carburateur synchroniseren

Ralph1971

Rookie
7 apr 2022
18
1
Iemand ik de buurt van Posterholt die carburateur kan synchroniseren van een vt500c uit 85
Of iemand een idee hoe ik dat zelf kan doen
Alvast bedankt Gr ralph
 
Iemand ik de buurt van Posterholt die carburateur kan synchroniseren van een vt500c uit 85
Of iemand een idee hoe ik dat zelf kan doen
Alvast bedankt Gr ralph

Gij hebt 2 carburateurs, dus maar 2 van die meters nodig.
 
Volgens mij heeft de VT500e geen vlinderklep, maar een gasschuif met naald die simpel gesynchroniseerd wordt met behulp van de gaskabelafstelling.

grtz,
Cees
Cees??? Wil je het nog weghalen???

Gaskabelinstelling is uit den boze, 5, 6 millimeter speling moet daar inzitten, wil je niet iedere linkerbocht als een ongeleide projectiel er vandoor gaan. Zitten gewoon 2 CV (niet Deux Cheveaux, nee) carburateurs op
 
Laatst bewerkt:
Een vlinderklep scharniert toch ook in het midden?
Of bedoel je over anders?
nee, een vlinderklep bestaat uit twee helften. Dat is meer voor luchtbehandeling. Eev vlinderklep kan beinvloed worden door de luchtstoom en dan moeilijker sluiten of in de andere windrichting niet meer open te krijgen zijn. Een smoorklep is dat 2 euro muntje dat door de constructie net zo hard open als dicht geduwt wordt door de luchtstroom
 
nee, een vlinderklep bestaat uit twee helften. Dat is meer voor luchtbehandeling. Eev vlinderklep kan beinvloed worden door de luchtstoom en dan moeilijker sluiten of in de andere windrichting niet meer open te krijgen zijn. Een smoorklep is dat 2 euro muntje dat door de constructie net zo hard open als dicht geduwt wordt door de luchtstroom
Dat klopt van die 2 delen.
 
Oeps, sorry foutje, zijn inderdaad CV carbs. Meende dat uit mijn hoofd nog te weten. Blijkt dat ik hem verward heb met de Delorto’s van de Moto Guzzi Nevada die wel met de gaskabel gesynchroniseerd werden.

grtz,
Cees
 
Cees??? Wil je het nog weghalen???

Gaskabelinstelling is uit den boze, 5, 6 millimeter speling moet daar inzitten, wil je niet iedere linkerbocht als een ongeleide projectiel er vandoor gaan. Zitten gewoon 2 CV (niet Deux Cheveaux, nee) carburateurs op
er is niets raars aan synchroniseren dmv de gaskabels te regelen. het gaat erom dat alle carbu's gelijk open gaan, en als iedere carbu een apparte kabel heeft zal je het toch echt via de kabels moeten doen ...
ondertussen verplicht niemand je om alle speling uit de kabels te halen.
zou je moeten weten Rob, je hebt genoeg RD's staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan