarschijnlijk prolbeem niet oplossen, maar je kan proberen

omdat het winter is, heb ik nog geen nieuwe gekocht, zal pas in maart zijn, ik heb hem heel de zomer gestart in 6de of 7de :p met beetje choke, is ie vanzelf weg
net zoals op de gp's in de jaren 70 ;-)

btw, die tuningbeurs ben ik ook ff kijkje gaan nemen, wat een bende johnny's :p, heb goed gelachen, had vrij kaarten gelukkig

de NISSAN SKYLINE vond ik de propersten bak

btw ik fix ook mito's, dus als je troubles hebt mail je me maar : benjamin.budts@scarlet.be

grtZ
 
Hey, Ik heb nu sinds 3 dagen men rijbewijs voor de mito en kan eindelijk rondtoeren...

Gisteren een ritje naar men werk 35 km, hem daar van half negen smorgens tot en met half 4 savonds late staan buiten... Ik rustig terug gestart en vertrokken.

Nu vandaag ga ik naar het tuningsalon in mechelen een goede 20 km, zet hem daar rond twee uur en vertrek terug rond vijf uur. WIl hem starten om te vertrekken en ik merk dat men batterij plat is :? '( ;(

Weet er iemand waardoor dit zou kunnen komen??? Wil niet int school komen en ff moete duwe :(

Hij is 2dehands en 9200 km oud...

AUB help me })

Ik heb dat ook 2 keer gehad toen bleek me stadslichtje te branden :? , terwijl licht uitstond, heel vaag maar daar kwam ik de tweede keer pas achter. daarna nooit meer gebeurd.
 
Stadslichtje :?

Ik weet dat ik een parkeerlicht heb maar als ik het goed heb branden men lichten nooit ni als hij afstaat dusjah.

Kga eens kijken wat hij doet met een ander batterij en dan conclusies trekken :)
 
bak een taart en vier het..

ik heb net weer ff een stukje gereden, voor het eerst sinds 2 maanden ofzo

kreeg na een half uur toch wel koude vingers in me handschoenen, en het begon te regenen dus als de hazewind naar huis en voorlopig laat ik em lekker staan..
 
na lang opzoekwerk op internet niet echt veel interessants gevonden, dus misschien hier eens proberen: ik zoek carbonparts (maakt niet uit wat, alles is goed :) ) voor een cagiva mito. aanbieden maar *O*
 
Ik zou voor dat carbon eens op die Italiaanse race/mito sites zoeken..
In Duitsland rijd ook een hoop licht spul rond.
Hier in Nederland is weinig speciaal spul tekoop..
Meschien is een vakantie naar Italie een idee en dan wel met een dealer lijst in de bagage natuurlijk.

Zelf heb ik deze aardbol afgezocht naar van die gegolfde remschijven.
Mijn voorschijf is versleten.
Nu kun je overal van die mooie voorschijven kopen, maar ik wil achter dan wel dezelfde... En die heeft natuurlijk weer niemand....
 
hoezo zullen ze het achter niet hebben? zo'n aparte maat is het toch niet?

zolang het er hetzelfde aantal bevestigings punten opzitten met dezelfde hartafstand moet het goedkomen toch?

de diameter zal nooit veel kunnen verschillen van andere motoren....
 
even een vraagje, hoe moet ik mijn achterspatbord demonteren? ik denk dat het revetten zijn die ik moet uitboren, of hoe zit dat? :?
 
mr mito
je moet je zadel en je duozit losmaken, als je het duozitje er af hebt zul je in het
volledige achterkontje moeten demonteren
normaal zijn de bouten die je achterspatbord ophouden bevestigd terhoogte van je achterste knipperlichten, dan kan het kleine spatbord er af waar je plaat op hangt
dan zit het volledige zwarte plastiek deel nog met 4 bouten vast die je langs onder moet los draaien, meestal(bij mij toch) draaien de rubbers waar de moeren in zittne een beetje mee dus die houd je van langs boven vast met een tang
als dat niet lukt kun je ze er uit trekken ook en dan later de boel terug monteren met bouten en moeren en zul je grote rondellen moeten gebruiken waar vroeger die rubbers in zaten, dit is ook zo voor de bout die je zadel vast houd, ik heb die ook moeten vervangen door een vleugel moer aan de onderzijde
hopelijk is dit wat je probleem is
greets en succes ermee
 
man man man,
wat ben ik stout geweest
ik ben mijn mito roots niet trouw gebleven want ik heb sinds zondag een aprilia rs 250 staan, wat een machien
hier toch even enkele foto's om jullie vergiffenis te vragen
eigenlijk horen ze niet op cagiva mito only maar toch, t is en blijft een tweetakt
he. hadden ze een mito nu ook maar in 250cc met twee cilinders gemaakt, wat een verschil
om jullie een gedacht te geven, ik heb een rs die volgens de dyno testbank 50kw heeft. niet volledig standaard dus maar er zitten nog geen andere uitlaten op dus kan ik nog heel wat verder gaan met de tuning van dit blok
please forgive me '(




 
mooi ding man!

wat valt je te vergeven? hartstikke top een mito, maar als je eenmaal op een 250 hebt gereden, gaat er echt een andere wereld voor je open!

have fun!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan