cagiva mito only

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

ik heb een tweewielerzaak en heb vandaag een Mito ingeruild uit 93, ingevoerd in 2000. Hij heeft ong. 28000 km gelopen en ziet er redelijk uit. Ik zit normaal veel op het brikken en offroad forum maar nu heb ik jullie nodig...

Wat brengt zon apparaat op en heeft er iemand interesse in.

Ik lees het wel.

Bedankt, Basjecross.
 
als ie zoveel gelopen heeft zal de zuiger en uitlaat klep wel vervangen moeten worden,
kostenpostje van zo'n 150,- als de cilinder nog heel is. anders komt er nog 200,- voor een nieuwe cilinderwand.

misschien een iedee om hem in onderdelen te verkopen???

RFast
 
vandaag mijn uitlaat binnen gekregen.
En hij past ook nog.
Ik hoefde alleen maar de voetsteuntjes voor de passagier eraf te halen en een nieuw beugeltje te maken (of kortere voetsteuntjes van een evo erop zetten).[afbeelding]

Hey Kornfred,

Mooi uitlaatje!

Wat heb je er voor betaald?

Zijn de prestaties er op vooruit gegaan?

L*A*R*S
 
hallo
hier greenthumb weer!!!

ik heb dus mijn vroegere mito terug gekocht en heb dan gelijk nog eentje bijgekocht van bouwjaar 2000
nu is het de bedoeling om de mito van 94 met de polini cilinder perfect te zetten en dan de mito van 2000 om te bouwen naar een zwaardere moto
maar dat is voor later aangezien ik ondertussen ook een huisje heb gekocht die ik aan het verbouwen ben
eerst de 165 cc in orde stellen

wat moet ernog gebeuren
ontsteking regelen want deze is vervangen maar volgens mij niet op het juiste zuigermoment terug geplaatst
ik zou dit zelf willen oplossen en heb de uitleg staan in mijn manual maar toch versta ik het niet zo goed. graag dus even in mensentaal hoe dat moet

dan moet de carbu nog geregeld worden ook, de 165 rijd nu met een phbh 28rd carbu van dellorto daar hij vroeger met een mikuni carbu reed, deze is er door de vorige eigenaar afgenomen en de dubbele jolly moto uitlaat ook.
ik heb in de manual terug gevonden dat de evo met deze carbu normaal rijd met een 155 main jet, gecontrolleerd en klopt maar nu vroeg ik me af of dat niet groter moet nu de polini cilinder erop zit

wat is het probleem: hij pruttelt bij vertrek, komt mooi op toeren,
bij verleggen naar de volgende versnelling weer pruttelen en kracht te kort
om deftig te rijden, even geduld en dan poef weg
volgende verzet idem weer veel te lang wachten en dan weer poef weg
eens op toeren gaat ie echt als een raket maar dat verzuipend gevoel bij weinig gas is echt lastig rijden
als ik de choke een beetje aazet valt de motor helemaal weg dus valt mijn theorie in het water
naar mijn eigen kennis dacht ik eerst dat de sproeier te groot zou zijn maar het is de standard 155 wat normaal te klein zou moeten zijn
of zou dit echt allemaal de schuld kunnen zijn van die ontsteking die niet helemaal goed geplaatst is?

en ik meng de tweetakt gewoon zelf, dus geen aparte olie,
hoeveel olie op exact 10l benzine om perfect te zijn????
ik gebruik denicol voor carts, enduro en race

alvast bedankt voor de tips
en hallo aan cagivist en de anderen die ik nog ken van vroeger

ik heb nog heel wat onderdelen liggen ook dus als iemand iets nodig heeft dan kan ik wel kijken of ik het kan missen
groeten
 
wat is de kleur van de bougie?
en is hij vochtig?
kan zijn dat hij onderin te rijk staat maar boven in redelijk goed hou er rekening mee dat als de motor warm is (als hij echt heeft moeten presteren) hij rijker moet staan dan bij deel belasting.
dit ga je zien als je hem echt warm hebt gereden en hem goed laaat trekken als je hem dan armer zet , is er een groote kans op een klemmer
 
nou dat viel dus erg mee met de prijs.
139 euro en gratis verzonden.

Hij loopt ook een stuk mooier nu. Rageert veel beter op het gas.
Ik moet alleen nog eens kijken hoe het zit met mijn topsnelheid dat heb ik nog niet goed uit kunnen proberen. Ik denk wel dat ik met de oude uitlaat problemen had op hogere snelheid. Hij reed niet sneller dan 120. Maar daar zat ook een gaatje in dat later helemaal uitscheurde.
Gisteren al even 140 aangetikt met redelijke tegenwind.
Hey Kornfred,

Mooi uitlaatje!

Wat heb je er voor betaald?

Zijn de prestaties er op vooruit gegaan?

L*A*R*S
 
trouwens makkelijk he van polini, ze verkopen een cilinder kit voor de mito maar nergens een helpdesk ofzo. zou willen weten hoeveel druk de motor moet maken met de cilinder kit erop gemeten met een drukmetertje op de plaats van de bougie
hoeveel rpm mag die cilinder draaien want ik dacht dat het maar 10500 of 11500 is
en wat voor sproeiers er in welke maat carburator bijhoren

heeft iemand al een ontsteking afgeregeld??? uitleg nodig!!!

en hoeveel denicol olie doe ik bij 10l benzine, zou graag eens de exacte verhouding hebben
als ik de olie en benzine zelf meng, vatje is al leeg, darmpje naar carbu is er af maar moet ik die pomp ergens afleggen of er uit halen? gaskabel is er ook niet meer mee verbonden
is dat genoeg?
 
Hoi Mannen,

Ik heb mijn mini-mono Mito (Mito met 400dr blok) verkocht en ben driftig een nieuwe aan het bouwen. Heeft iemand nog een achterwiel met schijf en tandwiel opnemer liggen ? Type maakt me niet zoveel uit. Ben tevens opzoek naar een remschakel-set en achterrem met pomp.

Thanks.
 
trouwens makkelijk he van polini, ze verkopen een cilinder kit voor de mito maar nergens een helpdesk ofzo. zou willen weten hoeveel druk de motor moet maken met de cilinder kit erop gemeten met een drukmetertje op de plaats van de bougie
hoeveel rpm mag die cilinder draaien want ik dacht dat het maar 10500 of 11500 is
en wat voor sproeiers er in welke maat carburator bijhoren

heeft iemand al een ontsteking afgeregeld??? uitleg nodig!!!

en hoeveel denicol olie doe ik bij 10l benzine, zou graag eens de exacte verhouding hebben
als ik de olie en benzine zelf meng, vatje is al leeg, darmpje naar carbu is er af maar moet ik die pomp ergens afleggen of er uit halen? gaskabel is er ook niet meer mee verbonden
is dat genoeg?

squish is veel belanrijker, dan de compressie stel deze 1e goed af. Een indicatie v/d sproeier maten staan elders in dit topic nog vermeld voor de 160cc. Maar de bekende bougie test, moet je natuurlijk niet negeren. Olie meng ik normaal redelijk rijk ~1:35. Pomp dr uit halen, anders loopt deze droog
 
toch maar hopen dat deze uitlaat niet minder presteerd dan de originele geknepen pijp
ziet er naar mijn zeggen toch mager uit die pot, is dat getest op de testbank
zo ja dan werken die gasten bij de reserch van da merk voor niets zeker
laat staan qua stevigheid en de levensduur
kan er niet bij dat een ori of arrow of jolly moto gianelli enz
allemaal duur tot heel duur
op maat gemaakt bij ps kost ongeveer 400
hoe kan een goede!!! (lees beter dan origineel) uilaat dan maar 139euro kosten
volgens mij laat je beter de afstelbuis van je mito weghalen voor 20euro en ga je een pint drinken met de rest van je geld
hopelijk binnenkort meer nieuws over die uitlaat van iemand die hem uitvoerig getest heeft

dringend want ik wilde eigenlijk langsgaan bij ps voor een uitlaat op maat die perfect is afgesteld op de polini cilinder
de afstelling in lage toeren blijken de twee stationare sproeiers te zijn, die moeten veranderen wil je hem goed krijgen met de polini in lage toeren
gaat ie dan ook gelijk doen want die sproeiers schijnen moeilijk verkrijgbaar te zijn
 
hoe verloopt bij jou het testen kornfed?
wat doet die uitlaat op je mito?
trekt ie nu harder en rijd ie nu sneller

zou interessant zijn om een evo rijder te horen met meer resultaten, op de site staat er ook niet echt veel bij he, kan voor die prijs niet echt een tegenvaller zijn ook he
voor die prijs heb je bij arrow de demper met verzendingskosten zonder de pijp

succes met de uitlaat en keep us updated
 
Mijn probleem was dat mijn originele uitlaat kapot was.
Dat was ook de reden dat ie in zijn 6 en 7 niet meer doortrok waarschijnlijk.
Er zat een klein gaatje in en later scheurde de uitlaat ook nog helemaal in op een nadere plaats.
Dan moet je op zoek naar een andere en origineel is niet aan te komen.

Alleen www.motorize.de in duitsland heeft 2ehandse voor 70 euro. Daar komt dan nog 30 euro verzendkosten bij en heb je nog geen einddemper.

Toen vond ik deze bij easyparts voor weinig geld.
De afwerking bij de bevestiging is wel wat minder dan het origineel maar ik heb er zelf een pakking tussengemaakt voor de zekerheid.
Over de prestaties kan ik niet veel zeggen omdat ik voorheen met een kapotte uitlaat reed.
Ik kan me ook voorstellen dat hij niet kan tippen aan een jollymoto of arrow. Die zijn tenslotte ook 3 keer zo duur.

Ik ben er in ieder geval dik tevreden over tot nu toe.

Wat is eigenlijk de topsnelheid van een standaard mito?
En dan bedoel ik met een volle tank en ikzelf (85 kg) en niet plat op de motor liggend.
 
ey luitjes ff een vraagje

Mijn mito loopt nu een stuk beter dan toen hij orrigineel was, er zit een handgemaakte uitlaat en een 35 mm mikuni op. maar ik kan me haast niet voorstellen dat hij daardoor 200 km/h loopt i.p.v. de orriginele 150 km/h....

ik krijg het idee dat mijn teller flink afwijkt en nou vroeg ik me af of dit bij jullie ook het geval was.

Gegroet
 
met een mikuni 35 en handmade uitlaat kun je volgens mij toch de 180echte km aantikken
met wind mee op het tankje
zal dan ongeveer wel een 200aantonen op je km teller
ik rijd met een polini kit en km teller toont 205km per uur
heb het al eens naast een auto geprobeerd en toen liep de km teller wel juist, die test werd echter maar tot ongeveer 110 gedaan, ik vermoed dus dat de tellers onderin wel redelijk betrouwbaar zijn maar boven de 100 begint de afwijking en word groter naar gelang de snelheid

km teller voor de fiets op je stuurdempertje hangen, geeft je exact weer hoeveel je reed en moet je niet op je teller kijken, nadien kijk je gewoon naar je max gereden snelheid via een mode toets
zeer effectief
heb net een nieuwe carbu gekocht, een dellorto flatslide 34carburator
hoop zo in samenwerking met de ontsteking de ideale aftelling te vinden voor zowel de lage als de hoge toeren
iemand ervaring met de 34er dellorto?
worden naar het schijnt op vele rotax blokjes gebruikt na tuning van het ori blokje naar vb polini cilinder of bewerkte cilinders met andere uitlaten
grz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan