Het ziet er redelijk uit maar het is niet schoon genoeg.Inmiddels begrepen dat mijn motor een 'P5' model is.
Bekijk bijlage 1394910
Bekijk bijlage 1394911
Bekijk bijlage 1394912
De gaatjes zijn piepklein maar volgens mij schoon. Toch?
Dat zijn gewoon de stationair sproeiers hoor, die waar 35 op staat, in de manuel P1 type worden die
Ik heb nu toch alles gehad?
Wat is de japans-engelse benaming dan? Dan kan ik die in de service manual opzoeken.
Dat vraag ik mij ook af, op de zijkant van de 2e sproeier van de foto lijkt 120 te staan, dat is niet de juiste maat voor een hoofdsproeier.Zet je wel de goeie sproeier in de juiste carb?
Bekijk bijlage 1394787
Misschien heb je gelijk dat de maat van de sproeiers niet goed is, maar hoe kom jij aan die info als ik vragen mag?Dat vraag ik mij ook af, op de zijkant van de 2e sproeier van de foto lijkt 120 te staan, dat is niet de juiste maat voor een hoofdsproeier.
Kabouter puntmuts post een foto van zijn service manual op de vorige paginaMisschien heb je gelijk dat de maat van de sproeiers niet goed is, maar hoe kom jij aan die info als ik vragen mag?
Heb je dat uit een werkplaatshandboek, of van CMSNL.com?
Ik vind het op zich wel een normale maat, nr 120.
Maar ik heb geen zin om dat na te kijken op cmsnl, want dan heb ik alle gegevens van de motor nodig.
En schijnbaar ben jij al op de hoogte. Vandaar even mijn vraag of je dat zeker weet van de maat hoofdsproeier die in deze carbs hoort?
Oké, klopt. Ik had vanmiddag wel zoiets gezien, maar ik had weinig tijd. Was aan het verticuteren bij de ouwelui dus ik was dat hele diagram alweer vergeten.Kabouter puntmuts post een foto van zijn service manual op de vorige pagina, daar kan je de maten van de hoofdsproeiers, die er in horen, gewoon in terug vinden.
Daar staat main jet (hoofdsproeir)170, 180
Wat jij bedoeld, dat bedoeld Raymond W waarschijnlijk niet.Dat vraag ik mij ook af, op de zijkant van de 2e sproeier van de foto lijkt 120 te staan, dat is niet de juiste maat voor een hoofdsproeier.
Inplaats van mensen voor leugenaar uit te maken, kan je die jongen ook gewoon proberen te helpen.Wat jij bedoeld, dat bedoeld Raymond W waarschijnlijk niet.
Hij bedoeld dat als sproeier 3 uit carburateur 3 komt, deze sproeier ook weer in carb 3 moet, en niet in bijv carb 1?
Jij denkt dat er te kleine sproeiers gemonteerd zijn omdat kabouter met een mooi lijstje aan komt zetten waar dat op staat.
Nou, ik geloof kabouter puntmuts dus niet, en jou ook niet.
Even terug naar het probleem. Mijn probleem is dat de motor bij lage toerentallen onregelmatig draait.Het oppervlak moet overal lekker glad/gepolijst aanvoelen en ik kan nu al zien dat het dat bij lange na niet is.
Dit moet gewoon in een ultrasoonbad.
Ja, dit is zo'n typische youtube video waarbij iemand met slecht gereedschap op een vieze bank zijn carburateurs mishandeld.Dit is een voorbeeldvideo van het schoonmaken van de carbs van een GS.
OK, bedankt.Dat zijn gewoon de stationair sproeiers hoor, die waar 35 op staat, in de manuel P1 type worden die
Pilot jet (slow jet) maat 35 genoemd.
Pilot air jet(slow air jet) maat 125, die zitten bij de inlaat/luchtfilter zijde van de carburateur, bij deze carb zijn dat volgens mij vaste buisjes, die kan je er niet uit draaien.
Main jet= maat 170, 180 hoofdsproeier.
starter jet maat 42= een vast buisje.
Die schroeven met een scherpe punt eraan, zijn de mengselschroeven.
Pak een dop van een spuitbus, spuit daar een laagje remmenreiniger/carbcleaner in.
leg daar al je sproeiers, en mengselschroeven in, laat het even weken.
Nog even in de gaatjes schoon poetsen met een tandenrager boorsteltje, dan is de meeste vuil er wel af.
I
Even inzoomen:Dat vraag ik mij ook af, op de zijkant van de 2e sproeier van de foto lijkt 120 te staan, dat is niet de juiste maat voor een hoofdsproeier.
Jongüh, dit was de eerste link tussen het verticuteren door.Even terug naar het probleem. Mijn probleem is dat de motor bij lage toerentallen onregelmatig draait.
Natuurlijk kunnen deze carburateurs nog schoner en nog gladder, maar ik kan mij niet voorstellen dat een ultrasoonbad het onregelmatige gaat verhelpen.
Ja, dit is zo'n typische youtube video waarbij iemand met slecht gereedschap op een vieze bank zijn carburateurs mishandeld.
Dan heb ik moeite zo iemand te geloven, zeker als je ziet dat hij halverwege een pen krom trekt.
OK, bedankt.
Carbcleaner past nog wel in mijn budget, ik ga van de week naar Brezan.
Even inzoomen:
Bekijk bijlage 1394969
180
Even terug naar het probleem. Mijn probleem is dat de motor bij lage toerentallen onregelmatig draait.
Natuurlijk kunnen deze carburateurs nog schoner en nog gladder, maar ik kan mij niet voorstellen dat een ultrasoonbad het onregelmatige gaat verhelpen.
Ja, dit is zo'n typische youtube video waarbij iemand met slecht gereedschap op een vieze bank zijn carburateurs mishandeld.
Dan heb ik moeite zo iemand te geloven, zeker als je ziet dat hij halverwege een pen krom trekt.
OK, bedankt.
Carbcleaner past nog wel in mijn budget, ik ga van de week naar Brezan.
Even inzoomen:
Bekijk bijlage 1394969
180
Even terug naar het probleem. Mijn probleem is dat de motor bij lage toerentallen onregelmatig draait.
Natuurlijk kunnen deze carburateurs nog schoner en nog gladder, maar ik kan mij niet voorstellen dat een ultrasoonbad het onregelmatige gaat verhelpen.
Ja, dit is zo'n typische youtube video waarbij iemand met slecht gereedschap op een vieze bank zijn carburateurs mishandeld.
Dan heb ik moeite zo iemand te geloven, zeker als je ziet dat hij halverwege een pen krom trekt.
Ja, maar dat zijn ook de stationairsproeiers niet
nog geen stationair sproeier gezien