Als je een betje technisch bent, loont het erg de moeite om de carbs te demonteren, deze uit elkaar te halen en echt grondig schoon te maken. Nu heb jij een 4 cilinder (en dus ook vier carbs), dus dat maakt het niet echt heel eenvoudig. Tip: maak steeds voordat je een handeling doet, een foto die je later op je pc kan bekijken. Dan weet je steeds hoe alles ook al weer in elkaar zat.
Op die manier heb ik mijn carbs (ducati 750 SS uit '95) ook gedemonteerd. Heb er toen meteen een stage 2 dynojet setje in gezet. Niet echt moeilijk, als je de gebruiksaanwijzingen goed leest. Ik stond versteld van de neerslag die ik vond in de schone delen van de carbs.
Toen alles echt schoon was, kon ik puur door heel goed te kijken, via de stelschroef de carbs perfect synchroniseren. (De gaskleppen staan in precies dezelfde positie. Door de stelschroef te draaien, kan je die positie veranderen. Net zol lang tot alles hetzelfde staat.) De lucht/benzine mengsel schroef stond al goed, door de goede aanwijzingen in de gebruiksaanwijzing van dynojet.
Alles netjes teruggezet en starten: liep als een zonnetje!! Heb er niets meer aan hoeven afstellen: stond gewoon perfect. Meer vermogen? Weet ik niet. Wel veel betere gasrespons en een véél beter middengebied.
Doe er je voordeel mee.
Luuk