Kabouter Puntmuts
Blue Ninja
Ik heb een ZX-7R uit 2000 met inmiddels 70000 km op de teller. Boven de 4000 toeren/min loopt de motor heel mooi.
Maar onder de 4000, vooral als je langzaam rijdt en optrekt bij het stoplicht loopt de motor rauw en onregelmatig.
Dus ik dacht de carburateurs schoonmaken.
Vanochtend de motor in de tuin gereden:
En de carburateurs losgehaald:
En toen werd ik wel blij; eigenlijk ziet alles er netjes en schoon uit.
Klein beetje troep onderin, maar dat is alles;
De rest ziet er schoon uit:
Vervolgens de sproeiers eruit gehaald en die zien er ook schoon en netjes uit:
En dan nu ... de vraag: Het heeft toch verder geen nut om deze carburateurs verder open te maken en/of te laten reinigen?
Die kleine gaatjes in de sproeiers zijn ook helemaal schoon, kan je gewoon door heen kijken.
Maar onder de 4000, vooral als je langzaam rijdt en optrekt bij het stoplicht loopt de motor rauw en onregelmatig.
Dus ik dacht de carburateurs schoonmaken.
Vanochtend de motor in de tuin gereden:
En de carburateurs losgehaald:
En toen werd ik wel blij; eigenlijk ziet alles er netjes en schoon uit.
Klein beetje troep onderin, maar dat is alles;
De rest ziet er schoon uit:
Vervolgens de sproeiers eruit gehaald en die zien er ook schoon en netjes uit:
En dan nu ... de vraag: Het heeft toch verder geen nut om deze carburateurs verder open te maken en/of te laten reinigen?
Die kleine gaatjes in de sproeiers zijn ook helemaal schoon, kan je gewoon door heen kijken.