Carburateur keuze

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.622
10.725
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik ben bezig met een Norton Commando 750 uit 1972 van een maat, ding heeft 25 jaar in onderdelen in een schuur gelegen, en ik mag een poging doen om hem weer in elkaar te krijgen.

De carburateurs moeten vervangen worden, en nu zijn we aan het kijken wat de mogelijkheden zijn.
Er zijn spruitstukken te koop zodat er 1 carburateur op gaat, maakt het ook een verschil in vermogen of er 1 of 2 carburateurs op zitten?

Als we voor 2 carburateurs gaan, dan zat ik aan 2 carburateurs van een DR of XR400 te denken, zou dit werken?

Ik sta open voor andere ideeen..

Dank u
 
Wat Janbros al schrijft over 1 of 2 carburateurs. Als je nieuwe, niet originele carburateurs wilt zijn mikuni's of dellorto's prima dingen. En dan zou ik ook voor nieuwe gaan, geen 2e handse. Afmeting zou ik dan hetzelfde houden als het origineel was. Even goed opletten met de bediening van de choke en gaskabel bij 2 carburateurs. Splitsen van 1 naar 2 is wat meer werk, of misschien kun je een set scoren die al aan elkaar zit.

Of even zoeken of er iemand anders al alternatieve carburateurs heeft gemonteerd op zo'n blok.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan