Carb verwarming altijd aan?

Srad1997

MF'er
6 feb 2007
30
0
Ik heb op mijn SRAD uit 1997 een carb verwarmingsetje zitten, alleen ik blijf problemen houden met bevriezen. Volgens mij heeft dat te maken met de sensor die niet goed werkt, wat is eigenlijk ook een goede plek? Ik heb de sensor eraf gehaald en de boel door verbonden. Is het erg dat hij nu altijd aanstaat?

PS iemand ervaring met een schakelaartje ertussen zodat je het zelf aan of uit kan zetten?

Thx! *O*
 
Ik heb op mijn SRAD uit 1997 een carb verwarmingsetje zitten, alleen ik blijf problemen houden met bevriezen. Volgens mij heeft dat te maken met de sensor die niet goed werkt, wat is eigenlijk ook een goede plek? Ik heb de sensor eraf gehaald en de boel door verbonden. Is het erg dat hij nu altijd aanstaat?

PS iemand ervaring met een schakelaartje ertussen zodat je het zelf aan of uit kan zetten?

Thx! *O*

Volgens mij moet ie ruim voor je blok staan, dus ergens voor in de kuip onder de koplamp ofzo. Niet dus boven of achter je blok.

De vraag is natuurlijk: heb je het idee dat je er minder last van hebt nu je de boel hebt doorverbonden :? Als ie nu beter loopt dan is misschien je sensor kaduuk.
 
Volgens mij bedoelt ie dat de vlotterbakken verwarmd zijn. Die sensor... hoort die niet in de inlaatstroom te zitten? Om de luchttemperatuur daar te meten?
Ik weet niet wanneer ie schakelt (bij welke temperatuur).
 
De vlotterbakken worden inderdaad verwarmd, althand dat is de bedoeling.. Die sensor zit gewoon los en kan je overal plaatsen waar je (in principe) maar wilt. Hij hoort in te schakelen bij temp onder de 10 graden. Hij schakelt wel aan als ik hem in ijs houd, maar volgens mij doet ie het niet goed. Ik heb de boel doorverbonden en hij wordt na een min of 3 warm als ik de motor laat lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan