Camera op motor

cimo

Rookie
7 apr 2004
12
0
Wie weet hoe je een camera bevestigt en vervolgens filmpjes kan maken vanaf een -natuurlijk- rijdende motor?
Wat voor camera heb je daarvoor bijv. nodig?

Lijkt me erg leuk te doen... :]
 
www.patweb.nl
kijk bij te koop
Maak ze op maat voor iedere motor en camera !

Een bullet cam op je helm is leuk,maar maakt ook de bewegingen van je hoofd,kijk jij naar rechts,gaat de cam mee,
ik a voor de tank bevestiging.
liggen goed vast !
Zelfs midden in de wind op een naked bike (CB500)
Filmpjes
De bovenste twee heb ik gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Wie weet hoe je een camera bevestigt en vervolgens filmpjes kan maken vanaf een -natuurlijk- rijdende motor?
Wat voor camera heb je daarvoor bijv. nodig?

Lijkt me erg leuk te doen... :]

Mijn maat en ik maken geregeld filmpjes,vooral die leuke weggetjes in De Eifel zijn leuk,we hebben geen buikschuivers maar van die logge cruisers,dus geen kuip die in de weg zit die het filmen eventueel belemmerd
We gebruiken gewoon een digitale fotocamera waarmee je ook mee kan filmen,wel een paar extra SD kaartjes meenemen vooral als je een weekje of lang weekend daar gaat toeren want anders kan je geen foto's meer maken,zit gauw "vol",bij de meeste camera's zit er aan de onderzijde een gaatje met schroefdraad(M6),gewoon een subtiel beugeltje op je stuur maken waar een M6 boutje omhoog steekt,en daarop draai je dan je camera op vast. :]
 
Mijn maat en ik maken geregeld filmpjes,vooral die leuke weggetjes in De Eifel zijn leuk,we hebben geen buikschuivers maar van die logge cruisers,dus geen kuip die in de weg zit die het filmen eventueel belemmerd
We gebruiken gewoon een digitale fotocamera waarmee je ook mee kan filmen,wel een paar extra SD kaartjes meenemen vooral als je een weekje of lang weekend daar gaat toeren want anders kan je geen foto's meer maken,zit gauw "vol",bij de meeste camera's zit er aan de onderzijde een gaatje met schroefdraad(M6),gewoon een subtiel beugeltje op je stuur maken waar een M6 boutje omhoog steekt,en daarop draai je dan je camera op vast. :]

is geen m6 :N

ooit hier geleerd (op mf)
 
full



Gewoon op de aanbieding wachten bij de Lidll.... kosten 4,- euries. excl. camera. ;)
 
Leuk ding !
Alleen zal dit niks zijn voor digitale video camera´s, er zal een (lichte) trilling ontstaan.
Maar voor dat geld kan je niet tobben om toch leuke pic´s te maken !
veel plezier ermee
 
op: www.motorsticker.nl zijn camerasteunen te koop maar er zijn vast wel meer.

:^

komt de mijne ook vandaan





gaat ook heel goed, alleen oppassen waar je het plakt, heb zo enkele stickers beschadigd van de vorige motor



inderdaad :Y :Y

de beste opnames maak je als je een bullitcam op je helm plakt


dat geeft nogal "zenuwachtig" beeld, je draait je hoofd nogal eens en dan die camera meezwiepen. Je kan dan beter die bullitcam ergens op je motor monteren.

;)


Mijn maat en ik maken geregeld filmpjes,vooral die leuke weggetjes in De Eifel zijn leuk,we hebben geen buikschuivers maar van die logge cruisers,dus geen kuip die in de weg zit die het filmen eventueel belemmerd


Wij hebben dus wel buikschuivers, en als je de camera in de juiste positie zet, krijg je wel de juiste beelden.


Bij mijn camera(Nikon) is het wel M6,misschien is elk merk anders. :Y


mijne heeft ook gewoon m6, tis een sony

:P



Leuk ding !
Alleen zal dit niks zijn voor digitale video camera´s, er zal een (lichte) trilling ontstaan.
Maar voor dat geld kan je niet tobben om toch leuke pic´s te maken !
veel plezier ermee


bekijk dit topic eens

met filmpies van die steun


klikkerderklik

;)


voor de rest, ik heb um ook nog eens een tijdje in een tanktas gehad, ging ook super.

Wij vinden (debuikschuivers) vinden ook veel leuker om vanaf de tank te filmen, dan heb je de tellers in beeld en leuke beelden.
 
dat geeft nogal "zenuwachtig" beeld, je draait je hoofd nogal eens en dan die camera meezwiepen. Je kan dan beter die bullitcam ergens op je motor monteren.

vind ik geen probleem, ik zal de opnames vooral gebruiken in een vakantiefilm en adaar knip en plak ik de mooie stukken ertussen. Bij de long way round gebruiken ze ook helmcameras, soms is dan een beeld naar opzij juist mooier om te gebruiken.

een kwestie van plakken en knippen (of omgekeerd)

Ik ga het uitproberen :Y
 
vind ik geen probleem, ik zal de opnames vooral gebruiken in een vakantiefilm en adaar knip en plak ik de mooie stukken ertussen. Bij de long way round gebruiken ze ook helmcameras, soms is dan een beeld naar opzij juist mooier om te gebruiken.

een kwestie van plakken en knippen (of omgekeerd)

Ik ga het uitproberen :Y

naghhh, je hebt wel gelijk, als ik die beelden zie van die jongens van fastbikes *O*
zit het merendeel in het plak en knip werk.

maar de meeste filmpies met een helmcam, door "amateurs" vind ik niet zo. :N

ben benieuwd naar je filmpje

;)
 
bekijk dit topic eens

met filmpies van die steun


klikkerderklik

;)


voor de rest, ik heb um ook nog eens een tijdje in een tanktas gehad, ging ook super.

Wij vinden (debuikschuivers) vinden ook veel leuker om vanaf de tank te filmen, dan heb je de tellers in beeld en leuke beelden.
Ik lees toch wel over een trillend beeld bij hoge snelheid,
dit is achter een kuip, die van mij trilde nog niet op een naked 2 cilinder met 180 km p-u.
Maar voor 4 euro mag je zeker niet klagen met het resultaat !
Leuk ding voor dat geld !
 
inderdaad :Y :Y

de beste opnames maak je als je een bullitcam op je helm plakt, een beter trillinsdemper als je eigen lichaam bestaat er niet!
Ik heb zelf een set van action cameras
http://www.actioncameras.co.uk/ActionCamera_Helmet_Cameras.html

ik heb zelf de 580HQ camera en de PMC recorder met 30Gb Harddisk
geeft gewoon de DVD kwaliteit!
Ha Ratman1

Even een vraag,
Ik wil een bullit cam erbij kopen.
Ik las dat ze een AV aansluiting hebben,
Ik heb een camera met AV out + Svideo out+ een DV aansluiting
Kan ik hier een bullit cam op aansluiten?
Ik hoor graag van je,
Gr.,
Pat
 
Ha Ratman1

Even een vraag,
Ik wil een bullit cam erbij kopen.
Ik las dat ze een AV aansluiting hebben,
Ik heb een camera met AV out + Svideo out+ een DV aansluiting
Kan ik hier een bullit cam op aansluiten?
Ik hoor graag van je,
Gr.,
Pat

Nee... -O-

voor een bullitcam he je AV in nodig

je kunt eventueel overwegen om een PMC500R aan te schaffen van actioncameras, kun je gebruiken als videorecorder met harddisk, heel eenvoudig later de files overzetten via USB naar PC en goede kwaliteit.
 
naghhh, je hebt wel gelijk, als ik die beelden zie van die jongens van fastbikes *O*
zit het merendeel in het plak en knip werk.

maar de meeste filmpies met een helmcam, door "amateurs" vind ik niet zo. :N

ben benieuwd naar je filmpje

;)

Het maakt erg veel uit of je op de weg rijdt of ernaast.

Helmcam beelden op de openbare weg met zijstraten etc zijn niet om aan te zien, maar off-road ontkom je er niet aan.
 
mooi dat je alles in kan stellen alleen al dat duc tape op de tank zie ik niet zo zitten :)

PS;
Bij de cam steuntjes die ik maak is de montage op de tankring.
Je kunt wel gewoon je tank blijven openen en dus tanken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan